نیسان

مقاوم‌سازی نیسان روگ 2021 پس از تست تصادف جنجالی!

همین چند هفته پیش بود که کسب دو ستاره ایمنی توسط نیسان روگ جدید ۲۰۲۱ در تست تصادف سرنشین جلوی NHTSA همه را شوکه کرد. به عنوان پرفروش‌ترین محصول نیسان و یکی از پرفروش‌ترین کراس اوورهای بازار آمریکای شمالی، کسب چنین امتیاز پایینی اصلاً خوب نیست. نیسان قبلاً تغییراتی را در کارخانه تولید محصولات جدید خود اعمال کرده و به زودی مدل‌های تولید شده ارتقا خواهند یافت تا عملکرد بهتری داشته باشند.

نیسان با انتشار بیانیه‌ای توضیح داده به دنبال مقاوم‌سازی روگ ۲۰۲۱ اولیه است. در این بیانیه آمده است: “نیسان به ایمنی محصولات خود متعهد بوده و از دست‌یابی به ۴ ستاره ایمنی انکاپ خرسند است. تمامی محصولات روگ ۲۰۲۱ کاملاً با استانداردهای ایمنی فدرال هماهنگ هستند.

نیسان از رتبه‌بندی ۲ ستاره انکاپ برای ایمنی سرنشین جلوی روگ ۲۰۲۱ تولید شده در کارخانه کیوشو ژاپن آگاه است. نیسان به‌روزرسانی سیستم محدود کننده سرنشین جلوی تمامی مدل‌های روگ ۲۰۲۱ را در دستور کار خود قرار داده است. به همین خاطر رتبه‌بندی ایمنی دو ستاره‌ای فقط مختص مدل‌هایی است که قبل از ۲۸ ژانویه تولید شده‌اند.

به منظور اطمینان خاطر و رضایت مصرف‌کنندگان نیسان به زودی کمپین سرویس خود را به منظور به‌روزرسانی مدل‌های تولید شده قبل از ۲۸ ژانویه ۲۰۲۱ را راه‌اندازی می‌کند. مالکان به زودی اعلان خود را دریافت خواهند کرد.

سیستم ایمنی سرنشین جلوی این خودروهای به‌روز شده هنوز توسط NHTSA تست نشده است. همچنین تست دیگری برای روگ ۲۰۲۱ در ماه می انجام خواهد شد.

ماهیت دقیق مشکل سیستم ایمنی سرنشین جلوی روگ ۲۰۲۱ اصلاً اعلام نشده است. باور بر این است حدود ۵۰ هزار دستگاه روگ ۲۰۲۱ پیش از این به‌روزرسانی در کارخانه کیوشو ژاپن تولید شده‌اند. البته اکثر مدل‌های روگ فروخته شده در بازار آمریکا تولید کارخانه تنسی هستند که پیش از تولید روگ به‌روزرسانی ضروری را دریافت کرده‌اند. البته مشخص نیست چه تعداد از روگ های بازار آمریکا تحت تأثیر این قضیه هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (4444 ديدگاه)

    در عرض دو سه هفته چکارش کردن؟؟ یخورده عجیبه!!

    موافقم 17
    مخالفم 4
    1. فورد

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (853 ديدگاه)

      کلا خودرو ساز های ژاپنی از ورق های نازک تر نسبت به خودرو های امریکایی و المانی استفاده میکنن

      موافقم 8
      مخالفم 9
  2. حمید رضایی

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (73 ديدگاه)

    داخلش خیلی خوب شده

    موافقم 14
    مخالفم 6
  3. Farzad

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    خودروهای امروزی خیلی پلاستیکی شدن و اصلا محکم نیستن ( مخصوصا تولید انبوه ها ) این ستاره های ایمنی هم بیشتر برای تکنولوژی های به کار رفته و سیستم های ایمنی بهشون میدن .

    موافقم 19
    مخالفم 5
    1. امیر

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (14 ديدگاه)

      اینطوری نیست اتفاقا از هر زمان دیگری در تاریخ خودروسازی ایمن ترن فقط جوری مهندسی میشن که یه سری از بخش های خودرو مثل قسمت جلوی خودرو راحت جمع بشن و ضربه وارده رو جذب کنن تا به کمترین میزان ممکن بر روی سرنشین اثر بزاره در عین حال بعضی از بخش ها هم باید از استحکام بالایی برخوردار باشن و کمترین میزان تغییر حالت رو داشته باشند مثل ستون ها و سقف خودرو سیستم های ایمنی و کمک راننده هم که مطمیینا نقش بسیار تایین کننده ای دارن در صورتی که به طور درست برنامه ریزی شده باشن. ایمنی یه خودرو صرفا به محکم بودن ارتباط نداره اگر اینجوری باشه نیسان آبی خودمون باید ایمن ترین خودروی دنیا باشه

      موافقم 20
      مخالفم 0
      1. abdi_porsche fan

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (496 ديدگاه)

        اقای امیر کاملا درست میفرمایید

        موافقم 12
        مخالفم 0
      2. Farzad

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        با حرفاتون موافقم ، اما بعضی شرکتها از ورقه های نازکی استفاده میکنن . به نظرم ایربگهای مختلف نقش مهمی دارن در ایمنی خودروهای امروزی ، درباره نیسان آبی : یه تصادف دیدم که از پشت با سرعت زده بود به یه پراید ، اون پراید تا سقف جمع شده بود در صورتی که فقط چراغ جلو و سپر نیسان آبی آسیب دیده بود !

        موافقم 6
        مخالفم 0
        1. MASIHA

          ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (946 ديدگاه)

          اره ضخامت ورق واقعا مهمه، اینو میشه تو ماسل کار های قدیمی و کلاسیک هم دید یا ماشین هایی مثل شورولت نوا و کادیلاک سویل.

          موافقم 5
          مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا