نیسان

معرفی نیسان کیکس؛ جایگزین احتمالی جوک

مردمان امریکای جنوبی نیز همانند امریکای شمالی‌‌ها علاقه زیادی به کراس‌اورها پیدا کرده‌اند. بنابراین جای تعجبی ندارد که مدل جدید نیسان برای بازار برزیل، «کیکس» یک کراس‌اور کامپکت است. این در حالی است که احتمال جایگزینی این مدل با نیسان جوک در بازار ایالات متحده نیز وجود دارد.

Nissan Kicks
Nissan Kicks
نیسان کیکس در واقع، اندکی درازتر و بلندقدتر از جوکِ «خپل» است؛ موضوعی که باعث می‌شود که از لحاظ ابعاد، هم‌ردیف کراس‌اورهایی مانند هوندا HR-V و مزدا CX-3 قرار گیرد. همچنین این خودرو دارای یک فرم بدنه با ارتفاع بلندتر است و در نتیجه، مطمئناً کابین بهتری نسبت به فضای داخلی خفه‌کننده جوک خواهد داشت. ولی آیا نیسان می‌تواند برای آوردن کیکس به بازار امریکا و رقابت با مدل‌های جدیدتر کلاس کراس‌اور کامپکت برنامه‌ریزی کند؟ این موضوع را نیز باید درنظر داشت که نیسان جوک از مدل سال ۲۰۱۱ در این رقابت حضور داشته است.

Nissan Kicks
نیسان البته هنوز وارد جزئیات نشده است، ولی از ارائه «کیکس» به بیش از ۸۰ بازار جهانی پس از معرفی آن در بازار برزیل در ماه آگوست سال جاری میلادی خبر داده است. با توجه به اینکه کیکس در کارخانه نیسان واقع در «آگوآس‌کالیِنتِس» مکزیک ساخته می‌شود، احتمالاً مقاصدی چون ایالات متحده نیز درنظر گرفته شده است؛ چرا که همین کارخانه، در حال حاضر نیز محل تولید نسخه‌های بازار امریکای نیسان ورسا و سنترا است. در همین حال، با سرمایه‌گذاری ۱۹۲ میلیون دلاری در کارخانه «رِزنده» در ریو دو ژانیرو، این کارخانه نیز محل تولید  نیسان کیکس خواهد بود.

Nissan Kicks
در حالی که بدنه این خودرو تحت‌تأثیر المان‌هایی چون جلوپنجره V-موشن، چراغ‌های طرح بومرنگ در جلو وعقب، گل‌گیرهای برجسته و خط شناور سقفی است، داخل کابین بیشتر به «کیفیت و طراحی آینده‌نگرانه، و همین‌طور ایجاد بهترین فضا برای سرنشینان عقب» پرداخته شده است. از جمله تجهیزاتی که در کیکس یافت می‌شوند شامل یک غربیلک فرمان با کف تخت، نمایشگر رنگی ۷ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی همراه با قابلیت اتصال گوشی هوشمند، مانیتور دید پیرامونی و سیستم تشخیص اشیای در حال حرکت اشاره کرد.

2016 Nissan Kicks

2016 Nissan Kicks
در مورد نوع پیشرانه کیکس کراس‌اور نیز اطلاعات دقیقی در دست نیست. ولی در عین حال، احتمال استفاده از یک سیستم دیفرانسیل جلو یا تمام‌چرخ متحرک، یک موتور چهار سیلندر و یک سیستم CVT همانند سایر مدل‌های خط تولید نیسان، زیاد است.

امّا با توجه به وضعیت فروش کراس‌اورها در بازار امریکا، جا دادن «کیکس» بین مدل عجیب و غریب «جوک» و مدل آشناتر «روگ» می‌تواند، حداقل بر روی کاغذ، یک حرکت هوشمندانه باشد. در هر حال، نیسان هنوز در رابطه با جایگزینی جوک و عوض شدن آن با «کیکس» حرفی به میان نیاورده است. باید منتظر ماند تا خبرهای بیشتری در مورد نیسان کیکس و پتانسیل‌های آن در بازارهای دیگر منتشر شود.


[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Sina

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (809 ديدگاه)

    کار خوبی کرده این خیلی خوشگل تره
    جوک واقعا قیافش ضایع بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      ظاهر جوک خیلی سلیقه ای هست
      خیلی ها مثل من دوسش دارن خیلی ها از قیافش متنفرند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهنام طیبی

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        کاملا با سامان اذری عزیز موافقم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سامان اذری

          ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. بهنام طیبی

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        سامان جان خالی کامنت گذاشتی

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Ashkan

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (376 ديدگاه)

      جوک قشنگ تر از اینه
      نمیدونم چرا اینو دیدم یاده ایسوز و دایهاتسو افتادم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به نظرم طراحی خیلی خوبی داره، نمای جلو و عقبش خیلی عالیه. به احتمال قوی، یه خودروی بسیار موفق خواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علي رضا

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (229 ديدگاه)

    جوک خیلی باحالتر و خلاقانه تر بود…این بیشتر برای فروش طراحی شده تا یه حرکت خلاقانه مثل جوک…احتمال زیاد این جای جوک رو نمی گیره و جوک جدید شبیه کانسپت گریپز میشه..
    http://autocontentexp.com/wp-content/uploads/2015/10/DSC03810_2500.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. shahin

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    به نظر من نسبت به جوک یه ضعف فاحش داره اونم ارتفاع عقبش کلا نسبت به زمینه اخه جوک یه سواری اسپرت تر و توش میشینی حسی بین کراس اور و سدان رو بهت میده ولی این عقبش مث ماشینای وطنیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا