نیسان

نشانه‌های بهبود اوضاع نیسان با افزایش درآمد در پایان سال 2020

نیسان نتایج مالی خود در سه‌ماههٔ پایانی سال گذشته منتشر کرده که هم ویژگی‌های مثبت و هم منفی دارد. همان‌طوری که کل صنعت خودروسازی پس از سپری کردن نُه ماه دشوار ابتدایی سال ۲۰۲۰، در سه‌ماههٔ آخر این سال شروع به احیاء نمود، میزان فروش نیسان هم در این سه‌ماههٔ پایانی افزایش قابل‌توجهی نسبت به سه‌ماههٔ سوم ۲۰۲۰ داشته است. این شرکت همچنین گفته است که در طول سه ماه پایانی سال گذشته، پیشرفت‌های قابل‌توجهی در کیفیت فروش، بهبود مشوق‌های فروش و کاهش موجودی انبارها داشته است.

از سوی دیگر اما نیسان در سال مالی ۲۰۲۰ ضرر عملیاتی ۱.۳۷ میلیارد دلاری را گزارش کرده است. هرچند این رقم بهتر از پیش‌بینی ابتدای سال است اما بسیار بیشتر از ضرر ۳۶۶ میلیون دلاری این شرکت در سال گذشته است که بدترین عملکرد نیسان طی دوازده سال گذشته محسوب می‌شد. در طول سال ۲۰۲۰، درآمد کلی این شرکت نیز از ۹.۸۷ تریلیون ین در سال ۲۰۱۹ به ۷.۸۶ تریلیون ین کاهش پیدا کرده است. البته، درآمد نیسان در سه‌ماههٔ چهارم سال ۲۰۲۰ به ۲.۵۴ تریلیون ین افزایش یافته که نسبت به درآمد ۲.۳۷ تریلیون ین سه‌ماههٔ چهارم ۲۰۱۹ بهبود داشته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. Ninja

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    نیسان عشق است
    ولی خیلی دوست دارم یه محصول رو که شبیه پاترول باشه از نظر ظراحی قیافه و طراحی بیرونی درست کنه برای رقابت با دورانگو اوروس و تسلا و بی ام ایکس ۶ و ایکس ۵ و…… درکل دوست دارم نیسان یه اس یو وی اصیل ژاپنی پرفورمنس که مدل نیسمو هم داشته باشه برای رقابت با دورانگو و تسلا اوروس درست کنه
    به فکر نسل جدید گودزیلا هم باید باشه نیسان زد پاترول هم حرف ندارند ولی امیدوارم نیسان پاترول قدرتش بهتر بشه چون اینطوری با این قیمت نمیتونه با امریکایی ها رقابت جذابی داشته باشه یا حداقل قیمتش کمتر بشه زد هم هم از نظر قدرت و قیمت عالی فقط جلو رو بهتر کار میکردند که عالی و بی نقص میشد

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ممد ژانگولر

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (3505 ديدگاه)

      دقت کردین نیسان پاترول ۲۰۲۱ داره شرکتو نجات میده
      همش زیر سر همین خودروی جدیدشونه

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. محمد رستمی نژاد

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    یعنی تو کف این موندم که شرکت های خودروسازی یک کار هایی می‌کنند که واقعا آدم نمی‌داند چی بگوید.
    مثلا نسل جدید z, خب من نمیدونم طراحان واقعا شانسی طراحی میکنند یا هرچی، کمی غیر منطقی است ، خب مرد حسابی، ماشین به این زیبایی طراحی کردی ، یعنی واقعا نمیدونی که این جلو پنجره به این ماشین نمیخوره ، چنین حسی بهم دست میده که شانسی طراحی می‌کنند، جز این راهی به نظرم نمیرسه، خب چه جلو پنجره ایی است ، واقعا نمیدونم چی بگم ، هرچی فکر میکنم که شرکت های خودروسازی دقیقا چه طور طراحی می‌کنند و فلسفه ایجاد یک طرح زشت در طرحی زیبا چیست نمیدونم ؟!

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. MOS

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (715 ديدگاه)

      از نظر من این جلو پنجره کاملا به Z میخوره و در کل ماشین بسیار قشنگیه

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. محمد رستمی نژاد

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        این جلو پنجره هم مثل M4 و M3 هست ، خیلی ها بهش ایراد گرفتن. درسته ایراد گرفتن ، ولی کمتر و نه در حد ماشین های جدید BMW. با طرح خودرو ناهماهنگ است.

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. Ninja

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          داداش این جلوپنجرش چه مشکلی داره کوچیکه بزرگه پهنه درازه چیش مشکل داره چراغاشم از نسل های قبل الهام گرفتن و چون تو این جلوپنجره رو با چراغای ۳۷۰ دیدی احساس میکنی خیلی نامیزونه ولی عادت میکنی

          موافقم 3
          مخالفم 1
        2. محمد رستمی نژاد

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          نمیدونم شاید
          آخه اینجا همسایه مون یه z370 2017 داره ، زیاد دیدمش .پس اینطوری هست! عادت میکنم

          موافقم 1
          مخالفم 1
        3. Ninja

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          دم همسایتون گرم من عاشق ۳۷۰ هستم الانم که زد ۴۰۰ اومده حاضرم همه چیزمو بفروشم یدونه زد ۴۰۰ وارد کنم داخل همونم میخوابم☹

          موافقم 3
          مخالفم 0
    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      اتفاقا من از این سری zجدید خیلی خوشم اومده…
      اگه یه نگاهی به نسل اولش بندازین میفهمین چرا این جلوپنجره اینجوری طراحی شده،این ماشین کاملا مشابه با نسل اولش ساخته شده خیلی خیلی عالیه که بیش از پیش برگشته به اصالتش…

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. مهیار . فقط ژاپن . فقط نیسمو

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        عهه اقا ابتین
        تو اسمونا دنبالت میگشتیم لا به لا کامنتا پیدات کردیم

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          اختیار دارید آقا مهیار،راستی توی قسمت خصوصی براتون توضیح مختصری از خودروسازی آمریکا نوشتم،ببخشید اگه دیر شد یه چند وقتی بود نبودم…

          موافقم 2
          مخالفم 0
  3. Angus_812

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (100 ديدگاه)

    واقعا ادم میمونه چی بگه
    یه خودرو ساز معمولی و اقتصادی طراحی های محشر و بی نظیر داره
    یه بی ام و و مرسدس هم که نگم بهتره
    هر چی بقیه هم وطناش دارن خراب میکنن
    ولی نیسان خیلی عالی داره پیش میره
    تویوتا که لندکروز و سوپرا رو خراب کرد
    هوندا و میتسوبیشی هم زدن جاده خاکی
    ولی نیسان واقعا برنامه داره
    فقط امیدوار اینفینیتی هم بتونه کاملا قدرت بگیره و از لکسوس و جنسیس جا نمونه

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. محمد رستمی نژاد

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      به نظرم نسل بعدی GTR رو بر روی اینفینیتی بی اندازند ، هم توجه بیشتر بهش می‌شود و هم لوکس تر ، یه افزایش 10 ,15 هزار دلاری قیمت هم داشته باشه، ولی با اینفینیتی باشه بهتر هست ، هم تمرکز منسجم تر و هم لوکس تر میشود .

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. mahan

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        وقتی عکس های لندکروز جدید رو میبینم با خودم میگم شاید تویوتا شوخی داره میکنه اینارو الکی درست کرده که ما فک کنیم این شکلیه بعد موقع معرفی یک لنکروززیبا و پرابهت معرفی کنه.لا این حال اگ این باشه لندکروز های سری 200 محبوب تر از قبل میشه.

        موافقم 2
        مخالفم 0
      2. محمد امین

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2168 ديدگاه)

        طراحی های مرسدس توی سالها ۲۰۱۰ تا ۱۵ فوقولاده وعالی بود مخصوصا sl65 یا sls یا c63 بلک ،البته تاریخ مرسدس ماشین های زیبای زیادی داره ،اما الان بیشتر تکنولوژی گرا شدن هم مرسدس هم اکثر برند ها و به خشونت و زیبایی ماشین کم توجه میکنن، تازه طراحی تکراری هم زیاد شده

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Ninja

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      دقیقا من یه ژاپنی بازم
      ولی بجز نیسان ژاپنی دیگه ای نمیبینم

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. محمد رستمی نژاد

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        نیسان ، تنها سامورایی باز مانده ??

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. RezaRs

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1613 ديدگاه)

          حالا انگار نیسان تو ماشیناش کاتانا گذاشته دایی شل کن دیگه تموم شد همه چی فعلا یه کله باس نگران منقرض نشدن باشیم

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. Ninja

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          نکنه تو gt2rs مهندسی ناب المانی تو جعبه برات کادو میکنن اونم با ربان قرمز

          موافقم 2
          مخالفم 0
  4. میثم

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    جلوپنجره Z خیلی زشته
    اصلا اصلا خوشم نیومد
    قطعا تیونرها بیکار نمیشینن و کیت جلوپنجره های خوشگل و خفن براش طراحی میکنن تا خود نیسان یاد بگیره

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. محمد رستمی نژاد

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      منتظر کیت بدنه لیبرتی واک باشین که خیلی خیلی جذاب میشه .

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Ninja

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        من عاشق لیبریتی هستم اون کیت ۷۵ هزار دلاری جی تی ار هم حتما ببینین

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. عرفان

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (229 ديدگاه)

    اتفاقا من بر عکس خیلی از دوستان واااقعا عاشق نیسان زد جدید شدم !! طراحی د عین حال مدرن و بسسیار به نسل اولش پایبنده و خلاصه طراحی رتروی بسیار خوبی داره
    در نظر داشته باشید ماشینای این کلاس اکثرا تیون میشن و این ماشین بخاطر طراحی سادش حتی شاید بگیم تا حدی خامش پتانسیل ببسسسیار خوبی برا تیون شدن داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مهیار . فقط ژاپن . فقط نیسمو

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      بر عکس دوستن مثل من

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Ali

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (267 ديدگاه)

    نیسان از سی وی تی دست میکشید خیلی بهتر میشد اوضاش
    تنها ضعف نیسان همین گیربکس سی وی تی هست
    نمی‌دونم چه اصراری داره ازش استفاده کنه!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Mad.z.Max

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      دقیقا منم درکش نمیکنم
      البته من سی وی تی های ایکس تریل و تیانا رو فقط از نزدیک لمس کردم، که با سی وی تی های دیگه (دو سه تا چینی که دیده بودم) واقعا قابل قیاس نبود و خیلی سر تر بودن، اما بازم یه اتومات مبدل گشتاور یا یه دو کلاچه رو به اون سی وی تیا ترجیح میدم.
      مثلا همیشه با خودم میگم نیسان که خودش گیربکس میساخت تا همین دهه نود و دهه اول قرن میلادی جدید، خیلیم خوب بودن، یا اصلا خودشم نسازه، مگه ZF مرده که از اون نمیگیره، اونم نه، مگه آیسین ژاپن که بیخ گوششونم هست چشه..
      نمیدونم، استراتژی عجیبیه.
      حتی تحقیقم کردم دیدم بیرون از ایرانم خیلی از مشتریای خارجی این گیربکسا رو دوست ندارن.
      چی بگم، لابد یه فکری کردن خودشون.. ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Amirreza

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    نسل جدید زد و پاترول میتونن شرکتو نجات بدن ، کلا شرکت نیسان خیلی دوست داشتنیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. MOHAMMAD.n.r

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    خیلی ها میگفتن گوسن نیسان رو نجات داد اما من از روز اولی که سکان نیسان افتاد دست گوسن معتقد بودم باعث بدبختی نیسان میشه و تقریبا داشت میشد.
    اولی که اومد سیلویا حذف شد.
    دو سال پیش هم میگفت نیسان تا دو سه سال دیگه کاملا ورشکسته میشه. کجا ؟؟ چرا ورشکسته نشد؟؟
    اگر گوسن دو سال اخیر هم مدیر بود الان نیسان مثل میتسو نابود شده بود و ورشکسته نشده بود. بعد از رفتن گوسن مدیریت جدید شروع کرد به نوسازی و..
    روگ
    التیما
    پاترول
    فرونتیر
    تایتان
    پاترول
    پثفایندر
    سنترا
    سانی
    ۴۰۰z
    و…
    همه کار مدیریت جدید توی ۲ سال هست.
    جدیدا هم گوسن توی دادگاه متهم شده و باید حدود ۸۰ میلیون دلار به نیسان غرامت بده ولی گفته نمیدم!! الانم داره کتاب مینویسه و فیلم میسازه که خدماتش رو نشون بده!!!

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Mad.z.Max

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      دقیقا باهات موافقم، چون از روی شواهد و منطق میشه به این نتیجه رسید. منم فکر میکنم رفتن گوسن خیلی به نفع نیسان شد.
      حتی اتحاد رنو نیسان میتسو هم با اینکه اوایل به ظاهر رنو سرمایه و پول اورد وسط، ولی در میان مدت و بلند مدت به ضرر دو طرف ژاپنی و سود طرف فرانسوی شد.
      بنظرم اگه اتحاد فقط بین نیسان و میتسو میبود، شاید رشد بهتری رو توشون میدیدیم..
      اگه با یه دید وسیع تر به فرانسه و شراکتش با شرکتای کشورای دیگه نگاه کنیم، کاملا نشونه های اخلاق مستعمره بگیریشون رو توی عصر جدید هم میبینیم. خلاصش کنم ینی شیره ی جون دیگران رو کشیدن برای پیشرفت خودشون

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا