نیسان

مدیران نیسان به دنبال جایگزین کارلوس گوسن

هیئت‌مدیره‌ی نیسان امروز به منظور تصمیم‌گیری درباره‌ی جایگزین کارلوس گوسن به عنوان رئیس این کمپانی جلسه‌ای برگزار خواهد کرد.


انتخاب هیئت‌مدیره‌ی نیسان نشان‌دهنده‌ی جهت‌گیری اتحاد رنو-نیسان خواهد بود. از جمله نامزدهای احتمالی برای این پست می‌توان به هیروتو سایکاوا مدیرعامل نیسان اشاره کرد که یکی از مقامات دخیل در بازرسی داخلی برای کشف تخلفات گوسن بوده است.


اگر هیئت‌مدیره‌ی نیسان سایکاوا را به عنوان جانشین گوسن انتخاب کند قطعاً قدرت او در این خودروساز افزایش خواهد یافت. سایکاوا تلاش می‌کند همکاری متوازن‌تری با رنو داشته باشد. او بیشترین شانس برای بر عهده گرفتن ریاست نیسان را دارد چراکه از زیردست گوسن به یکی از پر سر و صداترین منتقدانش تبدیل شده است.


اگر یکی دیگر از مدیران نیسان یعنی توشییوکی شیگا به عنوان رئیس نیسان انتخاب شود احتمالاً شاهد مدیریت جمعی در این خودروساز خواهیم بود.


ساختار کنونی اتحاد رنو و نیسان به گونه‌ای است که رنو بزرگ‌ترین سهامدار شریک ژاپنی خود بوده و حق رأی کامل در این خودروساز را دارد. نیسان دومین سهامدار بزرگ رنو بوده اما حق رأی ندارد. این موضوع باعث عدم توازن در اتحاد شده است.

رنو ظاهراً برخی نامزدهای خارجی را نیز به نیسان پیشنهاد کرده اما نیسان آن‌ها را رد نموده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Ali a

    ۱۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (775 ديدگاه)

    پیشنهاد من به نیسان همین وزیر صنعت و‌مدن مستفی ما هست.. مرد صنعت…مرد طوفان..مرد روزهای سخت… (ادمای مثل این میتونن یک ساله صنعت ژاپن رو هم‌ نابود کنن…!! ).. مردم‌ایرانم به قول ظریف خودشون خواستن اینجوری زندگی کنن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Ferrari

    ۱۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1883 ديدگاه)

    نیسان قصد داره از رنو امتیاز بگیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۱۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    این رِشته از هم پاشید شد دیگه ، اثراتش در آینده ، بیشتر خودش را نشون میده .
    گوسن اگر کاری هم میکرد ، برای دو این اتحاد ، نعمت بود و نه نکبت .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ahmad

    ۱۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    از اول هم مشخص بود که اصرار بر کنار گذاشتن گوسن به این دلیل بود که میخواستن یکی از خودشونو بیارن ، بهرحال امیدوارم رنو از اینا جدا بشه ، اینطوری به نفع رنو هست ، هزینهاش کمتره میشه و میتونه بیشترین تمرکز و سرمایه گذاری رو برند اصلی خودش بکنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهرام

      ۲۶ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام
      اگر تاریخچه ی دو شرکت و همکاریشون رو بخونید، احتمالی تجدید نظر می کنین.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا