نیسان

جدیدترین خبرها درباره نسل آینده نیسان Z و GT-R

همه‌ی ما می‌دانیم که نیسان در حال سبک‌سنگین کردن ایده‌ی استفاده از قوای محرکه‌ی الکتریکی شده در نسل آینده‌ی محصولات اسپورت خود می‌باشد و هم‌اکنون یکی از مقامات این شرکت اطلاعاتی از این برنامه را به بیرون درز داده است.


این برنامه بخشی از استراتژی مهم نیسان است که در آن حدود ۴۰ درصد محصولات در اروپا تا سال ۲۰۲۲ با قوای محرکه‌ی الکتریکی شده عرضه خواهند شد؛ و نسل‌های جدید ۳۷۰Z و GT-R هم بخشی از این برنامه هستند.


ژان پیر دیرناز که یکی از مدیران بازاریابی نیسان می‌باشد در مصاحبه با تاپ گیر گفته است:

من تناقضی در استفاده از تکنولوژی الکتریکی شده در خودروهای اسپورت نمی‌بینم. شاید این دو قضیه به دنیاهای متفاوتی تعلق داشته باشند اما خودروهای اسپورت می‌توانند از مزیت‌های زیاد الکتریکی شدن سود ببرند. استفاده از پیشرانه و باتری در پلتفرم‌های گوناگون بسیار راحت‌تر بوده و در مقایسه با پیشرانه‌های احتراق داخلی، راحت‌تر می‌توان این تکنولوژی را در کلاس‌های خودرویی گوناگون به کار گرفت.

علیرغم فشارهای شدید دیگر رقبا در کلاس خودروهای اسپورت، آینده‌ی نیسان ۳۷۰Z هنوز هم مبهم است. مدیر نیسان درباره‌ی این خودرو گفته است:

از نظر تاریخ عرضه هیچ‌چیزی تأیید نشده است. خودروهای اسپورت بخشی از هویت ما هستند بنابراین باید راهی برای بهتر کردن آن‌ها پیدا کنیم.

Nissan 2020 Vision
Nissan 2020 Vision

کمک حال نیسان در رسیدن به اهداف الکتریکی خود در خودروهای جاده‌ای استفاده از برخی تکنولوژی‌های فرمول E و همچنین به‌کارگیری دانش رنو، میتسوبیشی و مرسدس بنز خواهد بود. این خودروسازان قبلاً از برخی تکنولوژی‌ها و قوای محرکه‌ی مشترک سود برده‌اند و این همکاری احتمالاً در عصر الکتریکی‌ها نیز ادامه خواهد یافت.

Nissan 2020 Vision
Nissan 2020 Vision
البته این به معنی استفاده از برخی قطعات فنی محصولات آینده‌ ای‌ام‌جی در نسل آینده GT-R نخواهد بود زیرا چنین چیزی رخ نمی‌دهد. نیسان بجای این کار اقدام به توسعه خودروی کاملاً جدیدی خواهد کرد. دیرناز گفته است:

GT-R یک GT-R است. این یک نیسان است و منحصراً یک نیسان باقی خواهد ماند.

امیدواریم که نیسان کار خود را به نحو احسن انجام دهد زیرا نسل فعلی گودزیلا اگرچه خودروی فوق‌العاده‌ای است اما خب محصولی ۱۱ ساله محسوب می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. datsun

    ۲۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3425 ديدگاه)

    این حرفش عالی بود :
    GT-R یک GT-R است. این یک نیسان است و منحصراً یک نیسان باقی خواهد ماند.
    در مورد z هم همینه اونم یه کوپه اصیله به قدمت GTR

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. #ali.m#

      ۲۶ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      تنها نگرانیم همینه که نیسان برای این دوتا ماشین از پیشرانه مرسدس استفاده کنه .
      نیسان مهندسی بینظیری داره .
      خیلی از خودروساز های بزرگ از پیشرانه نیسان استفاده کردن .
      امیدوارم این اتفاق نیوفته.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ..::Majidio Lamborghini::..

        ۲۶ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        نیسان اگه بخواد هم بنز موتوری مناسب GT-R نداره

        نیسان GT-R از زمان تولدش یعنی سال 1969 ، پنجاه ساله که موتوری غیر از 6 سیلندر نداشته … اسکای لاین6 سیلندر خطی و آخرین نسل هم وی6 …

        واسه نسل جدید GT-R نیسان یا باید خودش یه موتور 6 سیلندر خوب بسازه یا بده بنز “براش بسازه” چون مرسدس اصلا موتور V6 با پرفورمنسی که به درد GT-R بخوره و نیسان بتونه ازش استفاده کنه ، نداره.

        موتور های پرفورمنس بنز اکثرا V8 هستند ، مثل موتور M176 که در AMG GT استفاده شده و بیشتر از600 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور داره

        موتور های V6 بنز الان در دو سری M272 (قدیمی) و M276 (نسل جدید)عرضه میشن
        قوی ترین و جدیدترین مدل های M276 هم در این ماشینا استفاده میشن :
        1- S 500 PLUG-IN HYBRID
        2- SLK 350 BlueEFFICIENCY
        3- SL 450/400
        4- C 43 4MATIC Coupe
        5- E43

        که این آخری قوی ترین موتور V6 رو داره با 400 اسب بخار، قدرت و 520 نیوتن متر ، گشتاور که در مقابل قدرت 565 اسب بخاری و گشتاور 636 نیوتن متری نسل فعلی GT-R ، حرف زیادی برای گفتن نداره.
        باقی موتور های V6 بنز در ماشین هایی مثل ون اسپرینتر ، بنز ویتو ، و اینجور خودروهایی استفاده میشن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ..::Majidio Lamborghini::..

          ۲۶ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          یه احتمال بسیار بسیار بسیار ضعیف وجود داره و اونم برگشت نیسان به موتور های 6 سیلندر “خطی” هست که 40 – 50 سال در GT-R استفاده میشدن
          در این صورت بنز یه گزینه ی بسیار وسوسه کننده و جدید داره به نام موتور M256 که قراره در جدیدترین نسل CLS و AMG GT چهار در استفاده بشه و عاشقان 6 سیلندر خطی رو به وجد بیاره
          این موتور حجمش 3 لیتره ، قدرتش 450 تاست ولی در عوض 777 اسب بخار رو در دور موتور 1800rpm در اختیار راننده میذاره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. datsun

          ۲۶ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (3425 ديدگاه)

          مجید داداش الان اومدی بگی نیسان نمیتونه انجین بسازه اتفاقا همین انجین فعلی جی تی ار رو نیسان هر چقدر بخواد میتونه ارتقا بده دست سازه و بهتر از v6 های بنزه فعلا هم بنز ای ام جی جی تی ار نه تو درگ و نه تو نوربرگ رینگ حریف نیسان نشده gtr۵۰ چند وقت پیش معرفی شد بالای هفتصد اسب بخار قدرت داشت همون هم بخواد با چند تا موتور الکتریکی ترکیب بشه میشه یه هیولا در ضمن همون ۱۹۶۹ و ۱۹۷۰ انجین های v12 نیسان تولید میشد که یکیش ۶۰۰ اسب بخار قدرت داشت و یکیش ۹۰۰ اسب بخار داشت رو مدلهای مسابقه ای r382 و r383 کار شد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. ..::Majidio Lamborghini::..

          ۲۶ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          به هیچ عنوان ، چرا همچین برداشتی کردی؟
          چند خودروساز با دانش و تجربه ی نیسان داریم؟
          در ضمن نیسان خودش هم گفته GT-R رو بدون کمک بقیه خواهیم ساخت.
          بد برداشت نکن

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. آآآآرماااانننن

        ۲۶ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (262 ديدگاه)

        انگار مثلا میگه نگرانیم اینه که نیسان بیاد از موتورهای سایپا استفاده کنه اینطور که تو میگی نگرانم! خالا خوبه تو بهترین پیشرانه های فنی با عملکرد بالای سال ٢٠١٨ اصلا نیسان نماینده ای نداره! با اینکه مرسدس نمایندش بعد از فراری ( دو مدل) و پورشه رتبه چهارم رو کسب کرد
        اگه قرار بود خیلی از خودروساز های بزرگ از پیشرانه های نیسان استفاده کنن باید با کسب عنوان تو بخش بهترین پیشرانه خداحافطی میکردن چون امسال و پارسال اصلا نیسان کاندیدی نداشت تو بحث پیشرانه و بیشتر جوایز بین المان و ایتالیا تقسیم شد
        این همکاری کاملا به نفع نیسان هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. #ali.m#

          ۲۶ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          اقای اررررمااااان .

          نگرانم چون نمیخوام اصالتشو از دست بده .
          کی گفتم بنز پیشرانه خوب نمیسازه؟
          یکم فکر کن .
          در مورد حرف دومت هم واقعا نمیدونم چی بگم.
          خودت برو پیشرانه سری vrh نیسان که مکلارن استفاده کرده رو مطالعه کن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. mahdy

        ۲۶ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        از بی ام دابلیو میتونن پیشرانه بگیرن ولی در حال حاضر بنز شش سیلندری خاصی نداره که بخواد به نیسان بده
        اما بی ام دابلیو میتونه برای مثال از 6 سیلندر M140 (ولی باید کلی روش کار کنن چون بی ام دابلیو خیلی محافظه کارانه ازش اسب بخار کشیده این موتور به راحتی میتونه به مرز 450 تا 480 برسه که اگه با یه موتور الکتریکی 200 اسبی یه سیستم هیبریدی خوب بسازن عالی میشه ) رو بگیره
        ولی این رو هم در آخر بگم نیسان خودش اگه بخواد میتونه یه موتور فوق العاده واسه GTR بسازه فقط این حرف جواب به دوستمون بود که نیسان از بنز انجین بگیره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. AMANTE

    ۲۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1846 ديدگاه)

    از این جمله خیلی خوشم اومد ( GT-R یک GT-R است. این یک نیسان است و منحصراً یک نیسان باقی خواهد ماند.)
    همکاری نیسان با مرسدس در زمینه پرفورمنس و عملکرد نسل بعدی GT_R خیلی خوبه و به نفع نیسان خواهد بود.
    و استفاده نکردن از قطعات فنی AMG در نسل بعدی به نفع طرفدارای GT_R خواهد بود. نمیگم بده ولی معمولا این به معنی استفاده کامل از موتور یا سیستم اگزوز خواهد بود که نتیجه اش میشه صدایی شبیه به محصولات AMG مثل صدایی که در آستون مارتین های جدید میشنوید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. #ali.m#

      ۲۶ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      دقیقا همینطوره یکی از نکاتی ک در مورد gtr دوست نداشتم صداش بود .
      اصلا صدای جذابی نداشت ب خلاف اسمش و عملکردش .
      در عوض لکسس توی محصولات پرفورمنس صدای بی نظیری داره .
      صدای lfa و lc500 بی نظیرن .به نظر من بهترین صدا ها رو دارن .

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. #ali.m#

    ۲۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    “خودروهای اسپورت بخشی از هویت ما هستند ”
    ?نیسان?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. F22RAPTOR

      ۲۶ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2590 ديدگاه)

      همیشه مدل های سری زد نیسان ببانگر حجم موتور شون بودن اگه این رویه ادامه داشته باشه
      و نسل جدید بشه زد۳۸۰ باس یه موتور۳.۸ داشته باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ایمان

    ۲۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3878 ديدگاه)

    GT_R یک GT_R هست تمام شد رفت
    اصلاً خوشم نمیاد هویت و نماد اسپرت سازی نیسان با کمک گرفتن از برند دیگه ای بره زیر سوال
    نیسان برند بزرگی هست پس نیازی به کمک گرفتن از برندهایی مثل رنو و میتسوبیشی نداره مخصوصاً در مورد GT_R با اصالت و دوست داشتنی
    با قدرت و توپ پُر برگرد ? گودزیلا ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Khosrow

    ۲۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    GT-R یک GT-R است. این یک نیسان است و منحصراً یک نیسان باقی خواهد ماند / مثلا درشت اومد ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. sina

    ۲۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2632 ديدگاه)

    GT-R یک GT-R است. این یک نیسان است و منحصراً یک نیسان باقی خواهد ماند :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sajjad

      ۲۶ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      بی صبرانه منتظر جی تی آر هستم تا کولاک کنه
      علاقه بی حد و نسابی بهش دارم
      تکنولوژی و مهندسی خالصه و نمیتونم دوسش نداشته باشم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. AmirGT-R

    ۲۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (17 ديدگاه)

    GT-R یک GT-R نیست بلکه یک عشق مشترک در بین تمام خودرو دوستان است.
    خیلی خیلی به نسل بعدی GT-R و سری z امیدوارم و مطمئنم این دو ماشین ، خودرو های اسپرت را چندین پله ارتقا خواهند داد. ضمن اینکه با توجه به گفته ها، نسل جدید GT-R سریعترین ماشین دنیا خواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا