نیسان

امیدواری نیسان به احیای مجدد سدان‌ها!

نیسان آماده‌ی عرضه‌ی آلتیما ۲۰۱۹ در ماه آینده می‌شود و این خودروساز ژاپنی انتظار دارد این خودرو علیرغم این حقیقت که کراس اوورها و شاسی بلندها در میان خریداران محبوبیت بیشتری دارند به ارقام فروش بالایی دست یابد.


خودروسازانی همچون فورد و فیات-کرایسلر تعدادی از سدان های خود را بازنشسته کرده‌اند اما مدیر بازاریابی نیسان آلتیما فکر می‌کند سدان ها باز خواهند گشت. بروس پیلارد در مصاحبه با اصحاب رسانه گفته است: “ما فکر می‌کنیم نسل‌های جوان‌تر در مقایسه با مسن‌ترها خودروهای سدان بیشتری خواهند خرید.” او همچنین اظهار داشته مصرف‌کنندگان جدید نمی‌خواهند خودروی پدر را که این روزها یک کراس اوور است برانند.

آلتیما
احتمال اینکه فروش کراس اوورها به این زودی‌ها کاهش یابد کم است اما پیلارد احتمالاً طرز فکر متفاوتی دارد. همان‌گونه که گفته می‌شود نسل‌های پیشین با استیشن واگن‌ها بزرگ شده‌اند اما زمانی که سنشان بالاتر رفت اقدام به خرید مینی ون‌ها کردند. فروش مینی ون‌ها نیز هم‌اکنون کاهش یافته و جای آن‌ها را کراس اوورها گرفته‌اند.

آلتیما
احتمال دارد سدان ها دوباره احیا شوند اما آن‌ها در حال از دست دادن یک فاکتور کلیدی که باعث محبوبیت استیشن‌ها، مینی ون‌ها و کراس‌اوورها شده می‌باشد و آن‌هم فضای کابین و بار است. اگرچه فضای بار آلتیما قطعاً به اندازه‌ی روگ هم قیمت نیست اما نیسان برخی تغییرات را در مدل سال ۲۰۱۹ آن انجام داده تا به این ترتیب بر جذابیت آن بیفزاید. یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های آلتیما سیستم چهار چرخ محرک است که در کراس اوورها ویژگی معمولی‌ای می‌باشد.

حتی اگر آلتیما نتواند نظر خریداران خودروهای کراس اوور را به خود جلب کند بازهم نیسان انتظار عملکرد خوبی از این سدان را دارد. آمریکایی‌ها هرساله چند صد هزار دستگاه سدان را می‌خرند و فورد نیز از این بازار خارج شده است. پیلارد در نهایت می‌گوید: “اگر برخی از مالکان فیوژن بخواهند آلتیما بخرند ما مشکلی با آن نخواهیم داشت!”

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    فکر نکنم دیگه کسی SUV رو به سدان ترجیح بده.

    ولی خدایی عجب کابین خفنی داره با اون مانیتورش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. sina

    ۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    آلتیما و قشقایی واقعا بی نقص ترین های نیسان هستن.
    خعلی دوسشون دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. me84

    ۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    به نظر من بهترین ماشین برای کسانی که توانایی خرید فقط یک ماشین رو دارن، یه استیشن 4 چرخ محرکه که قابلیت تنظیم ارتفاع فنرها رو داشته باشه. این ماشین در مواقع عادی یه ماشین معمولی با ضریب درگ خوب و اقتصادیه و هروقت هم خواستی بری سفر میتونی فنرها رو تنظیم کنی تا باهاش خارج جاده هم بتونی بری. هم کراس اوور داری و هم سواری.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. sunmartin

    ۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    آلتیما 2019 شاهکار طراحی نیسان هست امیدوارم از گیربکس cvt استفاده نکنه و از dct استفاده بشه یا دابل کلاچ بهر حال نیسان با ساخت و ادامه آلتیما نشان داد که نمرده و یک برند غرق شده د ر رنو نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mopar or No Car

    ۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    بهترین سدان نیسان به نظر من ماکسیما نسل قبلی (نسل هفتم از 2008 تا 2014) با موتور 3.5 لیتری 290 اسب بخار هست البته بجز مدل 2014 که با گیربکس cvt عرضه شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا