نیسان

نیسان به دنبال رقابت با فورد F-150 رپتور!

نیسان قبلاً برنامه احیای دوباره خود را اعلام کرده و امیدواریم نتایج آن را به زودی ببینیم. برای مثال نسل جدید سنترا در ماه نوامبر معرفی شده و پیش‌نمایشی از چندین محصول جدید ژاپنی‌ها بوده است؛ اما شاید مهم‌ترین خبر این باشد که پیکاپ ها نیز نقش مهمی در بازیابی روند رو به رشد این خودروساز ایفا خواهند کرد. ظاهراً نیسان به دنبال رقابت با بهترین پیکاپ آفرود کارخانه‌ای یعنی فورد F-150 رپتور است!

CarBuzz با تیاگو کاسترو مدیر محصولات تجاری سبک نیسان آمریکای شمالی صحبت کرده و او به برخی اطلاعات مهم اشاره کرده است. وقتی از کاسترو درباره رقابت نیسان با F-150 رپتور پرسیده شده پاسخ او یک کلمه بوده است: “قطعاً!”

کاسترو اظهار داشته است: “فرصتی برای تولید چیزی فراتر از Pro4X وجود دارد. البته فعلاً ما روی Pro4X تمرکز کرده‌ایم.” این سخنی منطقی است زیرا این تریم به تازگی معرفی شده است و جای کار بیشتری دارد.

تایتان Pro4X از همان پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۶ لیتری بکار رفته در سایر نسخه‌های تایتان استفاده کرده اما از برخی ویژگی‌های خاص آفرود همچون شوک‌های تک لوله‌ای بیلشتین، دستیار حرکت در سربالایی و قفل دیفرانسیل عقب الکترونیکی سود می‌برد. واضح است که جا برای ارتقای بیشتر این خودرو وجود دارد. کاسترو از اشاره به جزئیات بیشتر همچون زمان عرضه احتمالی خودداری کرده اما با توجه به موفقیت استثنایی رپتور، حضور نیسان در این بازی منطقی به نظر می‌رسد.

مدیر نیسان همچنین تأکید داشته اکثر مشتریان تایتان قبلاً پیکاپ های فول سایز نبوده‌اند. او گفته است:

اکثر خریداران از کلاس‌های دیگر می‌آیند. آن‌ها هم‌اکنون مشتری کلاس پیکاپ های فول سایز هستند. به همین دلیل است که ما چنین تجهیزات استانداردی را در خودرو نصب کرده‌ایم. حداقل ابعاد صفحه‌نمایش ۸ اینچی بوده و اپل کارپلی، اندروید اتو و پیشرانه ۴۰۰ اسبی به‌صورت استاندارد وجود دارند. ما نیاز به تمرکز بیشتر داریم زیرا مشتریان زیادی از کلاس‌های دیگر با خودروهای پر از تکنولوژی می‌آیند. مشتریان از ما هم چنین انتظاراتی دارند.

نیسان همچنین ۶۰ درصد وسایل جانبی بیشتری به خانواده تایتان افزوده است. کاسترو همچنین خاطرنشان ساخته این خودروساز ژاپنی با شرکت‌های دیگر برای فروش قطعات خود همکاری می‌کند. او گفته است:

این بخش کلیدی استراتژی ماست. ما شرکت‌هایی را داریم که با تایتان کار می‌کنند، ارتفاعش را بیشتر کرده، لاستیک‌های جدید روی آن نصب می‌کنند و ظاهر فوق‌العاده‌ای به ارمغان می‌آورند.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بسیاری از خریداران فورد رپتور برای اولین بار نیست که یک پیکاپ می‌خرند اما اکثرشان برای اولین بار پشت فرمان رپتور می‌نشینند. برخی مشتریان مبلغ گزافی را تنها برای یک دلیل ساده می‌پردازند: هیجان و لذت!

رم هم مثل نیسان به دنبال کسب درآمد از این کلاس است. در آینده شاهد عرضه رم TRX با پیشرانه هلکت خواهیم بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. مسعود

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (222 ديدگاه)

    بنظرم داشتن یه پیکاپ تو خونه در عصر جدید مثل وجود یک اسب در زمان قدیمه . و هر مردی باید یه پیکاپ داشته باشه …

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Efk

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دقیقا کاربردش چیه میشه توضیح بفرمایید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مسعود

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (222 ديدگاه)

        صبح به صبح بری باهاش بربری بخری برگردی خونه D:

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. هادی

          ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (458 ديدگاه)

          ایول کلی خندیدم خخخخ

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Farzad

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          قبل از سرعت گیر و دست انداز پاتو فشار بدی رو پدال گاز ، به این درد هم میخوره?

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (9999 ديدگاه)

      خیلی خوبه که نیسان داره یه تِکونی به خودش میده و هیجان را در این کلاس خودرویی که در آمریکا حرف اول را میزند ، وارد میکنه .

      مراسم اُسکار بهترین فیلم امسال را دیدید ، هیجانی که یک فیلم کره ای در جهان به وجود آورد با نمایش فیلم (( اَنگل )) با چهار جایزه اسکار و جالبه فیلمی هست با زبان محلی کره ای و فیلمی که اصلاً برای رقابت ساخته نشده بود و فقط ساخته ذهن خلاق و پویای کارگردان این فیلم بود که وقتی متوجه میشه خارج از کره جنوبی داره در تمام قاره ها به فروش میرسه ، تصمیم میگیره که وارد رقابت مهمترین گردهمایی سینمایی دنیا ، اُسکار بشه و چنین ساده و شاید با کمترین بودجه نسبت به بقیه فیلم های آمریکایی برنده چهار جایزه و مهمتر از همه بهترین فیلم سال بشه که تا به امروز برای فیلمی غیر آمریکایی و زبان انگلیسی سابقه نداشته .

      دوستان میگویند نیسان نمیتواند با رپتور رقابت کند اما این روزها رقابت در تلاش نَهُفته شده ، نیسان که هیچ ، بلکه اگر سایپا هم میخواست و پشتکار داشت ، میتوانست با بزرگان یا شاید رپتور رقابت کند .
      اما باید این را پذیرفت که هر کلاس خودرویی یه نماد دارد که چه بخواهیم چه نخواهیم به یک نام مُزَیَن شده ، مثلاً رپتور نمادی از هیجان و استقامت در دنیای پیکاپ ها هست یا مثلاً بنز S نماد و پرچمدار خودرویی لوکس و باوقار در کلاس خودش هست ، حالا این مهم نیست که یک خودرو بیاد و در رقابت رپتور یا بنز S را کنار بزنه چرا که این خودروها جاودانه هستند در کلاس خودشان .

      تایتان خودرو بینظیریه که متاسفانه در گرداب مشکلات نیسان پابسته شده که خداروشکر مثل اینکه نیسان داره یواش یواش از بحرانی که سیاسی دو کشور ژاپن و فرانسه هست بیرون میاد و امیدوارم زودتر مشکل مدریتیش و کارلوس گون حل بشه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Country boy

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (119 ديدگاه)

      صبح ساعت چهار بلند بشی با یه بسته ابجو و همبرگر و سگت سوار f150 بشی بری کنار آب ماهیگیری.به این درد میخوره. یا یه تریلر بهش وصل کنی بری وسط جنگل برای آخر هفته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Dante

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (32 ديدگاه)

    زور بیخود میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Elmiraj

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3078 ديدگاه)

    جنرال‌موتورز و کرایسلر سالهاست نتونستن رقیبی برای رپتور بسازن…!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Farzad

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    وقتی کسی میتونه f150 رپتور بخره ، به چه چیز دیگه ای میتونه فک کنه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (599 ديدگاه)

    تایتان قابلیت رقابت با رپتور رو خواهد داشت،،،، اگر ژاپنیها در بحث استفاده از تکنولوژی خساست نکنن و قیمت رو نسبت به پرچمدار دسته، معقول نگه دارن….
    در الکترونیک اینکارو نکردن و بسیاری از غولهای الکترونیک ژاپن، بازار رو به کره و بعدها به چین واگذار کردن
    آیوا یادتونه؟
    کونیکا؟
    سانیو؟
    آکائی؟
    یا ادغام شدن…. یا ورشکسته
    فقط هم بخاطر خساست در ارائه تکنولوژی و نواوری…. و از طرف دیگر، قیمت بیشتر نسبت به همتایان کره ای و چینی که مجهزتر بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (9999 ديدگاه)

      محمد عزیز
      شما ارزش پول ژاپن و نیروی کار گران هم در نظر بگیر که اگر این شرکتها ورشکست شدند ، فکر میکنم به این دلیل بوده که توان رقابت با بقیه را نداشتند و اِلا که چرا خساست به خرج دهند وقتی میتوانند تکنولوژی را ارزان سازی کنند و به دست مشتری برسانند .

      تحقیق توسعه و تولید در ژاپن مسلماً گرانتر از چین و کره در میاد و برای همینه که محصولات ژاپنی یا باید در نهایت کیفیت تولید شوند یا اصلاً تولید نشوند .
      برای همینه ژاپن یا تولید نمیکنه یا اگر تولید کرد ، محصولاتش را چشم بسته میشه خرید .
      اما شما برای خرید محصولات چینی و کره ای همیشه اول مقایسه و تحقیق میکنید و سپس اقدام به خرید و آن هم بسیار ارزانتر از محصولات ژاپنی .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (1325 ديدگاه)

        محصولات کره ای هم اصلا قابل مقایسه با چینی نیستن و غالبا برند های بسیار معتبری در بازار به حساب مثل لاستیک هانکوک روداستون و محصولاتی مثل ال جی و سام که به هیچ عنوان با چین چونگ ها قابل مقایسه نیستن چه در کیفیت و چه در قیمت در مورد ایوا و بقیه این برند ها هم زورشون زدن مثلا ایوا با مالزی کار کرد ولی نتونست چون همه ژاپتی ها تاپ و برتر نیستن و نبودن این طور افسانه سازی از شرکت های یک کشور هم فقط در مردم کشور های جهان سوم بر میاد

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. محمد

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (599 ديدگاه)

        نوید جان من سالها کارم فروش لوازم الکترونیک بود و موتور سیکلت و ماشین هم در کنارش،،،، دهه 70 یه انفجار تولید در لوازم الکترونیک بود…. بهترینها همیشه ژاپنی بودن،،، اما عامه مردم توان پرداخت برای جنس ژاپنی رو نداشتن…. حالا تصور کن، کره همون محصول رو با دوتا اپشن اضافه و با قیمت پایینتر فرستاد بازار،،،، مشتری استقبال کرد…. کیفیت پایین بود،،، ولی استقبال مشتری کمپانی رو مجاب به بالابردن کیفیت کرد…. نمونه گوشیهای سامسونگ که از بدترینهای بازار بود….. الان چی؟…. بهترین نباشه، جزو بهترینهاست…. اما سونی که بسیار بهش علاقه دارم،،،، خساست در تزریق سرمایه و به روز شدن با ترند بازار،،، ببین چه به روز سونی موبایل آورده؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (9999 ديدگاه)

          محمد عزیز
          تا کمی با شما موافقم ، اما این را در نظر بگیرید که شرکتها وقتی میبینند میتوانند میلیارد دلاری درآمد کسب کنند ، بیزینس خود را تغییر مسیر میدهند ، مانند سونی که به گیمینگ و کمپانی فیلم تبدیل شده و فکر میکنم تولید موبایل و بقیه وسایل مثل تلویزیون رفته به حیاط خلوت شرکت سونی .

          من خودم به شخصه در بیزینس خودم بازی میکنم و هیچگاه در یک زمینه به طور کلی سرمایه گذاری نمیکنم تا مبادا با یک باد مخالف به چه کنم چه کنم بیوفتم .

          شما شرکت میتسوبیشی را ببینید ، در اصل سود شرکت میسوبیشی در کشتی ، بانکداری و….. نهفته شده و خودرو دیگر مثل قبل اهمیتی برای این شرکت نداره ، چون بهره برداری خودش را با نام میتسوبیشی برده و حالا شما در تمام دنیا میتسوبیشی را با سه عدد لوزی قرمز رنگ میشناسید و این خود گویای هلدینگ بزرگ میتسوبیشی در تمام صنایع ساخت تولید و سرمایه گذاری ای هست که خودرو جایگاه سودآوری مثل بقیه برایش نداره و فقط جنبه تبلیغات این برند را برای بقیه زیرمجموعه ها دارد .
          یا هیوندای که در تمام زمینه ها ، چه خودرو و چه بقیه موفق بوده .

          موافقم 0
          مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا