نیسان

سرانجام اتفاق افتاد! نیسان در حال کار روی نسل جدید Z

نیسان ۳۷۰Z بیش از یک دههٔ پیش معرفی شد اما به نظر می‌رسد بالاخره کار روی توسعهٔ جانشین آن آغاز شده است. البته فعلاً هیچ‌چیزی برای دیدن وجود ندارد زیرا عکاسان جاسوس یک خودروی آزمایشی با بدنهٔ ۳۷۰Z را در نوربرگ‌رینگ دیده‌اند که در برابر تویوتا سوپرا GR محک زده می‌شود. ازآنجایی‌که این خودرو فعلاً در مراحل اولیهٔ توسعه قرار دارد، ظاهر آن مشخص نیست زیرا اکثر قسمت‌های بدنه و قطعات آن از ۳۷۰Z کنونی گرفته شده است.

بااین‌حال مهندسین نیسان به‌وضوح روی خنک‌کنندگی تمرکز داشته‌اند زیرا سپر جلوی خودرو به ورودی‌های هوای اضافی مجهز شده است. هم‌اکنون تقریباً هیچ‌چیز در مورد محصول آیندهٔ Z مشخص نیست اما رئیس برنامه‌ریزی محصولات جهانی نیسان در نمایشگاه توکیو اعلام کرد که انتظار می‌رود به‌زودی چیزهایی در مورد جانشین ۳۷۰Z و GT-R بشنویم. او توضیح بیشتری نداده و صرفاً گفته است که این مدل‌ها در قلب نیسان قرار دارند و به‌طورجدی به آن‌ها توجه داریم و روی آن‌ها کار می‌کنیم.

بااین‌حال سال‌ها است که شایعات مختلفی در مورد جانشین ۳۷۰Z منتشر می‌شود. البته به همهٔ این‌ها باید به دیدهٔ تردید نگریست اما گزارش‌های قبلی حاکی از آن است که این خودرو با نسل آیندهٔ اینفینیتی Q60 دوقلو خواهند بود یعنی هردو از یک پلت‌فرم استفاده می‌کنند و پیشرانه‌های آن‌ها مشترک خواهد بود. این ادعای معقولی به نظر می‌رسد زیرا نیسان ۳۵۰Z و اینفینیتی G37 کوپه هم از همین استراتژی استفاده می‌کردند.

اگر شایعات را ملاک قرار دهیم، نسل آیندهٔ Z نیسان می‌تواند ۴۰۰Z نام داشته باشد و کمی بزرگ‌تر از خودروی کنونی باشد. طبق گفته‌ها، این ماشین به پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو مجهز خواهد بود که حدود ۴۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. همچنین شایعاتی در مورد ساخت نسخه‌های چهارچرخ محرک و نیسمو هم وجود دارد اما همهٔ این‌ها فعلاً حدس و گمان هستند. علاوه بر این، گزارش‌هایی هم در مورد اینکه در نسل آیندهٔ Z نسخهٔ رودستر ساخته می‌شود یا نه وجود دارد. درهرحال نیسان باید به‌زودی برنامه‌های خود برای Z جدید را اعلام کند اما گمانه‌زنی‌ها میگویند این خودرو می‌تواند تا اوایل سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Abbas

    ۱۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    خدا کنه اتفاق بیفته،اسطوره ای مث این لیاقتش بیشتر از این حرفاس

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۱۰ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      چه عجب اتفاق افتاد .صلوات
      طراحی داخلیش امیدوارم زیباتر بشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. Ferrari Fxx K Evo

    ۱۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    از خدایان دریفت ?

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. datsun

    ۱۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3480 ديدگاه)

    یه سری ماشینها حتی اگه واسه کمپانی سود هم نداشته باید تولید بشن چون یه نمادن.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. رامین

    ۱۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    نیسان نباید تولید کوپه های اسپرتشو متوقف کنه. به نظرم الان بیشتر از همیشه به ژاپنیای کوپه نیازه. لنسر جدید، 240 جدید (تصور نسخه جدیدشم پشم ریزونه)، سری جدید RX مزدا، اکلیپس و…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا