نیسان

مشخصات و قیمت نیسان لیف جدید

نسل جدید نیسان لیف الکتریکی طی مراسمی ویژه در نروژ برای بازار اروپا معرفی شد. این خودرو با طراحی جدید و تکنولوژی‌های فراوان از جمله سیستم نیمه خودران پروپایلوت نیسان وارد نسل دوم خود شده است.


البته مشخصه کلیدی لیف جدید محدوده حرکتی آن است و نیسان تخمین می‌زند محصول جدیدش می‌تواند با یک‌بار شارژ مسافت ۳۷۸ کیلومتری را طی کند که ۱۲۸ کیلومتر بیشتر از مدل قبلی با باتری ۳۰ کیلووات ساعتی است. پکیج باتری لیتیوم-یون نسل جدید لیف هم‌اکنون ظرفیت ۴۰ کیلووات ساعتی دارد.


نیروبخش این خودرو پیشرانه الکتریکی با قدرت ۱۴۷ اسب بخار است که باعث می‌شود لیف جدید ظرف مدت ۸.۲ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. بدین ترتیب لیف جدید ۳.۲ ثانیه سریع‌تر از نسل قبلی خود است.


معاون فروش و بازاریابی نیسان در اروپا می‌گوید:

نسل جدید لیف پیشرفته‌ترین و در دسترس ترین خودروی الکتریکی جهان است. این خودرو نماد حمل‌ونقل هوشمند نیسان و نشان دهنده دید ما به آینده است. این یک خودرویی است که باعث می‌شود شما مطمئن‌تر، هیجان‌انگیز و ارتباطی‌تر از هر خودروی الکتریکی دیگری باشید.


جدیدترین محصول الکتریکی نیسان با استفاده از شارژر سریع ۵۰ کیلوواتی می‌تواند تنها در ۴۰ دقیقه به ۸۰ درصد شارژ خود برسد. در صورت استفاده از شارژر ۷.۵ کیلوواتی مدت ۵.۵ ساعت برای شارژ کامل خودرو لازم است درحالی‌که با استفاده از شارژر خانگی ۳ کیلوواتی به ۱۶ ساعت زمان نیاز خواهید داشت.


به لطف سیستم پروپایلوت نیسان، این خودرو می‌تواند در سرعت‌های پایین به‌صورت خودکار فرمان، پدال گاز و ترمز را کنترل کند. عملکرد پارک پروپایلوت نیز خودرو را به‌صورت کاملاً خودکار پارک می‌کند.

همچنین تکنولوژی e-Pedal نیز وجود دارد که نه تنها به سیستم بازیابی انرژی متصل است بلکه باعث می‌شود خودرو به‌صورت کامل متوقف شود و در عین حال انرژی را برای شارژ دوباره باتری ذخیره نماید.


هم‌اکنون می‌توان نسل جدید نیسان لیف را سفارش داد. این کمپانی مدل سفارشی  ۲.Zero Launch Edition را بهای ۲۶۴۹۰ پوند در بریتانیا عرضه می‌کند. انتظار می‌رود اولین نمونه‌های این خودرو در اوایل سال ۲۰۱۸ تحویل مشتریان اروپایی شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۱۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    فکر کنم فروش فوق العاده‌ی داشته باشه نسل قبلیش با اون ظاهر نچسبش فروش خوبی داشت،نسل جدید واقعا سنگ تموم گذاشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      جالبیش اینه نسل قبلش با افزایش فروش مواجه شده! حتما تخفیف هایی که نیسان داده دلیلش بوده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. masih

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایا در ایران اجازه ورود داره؟!با چه تعرفه ای؟!
    ایا شما میدونید چطور و از طریق کدوم شرکت از گرجستان میتونم وارد کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا