نیسان

نیسان اینویتیشن: دعوت به آینده

نمونه مفهومی نیسان اینویتیشن (دعوت) بزودی در نمایشگاه ژنو رونمایی و پس از آن در سال ۲۰۱۳ روانه خط تولید خواهد شد. این خودروی هاچ بک که در کلاس و اندازه B رده بندی می شود، تلاش دیگری از نیسان بعد از مدلهای میکرا و جوک است که سبکی تازه از نیسان را به نمایش می گذارد.

Nissan Invitation concept
Nissan Invitation concept

طراحی خودرو همانند یک گلوله اما با زوایای تند و تیز است. پوزه ماشین کوتاه است و چراغهای دست خرچنگی با لامپهای LED و هواکشهای مشبک جلوپنجره و سپر، بخوبی خودنمایی می کنند.
سقف با حالتی پویا رو به عقب ، پایین می رود تا بهترین تاثیر را روی مقاومت هوا و آیرودینامیک داشته باشد. شکل پنجره های پهلویی و زاویه آنها نیز بگونه ای است که بهترین فضای داخلی و دید به خارج را فراهم نمایند.

Nissan Invitation concept
Nissan Invitation concept

گلگیرهای برجسته و رینگهای عضله مانند براق و همچنین در پشت خودرو، لوله های اگزوز دوبل لوزی شکل و دیفیوزر فیبرکربنی جالب توجه اند.

Nissan Invitation concept
Nissan Invitation concept

اگر به داخل خودرو پای بگذارید با ترکیبی از رنگهای تیره داشبورد و روشن صندلیها به همراه نوارهای باریک نارنجی و نورپردازی آبی مواجه می شوید. داشبورد سطح صاف و ساده ای دارد و امکانات و تجهیزات در یک کنسول تعاملی لمسی جمع شده اند. غربلیک فرمان همانند خودروهای مسابقه ای بیضی شکل می باشد و در مجموع فضای داخلی، شاد و اسپرتی طراحی شده است.

Nissan Invitation concept
Nissan Invitation concept

با اینکه از مشخصات فنی این خودرو اطلاعاتی منتشر نشده، اما نیسان یکی از اهداف تولید این اتوموبیل را آلایندگی با میزان کمتر از ۱۰۰ گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر عنوان کرده است.
بنظر شما نیسان با اینویتیشن ما را به چه چیزی و کجا دعوت می کند؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. محمد

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    مثل نیسان نت و ورسا می مونه…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا