نیسان

بازگشت نیسان ایکس ترا، یک SUV سنتی سه ردیفه

نیسان ایکس ترا برگشته است. پس از وقفه‌ای ۵ ساله، این SUV سنتی مبتنی بر شاسی تراک ناوارا دوباره رخ نموده است و از امروز وارد بازار خاورمیانه می‌شود.

نیسان X-Terra جایگزین نیسان ترا می‌شود که در سال ۲۰۱۸ به عنوان یک SUV سه ردیفه معرفی شده بود. در واقع مدل جدید را باید یک فیس‌لیفت از نیسان ترا با همان نام قدیمی برشمرد.

نیسان ایکس ترا ۲۰۲۱ با چراغ‌های LED جلو و عقب و مخصوصاً تجدیدنظر در طراحی چراغ عقب، متمایز می‌شود. در داخل کابین هم یک سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید با نمایشگر ۹ اینچی نصب شده که فضا را به مراتب مدرن‌تر کرده است.

یک نمایشگر ۱۱ اینچی تاشو هم برای سرگرم کردن خانواده همراه با ورودی HDMI روی سقف نصب شده در حالی که سرنشینان ردیف‌های دوم و سوم دارای کنترل‌های تهویه مخصوص خود هستند که روی سقف نصب شده‌اند.

صندلی‌های موسوم به Zero Gravity هم در ردیف جلو و میانی برای آسایش بیشتر و کاهش خستگی در مسافرت‌های طولانی در نظر گرفته شده‌اند. ردیف‌های دوم و سوم صندلی‌ها کمی بالاتر قرار گرفته تا نمای بهتری نسبت به نمایشگر بزرگ ایجاد شود.

طراحی داخلی به لطف ردیف دوم تاشو با نسبت ۴۰/۶۰ و ردیف سوم با نسبت ۵۰/۵۰ کاملاً قبل تنظیم و سفارشی‌سازی است. با جمع شدن صندلی‌ها در کف، می‌توان از فضای مسطح به وجود آمده نهایت استفاده را کرد به گونه‌ای که تا ۱۰ چمدان را می‌توان در آن جای داد. به لطف آینه دیجیتالی وسط هم دید مناسبی از پشت خودرو به وجود می‌آید.

در بازار خاورمیانه، نیسان X-Terra با یک موتور چهار سیلندر ۲.۵ لیتری با قدرت ۱۶۵ اسب بخار و گشتاور ۲۴۱ نیوتن‌متر ارائه می‌شود. به نظر نمی‌رسد که این ارقام برای یک شاسی‌بلند بزرگ و سنگین، خیلی مناسب باشد. مدل‌های ۴WD دارای قفل دیفرانسیل الکترونیکی عقب و دیفرانسیل با لغزش محدود به همراه سیستم‌های کنترل در سرازیری و استارت در شیب هستند که عملکرد مناسبی در آفرود را برای آن رقم خواهند زد.

گیربکس این مدل از نوع ۷ سرعته خودکار با حالت ۴LO برای شرایط سخت است. البته اگر نیازی به آفرود ندارید هنوز می‌توانید به نسخه ۲WD تک دیفرانسیل نیز بسنده کنید. باید دید این نسخه از نیسان می‌تواند با پیوستن به خانواده روگ یا ایکس تریل و پاترول/آرمادا بازار مخصوص خود را به دست آورد یا خیر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. RezaRs

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    کاش یه انجن قویتر داشت

    موافقم 56
    مخالفم 3
    1. یانکی

      ۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      تو خوبی.چرا عادت کردید بدبختی خددتون رو بندازید تو لنگ دیگران

      موافقم 4
      مخالفم 5
    2. کوروش

      ۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      از یک ماه پیش خبرش بود بخصوص ما وقتی راس الخیمه بودیم برامون پیام امد که برای کسانی که قصد اقامت دارند (ایرانی ها منظور بوده) باید با پلیس محلی هماهنگ کنند حتی ما که ویزا خاص فرودگاهی داریم هم باید هماهنگ می کردیم البته عجیب هم نیست این مسولین انقدر ….. زدند که حتی بدترش هم پیش بیاید چون مشکلات داخلی فوران می کند ویزا امارات جزء اولویت ۱۰۰۰ هم نیست وقتی ایرانی ها هزاران هزار ملیارد سالانه روانه و سرمایه گذاری های وحشتناک در امارات می کردند و حواسشان به لابی گری و … نبود باید فکر اینجا را می کردند

      موافقم 13
      مخالفم 1
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۵ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (10203 ديدگاه)

        آقا کوروش
        متوجه نشدم ، یعنی اونهایی هم که اقامت دارند ، اقامتشان باطل میشود ؟!؟

        موافقم 7
        مخالفم 2
      2. کوروش

        ۵ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1125 ديدگاه)

        نه اصلا شامل این شرایط نیستند باید منتظر ماند دید روابط بین اسرائیل و امارات چه می شود نمی دانم توی این چند ماه تردد داشتی یا نه اما تقریبا در تایم بعد از کرونایی پرسنل کنترل تردد همه انگاری اروپایی شدند یجوری رسما اداره امنیتی امارات داره می افتد دست شرکت های غربی طبیعتا امور برای کشور های مثل ما سخت خواهد شد

        موافقم 7
        مخالفم 2
    3. کوروش

      ۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      عجب!!!!

      موافقم 4
      مخالفم 2
    4. Hadi

      ۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      هیتلر این یهودیا رو شناخته بود که یه عده‌ای که تو اروپا بودند رو قتل عام دسته جمعی کرد…
      این نیسان ترانه جدید هم خیلی باحاله ولی حیف که بازار مخصوصی داره…
      کاش یه روزی برسه که هر ماشینی که تو همه جا عرضه بشه و بازار مخصوص خودشو نداشته باشه…
      منظورم صادرات وانت پراید به امریکا و اروپا نیست ها ?

      موافقم 13
      مخالفم 10
    5. Peyman56

      ۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (138 ديدگاه)

      نوید عزیز در عوض ما این افتخاررو داریم که چهل و دو ساله یک تنه در برابر کل دنیاایستادگی کردیم و همچنان قراره که ادامه بدیم.اصلا مهم نیست که امارات دیگه راهمون ندن. به جهنم!چون خدا رو شکر با همین فرمون پیش بریم با همت سئولین لتیق و مردمی و ملت همبشه در صحنه دیگه افغانستانم رامون نمیدن.مگه مهمه؟!
      به قول یکی از مسئولین عزیز و دلسوز که فرمودند:ملت ما که برای آسایش و رفاه انقلاب نکردند، چون رژیم هیچ کس مانند رژیم ملعون گذشته نمبتوانست آسایش و رفاه به همراه بیاره برامون.
      و راست هم میگفت.چون زمانی که در هپین کارخانجات پارس خودرو بیوک،کادیلاک و سایر محصولات درجه یک مونتاژ میشد در کل امارات بجز دو خیابون آسفالت و شن و رمل چیزی پیدا نمیشد.حتی اگه برنامه تاپ گیر یادت باشه جرمی کلارکسون گفت من بیست سال قبل اینحا بودپ و فقط یه هتل نسبتا آبرومند داشت و کلی بیابون اما حالا……

      موافقم 7
      مخالفم 3
    6. مزدا

      ۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      به نظر خودم دوتا ایراد که تو ذوق میزنه اینه که خطوط گیرگیر رو خیلی برجسته کردن ادم یاد لیفان ایکس 60 می افته
      ایراد دومش هم چراغ های عقب هست که یه تیکه اش رو برداشتن
      ولی طراحی کابینشو دوست دارم

      موافقم 9
      مخالفم 3
      1. محمد

        ۸ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (4 ديدگاه)

        گیرگیر چیه حاجی؟

        موافقم 3
        مخالفم 0
    7. مهرداد كمال

      ۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1817 ديدگاه)

      با همه اش موافقم بجز اون قسمت اسرائیلش. همه جا خوب و بد داره نمیشه با اطمینان یه قومیت یا کشور رو کوبید

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. Hadi

        ۶ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        منظورم همون یهودی های اسرائیلی بود…

        موافقم 4
        مخالفم 1
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۶ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (10203 ديدگاه)

        آقا مهرداد
        مسلماً همه جا خوب و بد وجود داره .
        اما در برخی‌ جاها درصد خوب‌ها بالاتر و در برخی دیگر درصد بدها هم بالاتر از حد نرمال در جهان هست .

        البته جستجویی که کردم ، مثل اینکه بخاطر کرونا بوده و اگر کرونا را کنترل کنند ، وضعیت عادی میشه ، ایشالاه .

        موافقم 4
        مخالفم 1
  2. - A M I R -

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (728 ديدگاه)

    شاید قابلیت های آفرودیش بخشی از کمبود قدرت موتورش رو جبران کنه؛ اما با این حال بعید میدونم 165 اسب بخار برای یه SUV سه ردیفه خیلی به ذائقه مردم خاورمیانه خوش بیاد. هرچند به نظرم با وجود گیربکس 7 دنده و شاسی بلند بودنش میتونه بخشی از خریداران ایکس تریل و رقباش رو به خودش جذب کنه.

    موافقم 10
    مخالفم 0
  3. MehdiTurbo

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1950 ديدگاه)

    انجین خیلی ضعیف
    طراحی داخلی خیلی معمولی
    برای این کلاس که اینقدر پر رقابت و همه برندا بهترینشون تو این کلاس میزارند یکم کم کاریه.

    موافقم 17
    مخالفم 21
    1. MOHAMMAD.n.r

      ۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      قیمت خیلی پایینی داره که همه چیز رو جبران میکنه.
      در اصل نسل جدید رونیز هست.
      رونیز اون زمان قیمت خیلی مناسب تری نسبت به هم کلاس های خودش داشت که باعث شد فروش خوبی داشته باشه

      موافقم 19
      مخالفم 0
  4. ??Amin_sto??

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (293 ديدگاه)

    اگر v8 بود یک suv فوق العاده میشد چرا موتور پاترول یا اینفینیتی qx80 رو روش نذاشتن

    موافقم 10
    مخالفم 3
    1. Ahmadreza2002

      ۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      کلاس کاری پایین تر

      موافقم 5
      مخالفم 0
  5. ??Amin_sto??

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (293 ديدگاه)

    اما از ظاهرش خوشم اومد حجیم و عضلانی هست

    موافقم 16
    مخالفم 2
    1. Aria

      ۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (351 ديدگاه)

      ظاهر عضلانی
      ولی با اون موتورش دوتا شیب نمیتونه بزنه???

      موافقم 12
      مخالفم 8
      1. MOHAMMAD.n.r

        ۵ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        دست راننده ماهر باشه مشکلی نداره.
        رونیز ها و پیکاپ ها تو کویر پا به پای ماشین های شش سیلندر و هشت سیلندر راه میرن.
        حتی جیمنی هم جدیدا شیب میزنه?خیلی تعجب کردم جیمنی رو تو اون حالت دیدم.

        موافقم 8
        مخالفم 0
  6. علی آقا

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (572 ديدگاه)

    خدا را شکر گیربکس cvt ندارد.

    موافقم 18
    مخالفم 2
    1. مرتضی

      ۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (196 ديدگاه)

      آره خدایی

      موافقم 4
      مخالفم 0
  7. میثم

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (3530 ديدگاه)

    فکر کنم رقیب پرادو باشه ولی موتور اون کجا و این کجا
    از طرفی طراحی داخلی این بهتر از پرادو ولی طراحی بیرونی پرادو با سن بالاترش خیلی بهتره

    موافقم 10
    مخالفم 3
    1. sina

      ۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (811 ديدگاه)

      نه رقیب پرادو نیست رقیب مستقیم تویوتا فورچونر هستش

      موافقم 18
      مخالفم 1
    2. 917

      ۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (310 ديدگاه)

      این ماشین در واقع نسل جدید نیسان رونیز خودمون هستش و رقیب فورچونر به حساب میاد. جفت ماشینا رو پلتفرم وانت میدسایز برندشون توسعه پیدا کردن یعنی ناوارا و هایلوکس. دلیل موتور کم حجمشون قیمت و استهلاک پایینترشونه.

      موافقم 7
      مخالفم 1
  8. NAVID۰۰۹۸

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    شاسی‌های نیسان تقریباً نونوار شدند ، نوبتی هم باشه ، نوبت تویوتا و آتیش به راه انداختنه ??? .

    موافقم 13
    مخالفم 2
  9. Mehdi

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (39 ديدگاه)

    استفاده از تزئینات کرومی دیگه از مد افتاده

    موافقم 4
    مخالفم 8
    1. مرتضی

      ۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (196 ديدگاه)

      اره ولی باعث میشه یه حس کلاسیکی بهش تزریق بشه ?

      موافقم 1
      مخالفم 0
  10. sina

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    چه قیافه خوبی داره

    موافقم 10
    مخالفم 1
  11. sina

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (811 ديدگاه)

    ولی من واقعا خوشم اومد ازش مناسب بازار ایرانه حجم موتورشم به قانون مسخره ما میخورد جاش واقعا خالی کاش چند سال پیش معرفی میشد من بجای ایکس تریل و این حتما اینو انتخاب میکنم
    قدرتش خوبه بابا ،هایلوکس که یه وانت باریه همین حدودا قدرت داره چنگ میزنه به جاده میره بالا مهم گشتاوره ،قبول دارم اگر توربو داشتو قدرتش بیشتر بود که خیلی عالی میشد ولی واقعا از توربو خوشم نمیاد حتی ترجیح میدم خودم جداگونه پول بدم سوپرشارجر بذارم ولی توربو نه
    ولی همه جا بغیر از ایران کیفیت بنزین عالی دارن بنظرم توربو میگذاشت خیلی بهتر بود هرچن زات اصلی این ماشین عمر طولانی داشتنه

    موافقم 12
    مخالفم 0
  12. پدر خودروسازی جهان

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (436 ديدگاه)

    هرکول به سبک ژاپنی ها ( از نظر هیکل )

    موافقم 6
    مخالفم 0
  13. net

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (3139 ديدگاه)

    چراغ عقب اگر قسمت سفید نداشت قشنگتر میشد.سقف سانروف نداره.خط عمودی استیل جلوپنجره بد هست.رینگ زیبا نیست

    موافقم 2
    مخالفم 5
  14. ....

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (82 ديدگاه)

    SUV فقط لامبورگینی اوروس
    همه چی تمومه
    سرعت
    قدرت
    امکانات
    زیبایی
    و اینکه یه لامبورگینه!!!

    موافقم 4
    مخالفم 15
    1. ارشیاSVJ

      ۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (307 ديدگاه)

      و قیمت یه لامبورگینی رو هم داره!!!????

      موافقم 16
      مخالفم 0
  15. زیزیگولو

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (4800 ديدگاه)

    ظاهر جذابی نداره ….. داخل کابینش و داشبوردشم خیلی بی هیجانو بی روحه

    موافقم 7
    مخالفم 4
  16. بهراد

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (753 ديدگاه)

    تا حدودی حرفتون درسته ، جوان ایرانی الان باید رتبه برتر بشه تافل داشته باشه ، یه زبون دیگه ایتالیایی آلمانی فرانسه یا اسپانیایی بلد باشه بتونه پذیرش بگیره ، پول داشته باشه که مهاجرت کنه و اونور زندگیشو از صفر بسازه ، بنظرت کسی که این همه سختیو گذرونده و الان 28 یا 30 سالشه بر میگرده به جایی که 2 دلار با منت بهش میدادن؟ نه عزیزم 90% تا 100 سال دیگه قبول نمی کنن استخوناشونم برسه اینجا.
    اما بحث اصلی چیز دیگس.. چی باعث شد فکر مهاجرت به سرش بزنه؟ لابد دخالت های بیگانگان و خیانت های درباریان و بی کفایتی

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فقط ایرانی باید این کارا رو بکنه؟ تا جایی که میدونم این شرائطی که شما گفتی برا همه همینه. چه افریقا باشی چه اسیا چه اروپا چه امریکا.
      حتی شما سوئدی غرق رفاه باشی و بخوایی مهاجرت کنی همین وضعه. نمیان بگن تافل لازم نیست چون سوئدی هستی.
      این چیزایی که شما گفتی ملزومات دنیای امروزه. تو سوئد اتفاقا فامیل داریم. زبان انگلیسی رو از کودکی یاد میگیرن. از همون اول دبستان. تا وقتی دبیرستان رو تموم میکنه. انگلیسی 6 رو تو سال سوم دبیرستان میخونه که همرده با تافله. یعنی انگلیسی ۶ رو بخونه و قبول بشه یعنی تافل تو جیبشه.
      در کنار این تو دبیرستان یه زبون دیگه هم میخونن به اسم زبان مدرن. یا اسپانیاییه یا لاتین یا المانی. اتفاقا تو سوئد برا دانشگاه باید پول قرض کنن. تک تک هزینه ها رو اونا قرض میکنن. بهش میگن وام دانشجویی. یعنی هیچی تو دنیا مفت نیست. حتی بری سوئد. متاسفانه ما رو طوری تربیت کردن فکر میکنیم این چیزا مجانیه. اینقدر بهمون ماهی دادن فکر میکنیم اصل ماهی هستش. اما تو خارج و این کشورا که شما گفتی اصل ماهیگیریه.
      انگلیسی ایتالیایی المانی خوندن مهاجرت تخصص یاد گرفتن و قرض کردن پول برا دانشگاه ماهیگیری هستش. حتی نروژ که اونقدر پول دارن ذخیره کردن وضع همینه. حتی نروژ دانشگاه بخوایی بری باید وام دانشجویی بگیری هر ماه. تا بتونی خرج زندگی و درس و کتاب و دانشگاه کنی و درس بخونی یعنی ماهیگیری کنی. باور نداری؟
      در واقع این چیزی که شما میفرمایی کار شاقی نیست. اینکه تخصص یاد بگیری زبون یاد بگیری برا اینه از دنیا عقب نیوفتی. همگام با دنیا باشی.

      موافقم 2
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا