نیسان

معرفی نیسان لیف ای پلاس جدید با قدرت و برد بیشتر

نسل جدید نیسان لیف محدوده حرکتی نسبتاً کوتاه ۲۴۱ کیلومتری دارد اما ژاپنی‌ها با معرفی لیف ای پلاس جدید در CES این نقیصه را برطرف کرده‌اند.


خودروی موردبحث که از باتری لیتیوم-یونی ۶۲ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند برد تخمینی ۳۶۳ کیلومتری را ارائه کرده که ۱۲۲ کیلومتر بیشتر از نسخه‌ی استاندارد بوده و می‌تواند تا حدودی نگرانی مالکان درباره‌ی محدوده حرکتی این خودروی الکتریکی را رفع کند.


جدای از باتری بهبود یافته، لیف ای پلاس دارای پیشرانه‌ی الکتریکی ارتقا یافته‌ای است که قدرت ۲۱۴ اسبی و گشتاور ۳۴۰ نیوتون متری دارد. مدل استاندارد خروجی ۱۴۷ اسبی و گشتاور ۳۱۹ نیوتون متری دارد و بنابراین ای پلاس بهبود چشمگیری در مقایسه با مدل استاندارد به دست آورده است.


نیسان گفته این قدرت بیشتر باعث شده حداکثر سرعت لیف ای پلاس حدود ۱۰ درصد افزایش یابد و شتاب ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت این خودرو نیز حدود ۱۳ درصد ارتقا را نشان دهد.


نیسان تأیید کرده این خودرو با سیستم شارژ سریع ۷۰ کیلوواتی جدیدی در دسترس است که حداکثر خروجی ۱۰۰ کیلوواتی را ارائه می‌کند. این خودروساز اشاره‌ای به زمان شارژ محصول جدیدش نکرده اما گفته تست‌های اولیه نشان داده‌اند زمان شارژ لیف ای پلاس کمتر از مدل استاندارد است.

از نظر طراحی و استایل تغییرات زیادی دیده نمی‌شود اما رینگ‌های ۱۶ اینچی و عناصر آبی در بخش جلو باعث تمایز این نسخه با لیف استاندارد می‌شود.


داخل کابین هم صفحه‌نمایش بزرگ‌تر ۸ اینچی وجود دارد که می‌توان گوشی‌های هوشمند را به آن متصل نمود. این سیستم اطلاعات سرگرمی همچنین دارای سیستم ناوبری به‌روز شده‌ای است که ناوبری خانه به خانه و دقیقی را ارائه می‌کند.

از نظر ایمنی، نیسان لیف ای پلاس سیستم نیمه خودران پرو پایلوت را عرضه کرده که می‌تواند خودرو را بین خطوط حفظ کرده و سرعت آن را بسته به ترافیک به‌صورت خودکار تنظیم کند. لیف ای پلاس همچنین به‌صورت استاندارد دارای چندین سیستم کمک‌راننده از جمله حفظ خودرو بین خطوط، هشدار خروج از مسیر، ترمز اضطراری هوشمند، هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک پشتی و پایش محیطی با تشخیص اشیای متحرک می‌باشد.

فروش این خودرو در ژاپن از چند روز آینده آغاز می‌شود و مشتریان اروپایی هم از اواسط سال جاری خواهند توانست لیف ای پلاس را انتخاب کنند. فروش خودروی یاد شده در آمریکا از بهار آغاز می‌شود و سه نسخه‌ی متفاوت S پلاس، SV پلاس و SL پلاس آن قابل انتخاب خواهد بود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. datsun

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    فکر کنم ۲۰۱۸ هم پرفروش ترین مدل تمام الکتریک بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. mehran911

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2025 ديدگاه)

    به به چه ماشین خوبی
    با اینکه زمان زیادی از معرفی لیف نمیگذره اما کاملا تکامل یافته به نظر میرسه
    مثل اینکه ۳۰ ساله داره تولید میشه همه چیز دقیقا سر جای خودشه
    صنعت خودروسازی آلمان از تنها خودرویی که باید بترسه همین نیسان لیفه
    با اینکه خیلی از الکتریکی خوشم نمیاد اما این واقعا خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پویان

      ۲۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (748 ديدگاه)

      صنعت خودروسازی المان اگه هر چه سریعتر به صورت جدی وارد ساخت خودرو الکتریکی نشه خطر حذفش خیلی جدی میشه .
      البته الان خودشون هم فهمیدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۲۰ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        هم آره هم نه !
        توضیحش طولانیه ….
        شما نمیتونی تضمین بدی که آینده از آن خودروهای الکتریکی خواهد بود ! ( اینو جدی میگم من به خودروهای هیدروژنی بیشتر امیدوارم )
        از طرفی نمیشه بیکار نشست ….
        صنعت خودروسازی المان از همون ابتدا هییییچ مشکلی از نظر تکنولوژی در توسعه نداشت
        طبق آمار تا نیمی پتنت های ثبت شده در عرصه ی خودروهای الکتریکی توسط آلمانی ها ثبت شده
        مشکل خودروسازی آلمان این بود که با وجود همه ی این پیش نیازها دیر شروع به توسعه خودروی الکتریکی کردن و نتونستن همراه با موج به وجود اومده حرکت کنن و خودرو بفروشن
        سال ۲۰۱۵ پورشه اعلام کرد ما از نظر تکنولوژی توانایی این رو داریم که همین امروز میشن E رو تولید کنیم اما متاسفانه زیرساخت های لازم مثل خط تولید و… رو در اختیار نداریم
        .
        فولکس سال ۲۰۱۷ اعلام کرد ما باتری جدیدی توسعه دادیم که میتونه به راحتی برد ۶۰۰ کیلومتری و زمان شارژ بسیار پایین رو برای پلتفرم گلف به ارمغان بیاره اما متاسفانه زیر ساخت لازم برای توسعه اش وجود نداره
        صنعت خودردسازی آلمان امروز و در آینده به شدت با مشکل تامین باتری مواجه خواهد شد هر چند تصمیمات خوبی از سمت دولت و گروه های خودروسازی و گرفته شده اما کافی نیست
        .
        اما در کل من خیییییییییییییلی امیدوارم مخصوصا به پورشه شاید الان فکر کنید چون روش تعصب دارم میگم اما حقیقتا تا ۲۰۲۵ در عرصه ی خودروهای الکتریکی رقیب نخواهد داشت
        همین الان تکنولوژیکترین پیشرانه الکتریکی رو روی میشن E توسعه دادن چگالترین باتری جهان رو روی میشن E معرفی خواهند کرد که نسبت حجم به انرژی ذخیره شده در اون در بین خودرو های تولیدی یک رکورد خواهد بود سریعترین سیستم شارژ الکتریکی جهان رو با میشن E معرفی خواهند کرد
        از سال گذشته دارن روی سیستم باتری نسل بعدی ! میشن E کار میکنن !!!
        با خرید سهام ریماک دارن روی نسل بعدی پیشرانه های الکتریکی کار میکنن
        بخش موتوراسپرت هم با تمام قوا داره روی فرمول E کار میکنه
        در وایساخ دو مرکز توسعه تحقیقات پیشرفته جدید که روی باتری و پیشرانه های الکتریکی کار میکنه تاسیس کردن
        البته دوتا از زیر مجموعه های دیگه ی پورشه هم دارن در زمینه خودروهای الکتریکی با پورشه همکاری میکنن
        و …..
        انقدر داستان بخش الکتریکی پورشه طولانیه که حوصله ی نوشتن همش نیست
        .
        بازم میگم تا سال ۲۰۲۵ پورشه در این عرصه بی رقیب خواهد بوداینو جدی میگم
        .
        یکی دو هفته دیگه که سرم خلوت شد در مورد داستان الکتریکی سازی آلمان از دهه ی ۹۰ میلادی تا الان مینویسم …

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. emad1990

          ۲۱ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (999 ديدگاه)

          با خوندن هر کامنت از مهران ۹۱۱ آدم چیزای جدید یاد میگیره
          به به

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. پویان

          ۲۱ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (748 ديدگاه)

          ممنون از شما.
          این برام سوال بود چرا تا حالا المانی ها وارد حیطه خودرو الکتریکی نشدن .
          در مورد خودرو هیدروجنی تویوتا هم با شما هم نظره

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Mad.z.Max

        ۲۱ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (1839 ديدگاه)

        پویان جان، آلمانها وارد صنعت الکتریکی سازی شدن چند ساله!
        نمونه هم ب ام و مدل های i3 و i8..
        تا جایی که میدونم، مرسدس هم محصولاته هایبرید الکتریکی روانه بازار کرده.

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا