نیسان

نسل دوم نیسان جوک با قدرت به میدان می‌آید!

دومین نسل نیسان جوک در چند ماه آینده معرفی خواهد شد و مدیر طراحی جهانی این برند گفته جوک جدید طراحی متفاوتی در مقایسه با سایر محصولات خواهد داشت. مدیر بخش طراحی نیسان همچنین ادعاهای برخی افراد درباره برگشت نیسان به عقب به منظور بازطراحی جوک در زمان توسعه را رد کرده است.


آلفونسو آلبیسا در مصاحبه با اتوکار گفته که این خودرو در استودیوی لندن نیسان طراحی شده است:

جوک جدید شبیه Imx یا لیف جدید نخواهد بود. این خودرو استایلی شهری با شاخصه‌های جذاب خواهد داشت.

مدیر طراحی نیسان در ادامه می‌افزاید:

نسل جدید جوک قطعاً به زودی خواهد آمد اما به عقب بازنگشته است. من نمی‌دانم این داستان از کجا آمده است. جوک خودروی بسیار جذابی بوده و هنوز هم زیبایی‌های خاص خود را دارد.


حدود سه سال است که دنیای خودرو منتظر معرفی نسل جدید جوک می‌باشد. پیش از این اخبار زیادی درباره عرضه این خودرو در سال ۲۰۱۷ به گوش رسیده بود اما به دلایلی نامشخص این کار انجام نشد.


اولین نسل نیسان جوک در زمان عرضه و به ویژه در اروپا محبوبیت بالایی پیدا کرد و استایل منحصربه‌فرد آن یکی از دلایل اصلی موفقیتش به شمار می‌رود.

آلبیسا اضافه می‌کند:

کار ما در نسل اول آسان‌تر بود زیرا هیچ خودروی دیگری شبیه جوک نبود. حتی با وجود ظاهری دو قطبی، جوک خودروی موفقی از کار درآمد. دومین نسل این خودرو نمی‌تواند خیلی متفاوت یا تکاملی باشد و هنوز هم یک جوک خواهد بود.

شواهد نشان می‌دهد نسل جدید جوک بر پایه پلتفرم V کشیده‌تر رنو-نیسان-میتسوبیشی ساخته خواهد شد. پیشرانه‌های این خودرو از دیگر محصولات نیسان قرض گرفته می‌شود که از جمله‌ی این خودروها می‌توان به میکرا و قشقایی و پیشرانه‌های ۳ سیلندر ۰.۹ لیتری توربو و ۴ سیلندر ۱.۲ لیتری توربو اشاره کرد. همچنین تنها پیشرانه دیزلی این خودرو نمونه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری خواهد بود.

تولید دومین نسل نیسان جوک از سال ۲۰۱۹ شروع خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. AmirGT-R

    ۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (17 ديدگاه)

    خیلی خبر مسرت بخشی هست
    ضمن اینکه این خودرو با ظاهر عجیبش موفقیت های زیادی کسب کرده برای همین انتظار برای نسل جدیدش رو جذاب تر میکنه.
    امیدوارم این نسل هم مانند نسل قبلیش مدل نیسمو داشته باشه تا یکبار دیگه هم توانایی های مهندسی نیسان رو به تمام دنیا نشون بده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Bilbo

    ۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (516 ديدگاه)

    جوک فعلی بنظر شخصی من یه ماشین خیلی زشت و بد ترکیبه که واقعا برام باعث تعجب بود که این حجم از مشتری براش تو ایران پیدا شد اونم با اون قیمت.
    بنظرم اگر چیزی نزدیک به عکس اول باشه نسل بعدی جوک، یه پیشرفت فوق العاده ست، عالی?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. liom

      ۷ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (5 ديدگاه)

      اولا که اومده بود قیمت ارزونترین مدلش 130 میلیون بود یعنی اندازه چری تیگو 7.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. احسان

    ۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (115 ديدگاه)

    خیلی شبیه کانسپت های میتسوبیشی است که در دو سال اخیر طراحی شده. اما خوب نیسان زود اجرا می کنه!!! اما میتسوبیشی جون آدم رو به لب میاره تا به روز رسانی کنه! شاید اتحاد جدید سبب بشه که میتسوبیشی هم طرحهای کانسپتش رو اجرایی کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا