نیسان

نیسان جوک رالی تریبوت کانسپت، ادای احترام به 240Z پیروز رالی

نیسان برای گرامی داشت پنجاهمین سالگرد پیروزی خودروی رالی ۲۴۰Z در رالی آفریقای سال ۱۹۷۱ اقدام به معرفی جوک رالی تریبوت کانسپت کرده است. این جوک منحصربه‌فرد دارای رنگ بدنه قرمز و مشکی مشابه خودروی رالی ۲۴۰Z می‌باشد.

کانسپت موردبحث ارتفاع بیشتری از سطح زمین داشته و بچه گلگیرهای آن با پیچ به بدنه متصل شده‌اند تا فضای بیشتری برای لاستیک‌های بزرگ فراهم شود. همچنین در بخش‌های جلو و عقب نیز تغییراتی رخ‌ داده تا اورهنگ ها کاهش یابند. یک جفت لامپ‌های LED گرد به کاپوت نصب شده و روف راک نیز دارای چراغ‌های LED است. در بخش عقب خبری از شیشه نیست و بجای آن یک جفت لاستیک زاپاس فول سایز قرار گرفته است.

نیسان جوک دیگر در بازار آمریکا عرضه نمی‌شود و جای آن را کیکس گرفته است. جدیدترین نسل این خودرو به عنوان مدل سال ۲۰۲۰ در اروپا معرفی شده است. ابعاد جوک جدید نسبت به نسل پیشین افزایش یافته و این امر به معنی بهبود فضای کابین است. جوک به پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربوی ۱۱۲ اسب بخاری و گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته دوکلاچه مجهز شده است.

جوک رالی تریبوت کانسپت فقط در فضای مجازی وجود داشته اما نیسان آن را با قوای محرکه هیبریدی تصور کرده است. وجود گشتاور آنی پیشرانه الکتریکی می‌تواند پرفورمنس این خودرو را بهبود بخشد.

ادگار هارمن و هانس شولر در سال ۱۹۷۱ با ۲۴۰Z پیروز رالی آفریقا شدند. این خودرو ارتفاع بیشتری از سطح زمین داشت و از لاستیک‌های بزرگ استفاده می‌کرد.

دو نیسان ۲۴۰Z دیگر حاضر در این مسابقه نیز به رتبه‌های دوم و هفتم دست یافتند. نیسان در سال ۲۰۱۳ مدل برنده را بازسازی کرد و در کلکسیون میراث خود در زامای ژاپن قرار داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    چند وقت پیش داشتم یه مطلب در مورد نیسان جوک میخوندم که میگفتن زمانی که نیسان جوک را طراحی کردن ، خود مهندسان و مدیران نیسان فکر میکردن این خودرو یک پروژه‌ی شکست خوردست و باید دید تقدیرشون در بازار چطور رقم میخوره ، اما تا اومد به بازار و استقبال عجیب مشتری‌ها را دیدند تعجب کردند و حتی خودشان هم فکر نمیکردن چنین فروشی در سبد محصولات نیسان داشته باشه !

    دوستان ، زندگی هم به این شکل پیش میره که باید برخی اوقات ریسک کرد ، ما تلاش خودمان را میکنیم اما برخی اوقات توجه کردین که روی یک پروژه فکر و تبادل نظر زیاد و وقت میگذاریم اما با شکست سنگین مواجه میشه و برعکس این موضوع برخی اوقات یه پروژه‌هایی را اصلاً به چشم هم نمیبینیم و بدون فکر و تلاش میگوییم جهنم و ضرر بگذار انجامش دهیم ببینیم کار چطور پیش میره و به یکباره میبینیم کاری را که حتی کوچکترین تصوراتم در مورد موفقیتش نمیکردیم حالا شده گاوی شیر‌دِه که اصلاً ورق زندگی آدم را بر میگرداند و مسیر را هم عوض میکند !

    راه زندگی کردن در دنیای عجیب امروز هم همین است گویی ، برخی اوقات باید وِلِش کرد تا راه خودشو پیدا کنه و سپس دوباره سُکان زندگی را در دست گرفت و به مسیر پیشرفت ادامه داد !

    بیزینس‌های امروزی در ایران سخت شده ، هزینه‌ها بالا رفته ، پول دست مردم دوام نمی‌آورد ، اما باید ساخت و ادامه داد و فکر میکنم این دوره بهترین دوره‌ی ایران برای ریسک کردن هست که یا میشه و میترکاند یا از اینی که هست بدتر نمیشود چون چیزی برای از دست دادن‌ها نیست !

    موافقم 1
    مخالفم 1
  2. ممد ژانگولر

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3533 ديدگاه)

    چقدر خوشگل و با نمک شدن دمشون گرم
    کلا با نیسان حال میکنم الخصوص نیسموهاش 👏👌

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      تعجبه !
      ممدژانگولر ، رفیقِ قدیمی ، شما که تا دیروز دشمن سرسخت ژاپنی‌ها و عاشق سخت دلباخته به کره‌ای‌ها بودید !

      کلاً با شما حال میکنم با اینکه همیشه با هم کل کل میکنیم اما من دوستت دارم بدون حاشیه ، جدی میگم !
      خواه باور کن خواه نکن !

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. Ninja

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      تازه شدی مث ما ک

      موافقم 2
      مخالفم 0
  3. R@m!n

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    فکر نمی کنم دیگه نیسان ماشینایی به زیبایی ماشیناش تو ده 80 90 و حتی دهه 70 طراحی کنه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Ninja

      ۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      هیچ خودروسازی بجز لامبو نمیتونه
      بجز بعضی محصولات استثناع از یه شرکت استثناع

      موافقم 2
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا