نیسان

مقایسهٔ نسل جدید نیسان آلتیما با تویوتا کمری و هوندا آکورد

این روزها در بازار خودرو خریداران به سمت کراس‌اوورها حرکت کرده‌اند و به همین دلیل فروش سدان‌ها تا حد قابل‌توجهی کاهش یافته است؛ اما بااین‌وجود هنوز هم سدان‌های ژاپنی در ایالات‌متحده از فروش مناسبی برخوردارند. البته اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگوییم افرادی که به دنبال خرید یک سدان ژاپنی هستند معمولاً به سراغ نیسان آلتیما نمی‌روند. بااین‌حال آلتیما بازهم در پس هوندا آکورد و تویوتا کمری، فروش مناسبی را در ایالات‌متحده تجربه می‌کند به‌گونه‌ای که سال گذشته در این کشور نزدیک به ۲۵۵ هزار دستگاه فروش داشته است. حال اما نیسان با معرفی نسل جدید آلتیما امیدوار است بتواند به رقیب قدرتمندتری برای آکورد و کمری تبدیل شود. نسل جدید این خودرو علاوه بر برخورداری از استایل پویا، به‌صورت سفارشی سامانهٔ چهارچرخ محرک را هم ارائه می‌کند؛ اما خبر بزرگ دیگر این است که در نسل جدید آلتیما، موتور ۲ لیتری توربوشارژ جدیدی جایگزین پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 قبلی شده است. حال قصد داریم در این مطلب، نسل جدید آلتیما را در سه حوزهٔ کلیدی طراحی، قوای محرکه و تجهیزات با رقبای هم‌وطنش مقایسه کنیم.

طراحی

نسل قبلی آلتیما اغلب به خاطر داشتن طراحی خسته‌کننده موردانتقاد قرار می‌گرفت اما کاملاً واضح است در نسل جدید هیجان به ظاهر آلتیما تزریق شده است. دماغهٔ نسل جدید بشدت تحت تأثیر کانسپت Vmotion 2.0 که در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶ رونمایی شد طراحی شده درحالی‌که در بخش جانبی نیز شباهت‌هایی با مدل GT-R دیده می‌شود. نیسان هنوز ابعاد آلتیما جدید را اعلام نکرده اما گفته است که این نسل کمی کشیده‌تر، عریض‌تر و کم‌ارتفاع‌تر از نسل قبلی شده است. این در حالی است که کمری با ۱۵۲۰ کیلوگرم وزن، صندوق باری به حجم ۴۲۷ لیتر دارد درحالی‌که آکورد با وزن ۱۴۹۵ کیلوگرم، کمی سبک‌تر بوده و فضای باری برابر با ۴۷۳ لیتر را ارائه می‌کند؛ بنابراین انتظار می‌رود که آلتیما هم از این لحاظ با دو رقیب خود قابل‌مقایسه باشد. به‌طورکلی از لحاظ طراحی بیرونی، نسل جدید آلتیما قطعاً نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است اما نباید فراموش کرد که کمری و آکورد هم هردو به‌تازگی نسل عوض کرده و تازه‌نفس به میدان آمده‌اند.

قوای محرکه

به مدت طولانی، پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر انتخاب اصلی خریداران برای آلتیما بوده است اما کسانی که خواهان قدرت بیشتری بودند، به پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 با ۲۷۰ اسب بخار قدرت علاقه داشتند. در نسل جدید اما این موتور شش سیلندر با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو جایگزین شده که قدرت کمتری برابر با ۲۴۸ اسب بخار دارد اما نیسان گفته است که این تغییر موجب کاهش مصرف سوخت خواهد شد. پیشرانهٔ پایهٔ آلتیما اما همچنان همان نمونهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی است ولی قدرت آن به ۱۸۸ اسب بخار افزایش پیدا کرده است. در جدول زیر پیشرانه‌های آلتیما جدید را با کمری و آکورد مقایسه کرده‌ایم:

پیشرانهٔ پایه

نیسان آلتیما

هوندا آکورد

تویوتا کمری

پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر
تنفس طبیعی توربوشارژ طبیعی
قدرت ۱۸۸ اسب بخار ۱۹۲ اسب بخار ۲۰۶ اسب بخار
گشتاور ۲۴۴ نیوتن متر ۲۶۰ نیوتن متر ۲۴۴ نیوتن متر

پیشرانهٔ دوم

پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر ۲ لیتری ۴ سیلندر ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر
تنفس توربوشارژ توربوشارژ طبیعی
قدرت ۲۴۸ اسب بخار ۲۵۲ اسب بخار ۳۰۱ اسب بخار
گشتاور ۳۷۰ نیوتن متر ۳۷۰ نیوتن متر ۳۶۲ نیوتن متر
محور محرک جلو یا چهارچرخ جلو جلو
گیربکس CVT ۶ سرعته دستی/CVT ۸ سرعته اتوماتیک

جالب اینجا است که هرکدام از این سدان‌های ژاپنی ویژگی منحصربه‌فردی را در بخش قوای محرکه ارائه می‌کنند. مثلاً درحالی‌که برای آلتیما دیگر پیشرانهٔ V6 قابل انتخاب نیست، حالا تنها کمری موتور V6 را ارائه می‌کند و بیشترین قدرت را هم دراین‌بین دارد. هوندا آکورد تنها گزینه‌ای است که گیربکس دستی را ارائه می‌کند و آلتیما هم تنها سدانی در این مقایسه است که سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن قابل سفارش است. البته از طرف دیگر آلتیما تنها خودرویی است که قوای محرکهٔ هیبریدی برای آن ارائه نمی‌شود.

تجهیزات

هر سهٔ این سدان‌ها مجموعه‌ای از آپشن‌ها، تجهیزات و سیستم‌های کمک‌راننده را ارائه می‌کنند، فضای سرنشینان در آن‌ها تقریباً برابر است و کابین همهٔ آن‌ها می‌تواند به‌صورت اسپرت، لوکس یا ترکیبی از هردو انتخاب شود. علاوه بر این، جالب است که در بخش طراحی داخلی، آلتیما آکورد شباهت زیادی به هم داشته و هردو از رویکردی ساده با نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نصب‌شده در بالای داشبورد استفاده کرده‌اند. در همین حال، درحالی‌که آلتیما با برخورداری از سیستم ProPilot در بخش توانایی‌های رانندگی خودکار حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، هوندا در آکورد توانایی خودرانی به‌اندازهٔ آلتیما را ارائه نکرده است. از سوی دیگر، کمری با نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نصب‌شده در میانهٔ داشبورد، رویکرد بسیار متفاوتی را نسبت به آلتیما و آکورد دنبال کرده است. علاوه بر این، درحالی‌که کمری با اندروید اتو یا کارپلی سازگاری ندارد، این ویژگی در بسیاری از محصولات جدید هوندا و نیسان مثل آکورد و آلتیما ارائه می‌شود.

قیمت

نسل جدید آلتیما قرار است اواخر سال جاری به بازار عرضه شود و هنوز نیسان قیمت آن‌را اعلام نکرده است اما با توجه به اینکه قیمت پایهٔ هوندا آکورد از ۲۳,۵۷۰ دلار و تویوتا کمری از ۲۳,۴۹۵ دلار آغاز می‌شود، انتظار می‌رود قیمت پایهٔ نیسان آلتیما جدید هم در محدود ۲۳ هزار دلار باشد.

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Mohamad

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    بصورت میلیمتری کمری هر دوی اونارا جا میزاره و به بهترین انتخاب بدل میشه

    موافقم 2
    مخالفم 4
    1. سید

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (132 ديدگاه)

      از نظر قیافه آلتیما
      از نظر تیپ و شخصیت آکورد
      از نظر انتخاب برای خونواده ها کمری

      کمری همچیو باهم داره لامصب

      موافقم 3
      مخالفم 1
  2. mahdy

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    واقعا اولین باره که تو عمرم نمیتونم هیچ کدومو انتخاب کنم (خیلی سدانای خوبین هرسه تاشون و واقعا سطحشون خیلی به هم نزدیکه )

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. mehdi

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1950 ديدگاه)

      فقط میتونم بگم خوشا به حالتون،فقط میتونم بگم بد ترین شانس تو ایران به دنیا اومدن چه انتخابایی با چه قیمتایی دارند اینا ماشینای اقتصادیشون،خوشا به حالشون.

      موافقم 2
      مخالفم 1
  3. امین

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (438 ديدگاه)

    به نظر من از نظر طراحی که از اکورد و کمری بهتر هست.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    به نظرم هم از آکورد و هم از کمری زیباتره اما ای کاش گیربکسش اتوماتیک بود CVT تمام هیجان رانندگی رو از آدم میگیره
    در کل کمری رو ترجیح میدم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. Saeed

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    طراحیش واقعا شیک شده.آلتیما معمولا طراحیاش جذاب نبوده.اما این دفعه زیباست.انگار ماکسیما در ابعاد کوچیکه.ففط گیربکس cvt به نظرم‌از جذالیتش کم‌کرده.احتمالا فروش‌ مناسبی داشته باشه ولی بعید میدونم‌تو این‌کلاسی خودرویی که از نظر فروش تو افت هست بتونه با کمری که با طراحی و موتورهای قدرتمند جدیدش ارائه میشه پا به پا بیاد.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. Hamid...Audi

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    موتور دو لیتری توربو هوندا آکورد فقط با گیربکس 10 سرعته دو کلاچه اتوماتیک ارائه میشه که تو جدول بهش اشاره نشده.
    اگه میشه اضافه کنید.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. sina

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2643 ديدگاه)

      دقیقا همه ریویوها گفتن بزرگترین نقطه قوتش همین گیربکس اتوماتیکش هستش.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. سام

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    سه جواهر فوق العاده ژاپنی در کنار هم .یکی از یکی بهتر…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. سامان اذری

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    کمری شاهکاره
    موتور تنفس طبیعی با راندمان بالا

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. شاهین

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1166 ديدگاه)

    از لحاظ موتوری آکورد بصرفه تره واس همین هم فروش خوبی دار

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. مهدی

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    تاالان چند تست بین کمری جدید وآکورد جدید خوندم ازمجله های معتبر.که نظر همشون این بود که آکورد هم کیفیت متریال کابینش بهتره وهم سواری لطیف تری داره وهم لذت بیشتر.ومقایسه رواینطور تموم کرد دریکی ازتست ها که:تویوتا باساخت کمری جدید یه کمری بهترساخته ولی هوندا باساخت آکورد جدید یه ماشین بهترساخته.(نتیجه همشون پیروزی آکورد بود)

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. کاوه

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (146 ديدگاه)

    کاش می نوشتیدکه آلتیما همان نیسان تیانای خودمونه که توی آمریکا با این اسم فروخته می شود

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. عشق ماشین

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (40 ديدگاه)

    سه تا شون واقعا عالی هستند.ولی انتخاب من هوندا آکورد هستش.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. حسن

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (26 ديدگاه)

    تویوتا سروره.بدون بحث و چک و چونه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. امیر

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سه تا از بهترین سدان های موجود،انتخاب واقعا سخته،زیبایی آلتیما،لذت رانندگی. آکورد،دوام کمری، ولی انصافا ویژگی مشترک همشون کیفیت بالای ساخت و توجه به ریز ترین نکات فنی هست

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا