نیسان

رونمایی از نیسان پاترول سوپر سافاری مدل 2017

سام کاویانی: هر بلندقامتی بیابان‌نورد نیست، بیراهه نورد نیست و خلاصه هر گردی گردو نیست! چه بسیار بلندقامتانی که از پس یک شیب ملایم هم برنمی‌آیند و شن زاری ساده را هم حریف نیستند؛ حتی شن‌های لب ساحل نیز جانشان را به لب آورده و درون‌مایه آنها را سخت بر هم می‌ریزد، چه برسد به اینکه روزی با قامت نازک خود پای به کویرها، رودخانه‌ها، سنگلاخ‌ها و ریگزارهای دهشتناک این مرزوبوم پهناور و بیکران بگذارند.

2017-nissan-patrol-super-safari-4
در این میان، ما با ساخته‌های مواجهه‌ایم که به معنای دقیق کلمه اصیل و آهنین هستند و تاریخ پربارشان نیز مؤید این امر است. آن‌ها مخلوقاتی هستند که در هر برهه‌ای از زمان قادرند معدودی از مشتریان را مجذوب خود نمایند، مشتریانی که در پی بهترین‌ها هستند و سخت‌جان‌ترین‌ها را طالب‌اند. بی‌شک نیسان پاترول سوپر سافاری از تبار این دسته است.

2017-nissan-patrol-super-safari-3
نسل پنجم پاترول که با کد Y-61 شناخته می‌شود شاید بتوان به لحاظ ماندگاری در شبکه فروش یک سازنده ژاپنی، رکورددار دانست. این خودرو تنها به مدت ۱۶ سال، یعنی از سال‌های ۱۹۹۷ الی ۲۰۱۳ میلادی در شبکه جهانی فروش نیسان و در سرتاسر دنیا عرضه می‌شد و نکته جالب اینجاست که حتی پس از قطع عرضه جهانی آن در سال ۲۰۱۴ میلادی، تولید آن کماکان در کشورهایی چون آفریقای جنوبی، پاکستان و مراکش استمرار دارد و از این سایت‌های تولیدی به کشورهایی چون استرالیا، فیلیپین، سری‌لانکا، ممالک واقع در منطقه خاورمیانه و آفریقا صادر می‌شود. مدل معروف سافاری نیز هنوز با همان اتاق نسل پنجم پاترول به چنین بازارهایی عرضه می‌شود، بازارهایی که عمدتاً داغ و گرمسیر بوده و آکنده از مسیرهای ناهموار و شنزار هستند.

چندی پیش، سایت «DRIVEARABIA» به بهانه رونمایی از نسخه سوپرسافاری پاترول در امارات و کشورهای حاشیه خلیج فارس، متن مختصری را درباره آن انتشار داد که در اینجا برگردانش را تقدیمتان می‌کنم.

2017-nissan-patrol-super-safari-y61-11
سری Y-61 نیسان پاترول، حتی باوجودآنکه سری Y-62 آن از سال ۲۰۱۰ به بعد وارد بازارهای جهانی شد، هنوز هم در بازارهای گلچین شده‌ای ازجمله امارات به فروش می‌رسد. این سری حیاتی دوباره را در بازار کشورهای حوزه خلیج فارس شاهد بوده است حتی پس‌ازآنکه در دیگر مناطق از رده خارج گردید.

2017-nissan-patrol-super-safari-y61-12
نیسان پاترول سوپر سافاری با تجهیزاتی ازجمله پوشش چرمی دباغی شده، تریم جدید درب‌ها و صندلی برقی ۸ جهتی برای راننده و ۴ جهتی برای سرنشین جلو به پیشواز خریداران خود می‌آید. تجهیزات دیگر شامل مواردی چون یک سیستم نویگیشن، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین پارک عقب، بلوتوث، درگاه USB و AUX، پخش CD و رادیو AM/FM، می‌گردند. کابین این خودرو به سیستم کنترل اتوماتیک هوا و یک سردکننده یخچالی هم مجهز است.

سوپرسافاری را می‌توان با وجود مؤلفه‌هایی چون رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیمی مشکی رنگ منحصر به فرد ماشین‌کاری شده‌اش، بدنه دو رنگ و نشان سوپر سافاری بدنه از دیگر مدل‌های پاترول به‌راحتی تشخیص داد.

2017-nissan-patrol-super-safari-y61-2
پاترول سوپر سافاری هنوز از همان پیشرانه سالخورده اما دوست‌داشتنی ۶ سیلندر خطی ۴.۸ لیتری DOHC را با خود حمل می‌کند. توان خروجی این پیشرانه معادل ۲۴۸ اسب بخار و گشتاور آن معادل ۴۲۰ نیوتن‌متر است؛ اما کماکان به دلایلی خاص در آگهی‌های تبلیغاتی توان آن معادل ۲۸۰ اسب بخار و گشتاور آن ۴۵۱ نیوتن‌متر ذکر می‌شود. این پیشرانه به همراه یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود که از قابلیت تغییر وضعیت به حالت دستی نیز برخوردار است.

2017-nissan-patrol-super-safari-y61-9
با توجه به قوانین فعلی، سیستم کنترل پایداری و سیستم مانیتورینگ فشار باد تایرها به‌طور استاندارد در آن تعبیه شده است. دو عدد کیسه هوا، سیستم ABS، ایموبلایزر و کروز کنترل نیز مشمول این روند هستند. ضمن اینکه، قفل دیفرانسیل کلاسیک، وینچ برقی جلو و قلاب‌های دو میله‌ای در جلو و عقب هم از دیگر امکانات موجود در این خودرو به شمار می‌روند.

2017-nissan-patrol-super-safari-y61-1

منابع:
DRIVEARABIA
WIKIPEDIA

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. بنزما

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (505 ديدگاه)

    یکی از غول های اف رود برگشته
    ولی متاسفانه طراحیش قدیمی تر از این سال ها به نظر میرسه

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. datsun

      ۵ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (3431 ديدگاه)

      دوست عزیز این پاترول نسل پنجه که به خاطر تقاضای بعضی بازارها هنوز تولید میشه نسل شش با استایل ،امکانات به روز و پرقدرت تر هم چند سالی تولید میشه با کد y62 این مدل y61 هستش

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. سامان اذری

      ۵ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      عاشق پاتی ام حای این مدلهایی که تو ایران هستند بعد چندین سال هنوزهم با یکم رسیدگی حرفهایی برا گفتن دارند

      http://uupload.ir/files/exgc_20170120_132831_hdr.jpg

      موافقم 2
      مخالفم 0
    3. ROHAM

      ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (728 ديدگاه)

      ماشین خارج از جاده باید این شکلی باشه
      اصلا نسل جدید پاترول و لندکروزر رو درک نمیکنم
      خیر سرشون آپشن میذازن!!!
      تو ایران لند کروزر سپر بلند گرون تره !
      آخه لند کروزر سپر بلند به چه دردی میخوره!!!
      موندم چرا اینایی که دوست دارن ماشینشون مثل تمساح رو زمین باشه اصلا چرا SUV میخرن!!!
      خب مگه ماشین کوپه چشه که شخصیت امثال پاترول و لندکروزر رو زیر سوال میبرن؟!!!

      موافقم 8
      مخالفم 0
    4. کیوان

      ۱۲ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (6 ديدگاه)

      طراحیش حرف نداره. تازه نسل چهارمش از اینم قشنگتر بود

      موافقم 8
      مخالفم 0
  2. حسین

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    موتور و گیربکس رو از پاکستان میشه وارد کرد؟
    بعد میشه رو پاترول نصب کرد؟

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. کامیاب

      ۷ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (499 ديدگاه)

      دلیلی نداره این موتور رو بیارید
      اگه موتور شش سیلندر میخواید من 4.5F رو پیشنهاد میدم
      و اگه هشت سیلندر 350بلوک کوچک
      هر دوشون قطعات خوبی دارن و یه عمر کار میکنن
      اگه اتاق هم بخواید در بازار های عربی پره.(تو کردستان عراق و کردستان خودمون هم بگردین پیدا میکنن براتون)

      موافقم 2
      مخالفم 1
  3. پیمان

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    دوستان ببخشید پاترول بهتره یا لندکروزر میشه یه مقدار تخصصی جواب بدین ممنون میشم .میدونم خیلی به هم نزدیک هستند ولی میخوام بد ونم اختلافشون چقدر هست.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. silver

      ۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (226 ديدگاه)

      بسیار سوال سختی پرسیدید دوست من
      در ایران به خاطر تنوع بیشتر مدل های تویوتا(شما در ایران بیشتر مدل های لندکروزر رو کم و بیش میتونی پیدا کنی)اکثرا تویوتا رو برتر از پاترول میدونن اون هم به خاطر مونتاژ مدل ناقص پاترول y60 در ایران(مدل موتور چدن بدون قفل دیفرانسیل و حتی دور موتور!!!!! یک سری آپشن های دیگه ) و فراوانی اون هست که در کل در پس لندکروزر ۲f و ۳f قرار میگیره و همچنین به خاطر حضور کمرنگ سافاری y60 و حضور بسیار بسیار کمرنگ y61 (مدل y 61 رسما وارد ایران نشده و تعدادی انگشت شمار به صورت شخصی یا سفارتی وارد شدن)
      ولی در بازار های جهانی که هردو خودرو حضور دارند مثل بازار استرالیا یا امارات این دو شانه به شانه هم رقابت میکنن و هرکدوم برتری و ضعف خودشون رو دارن و نمیشه یکی رو کاملا برتر از دیگری دانست .
      ولی تو ایران تعصب روی لندکروزر بسیاره و از هرکس بپرسید لندکروزر رو بهتون معرفی میکنه!!!!!!!!!

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. mohammadreza

        ۷ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (870 ديدگاه)

        Silver عزیز البته مطمئنم منظورت از لندکروزر , لندکروزر پرادو هست
        در رابطه با پرادو هم جالبه بدونی که رقابتش با رقبا خیلی هم شانه به شانه نیست چون پرادو پارسال که من خبر دارم 3 برابر رقیب اصلیش (میتسوبیشی پاجرو )تو بازار های جهانی فروش داشته

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. mohammadreza

      ۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (870 ديدگاه)

      دوست عزیز اگه یه سر به یوتوب یا کانالای مخصوص افرود بزنی خواهی دید که لندکروز یه اسطورست حتی شاید بیشتری از اونی که اس کلاس تو سگمنت خودش اسطورست
      لندکروز رو بیشتر با رنج روور لند روور مقایسه میکنن و پاترول رو اصولا حداکثر با پرادو مقایسه میکنن
      من تا حالا شاید بیش از 50 گیگ تو یوتیوب فیلم های افرودی دیدم و تا حالا ندیدم لندکروزر بازنده ی یه رقابت باشه اگه باور نداری خودت برو نگا کن تا بفهمی
      خلاصه که لندکروزر و برادر کوچیک ترش لندکروزر پرادو نقش مهمی در اعتبار و محبوبیت و تحسین شدگی ! تویوتا بازی میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 6
      1. silver

        ۸ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (226 ديدگاه)

        Mohammad reza جان شما اون چیزی رو که دوست داشتی سرچ کردی که ویدیو اون نتایج براتون اومده .
        از نظر ابعاد و قدرت موتور پاترول مستقیما لندکروزر رو نشانه گرفته تعجب میکنم حرف از پرادو میزنی!!!!!
        تو ویدیو مقایسه ها هم خود لندکروزر با پاترول مقایسه شده نه پرادو!
        در ثانی شما بازار استرالیا رو شما ببین متوجه میشی پاترول اونجا استخوان خورد کرده و حسابی اعتبار و طرفدار داره
        تو یکی از مقایسه ها لندکروزر و پاترولy61 روبه یه پیست آفرود بردن و نتایج به نفع پاترول بود .

        موافقم 6
        مخالفم 0
  4. Nissan...japan

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    طراحی کلاسیک… قلدر…جون سخت…شتر آهنی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. مجید

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (681 ديدگاه)

    من عاشق این ماشین هستم و آرزوم اینه که حتی یه مدل Y-60 رو که تو ایران به تعداد کمی هست داشته باشم چه برسه به این هیولا.این ماشین مرد روزهای سخته.من شمال ایران زندگی میکنم به شخصه دیدم توی طبیعت یه تویوتا FJ وپرادو گیر کردن ولی سافاری با وجود طویل تر بودن و سنگین تر بودن و قدیمی بودن اون مسیر رو بدون اشکال رفت.(یه مسیر آفرودی از نوع Raid ) حالا خودتون حساب کنید که سوپر سافاری Y-61 مورد بحث این مقاله چه چیزی میتونه باشه.
    اما من بیشتر دلم میخواد مدل سه درش رو داشته باشم.خوشگل و جمع و جور و کاربردی و زیبا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Dice

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (166 ديدگاه)

    طرف دارای پورشه بگن…
    اون کاین ناز نازیتون می تونه اصلا افرود کنه؟?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. rrr

      ۵ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (80 ديدگاه)

      مگه کاین رو واسه آفرود ساختن؟ یا شرکت سازنده وعده ی آفرود داده؟ مثل اینه ینفر بیاد بگه این نیسانتون رکورد نیوبرگ رینگش چنده!!!!!!
      آدم نمیره همه چی بچشم میبینه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Dice

        ۶ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (166 ديدگاه)

        اصلا شاسی بلند فول سایز باید افرود بتونه بکنه..این چه حرفیه که شما می زنی؟
        مثل این می مونه که بگی لامبورگینی اونتادور نباید حتما سریع باشه.. کلاسش طوریه که باید حتما سریع باشه..تو کلاس کاین هم حتما باید بتونه افرود کنه مگر نه….. به جای کارش می لنگه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. rrr

          ۶ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (80 ديدگاه)

          کاین شاسی بلند فول سایز نیست و در کنار پاترول و لندکروز قرار نمیگیره. کاین با شاسی بلندی مثل x5 رقابت میکنه که هر دو بر رانندگی اسپرت تمرکز دارن نه رانندگی آفرود، رانندگی اسپرت و قابلیت آفرود به آسونی توی ی ماشین کنار هم قرار نمگیرن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Dice

          ۶ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (166 ديدگاه)

          کاین با x5 رقابت می کنه؟؟؟؟
          اولا کاین از نظر قیمتی در رده x6 ولی در کلاس اون نیست واسه همین پورشه می خواد نسخه کوپشو بسازه …
          اگر هم فول سایز نباشه باید بتونه مثل مرسدس gle افرود کنه…مگر نه؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. Mehran nikfar

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (178 ديدگاه)

    حالا که صحبت پاترول شد دوستان حتما فیلم درگ نیسان پاترول تیون شده و پورشه ۹۱۸ رو که توسط هاموند انجام شده ببینین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سروش فرخ نژاد

      ۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      توی دبی بود که آزاد راه رو بستن برای تست درگ

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. silver

    ۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (226 ديدگاه)

    متاسفانه سری y 61 انگشت شمار در ایران هست که اکثرا مدل های سفارتی اند .یک مدل سوپر سافاری برخورد داشتم برای سفارت هند بود که مزایده گذاشته بودن
    ولی یکی از بهترین های ایران پاترول های سافاری y60 با موتور p42 که شش سیلندر ۴.۲ لیتری و ۲۴ سوپاپ هست بسیار دوست داشتنی و بر خلاف پاترول های عادی که فنر شمش هستن هر چهار چرخ فنر لول هست .و به جرات میشه گفت به هیچ مسیری نه نمیگه ولی متاسفانه لوازم یدکی اش بسیار کم یاب و گرون قیمته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. NISMO

    ۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    تو grand tour پاترول سافاری تیون شده با 918پورشه مسابقه درگ گذاشتن. پاترول با اختلاف 918رو برد بعد معلوم شد پاترول1900اسب قدرت داشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ویرو گردی

    ۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (61 ديدگاه)

    چرا نماینده نیسان تو ایران اینو نمیاره؟ جای اون ایکس-تریل یا روگ که کسی نمی تونه بخره اینوبیاره معقول تر نیست. بازار امارات مگه چقد فروش داره و این همه برند گردن کلفت حاضر هستن
    نیسان هم با این سیاستش…حقش همینه آفتابه سازی مث رنو بخرش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. امیر صفری

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    متاسفانه مشکل پاترول سافاری کم یاب بودنشه، من سواری افرود و انرود این خودروی نرم رو تجربه کردم اگه این ماشین به فراوانیه لندکروز و پرادو بود کمتر کسی واسه افرود و حتی سفرهای جاده ای ماشین دیگه ای رو انتخاب میکرد وقتی سافاری رو سوار میشید به قدرت مهندسی ژاپن پی میبرید، مدل های دیفرانسیل کلا چ دارش و دیف لاک دارش با موتور tb48بنزینی وtd42 دیزلی که دیگه حرفی واسه گفتن نداشتن، من شنیدم سال 2018 نسل جدید سافاری رو نمایی میشه و نیسان چند ساله درگیر طراحیشه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. behroozty

    ۲۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو بازار ایران نمیشه درباره سافاری اظهار نظر کرد چون نداشتیم ….
    ولی یه چیزی را مطمئن هستم :
    ” عربها ماشین آشغال سوار نمیشن “

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا