نیسان

ملاقات با نیسان پاترولی که ریچارد هموند را شرمنده کرد!

اولین فصل گرندتور پر بود از موضوعات برجسته و طبق گفته‌ی برخی افراد موارد ناامیدکننده‌ی بسیار کمی در این برنامه به چشم می‌خوردند. خب جدای از نظر شما درباره‌ی این نمایش خودرویی باید گفت که قطعاً یک صحنه‌ی برجسته در گرندتور به چشم می‌خورد: مسابقه‌ی درگ پورشه ۹۱۸ اسپایدر ریچارد هموند و نیسان پاترول!

nissan-patrol-gt-r
در آن مسابقه پاترول بی‌ادعا به بهترین وجه ممکن از خجالت هایپرکار هیبریدی ۸۸۷ اسب بخاری آلمانی درآمد و البته ما حالا می‌دانیم که چرا این‌گونه شده است. این خودرو یک نیسان GT-R شدیداً تیون شده با بدنه‌ی پاترول است.

nissan-patrol-gt-r-01
به تازگی افرادی به دوبی مسافرت کرده‌اند تا با این پاترول دیوانه آشنا شوند.

nissan-patrol-gt-r-03
زیر پوست خودرو شاهد قوای محرکه‌ی کامل نیسان GT-R VR38 هستیم اما باید گفت حجم پیشرانه توسط تیم توسعه‌ی مسابقه‌ای T1 به ۴.۱ لیتر افزایش یافته است. با اصلاحات گسترده‌ای که در پیشرانه انجام شده قدرت خروجی آن به ۱۹۰۰ اسب بخار رسیده است. علاوه بر این پاترول یاد شده از گیربکس بازنگری شده‌ی GT-R و همچنین ترمزهای سرامیک کربنی و اکسل و ساب فریم‌های عقب گودزیلا بهره می‌برد.

حتی کابین GT-R نیز مستقیماً داخل پاترول قرار گرفته و داخل آن شاهد نشان‌دهنده‌ها، غربیلک فرمان و کنسول مرکزی آشنای GT-R هستیم.

[دانلود ویدئو] تا قبل از حضور در گرندتور افراد کمی با ماهیت این پاترول دندان‌شکن آشنا بودند اما حالا به مدد این برنامه همه می‌دانند که هرگز نمی‌توان با این خودرو شوخی کرد!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    سرعت مهمترین ملاکه اگه تو ایران کاربرد نداشته باشه تو دبی و آلمان و بعضی حرکات هم تو ترکیه و تایلند کاربرد داره

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. peyman

      ۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (2032 ديدگاه)

      وووووو سرعت و شتاب پاترول دیوانه وار هست

      موافقم 3
      مخالفم 1
    2. ASTON MARTIN

      ۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      فقط سوتی صدا و سیما توی این برنامه : )))

      موافقم 3
      مخالفم 0
  2. mohammadreza

    ۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (27 ديدگاه)

    چه اتوبان قشنگی

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. KING 918 (محمدرضا)

    ۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    چیزی از ارزش های king کم نمیشه ………
    مهم اینه قبل این مسابقه روی یه هیولای 1000 اسبی 16 سیلندر 4 توربو رو کم کرد …………

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. Madjid

      ۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      این ماشین به شدت تیون شدست و ماشین تیون شده هزار جور دردسر داره.
      به نظر من کارشون ارزش قابل توجهی نداشته و مسئله ی مهمی نبوده.

      الان تویوتا سوپرا های 20 سال پیش رو تیون میکنن و 0 تا 100 رو زیر 1 ثانیه میزنن و تا 450 کیلومتر بر ساعت شتاب میگیرن.

      با لامبور‌گینی گالاردوی تیون شده رکورد0 تا 400 رگرا رو میشکنن.
      این جور ماشین ها جذبه ای برای من ندارن

      بیشتر دوست دارم یک نیسان پاترول یا GT-R معمولی داشته باشم. از آفرود پاترول و سرعت GT-R لذت ببرم.
      GT-R خودش به اندازه ی کافی شگفت انگیز هست که نیازی به تیونینگ و دردسر نداشته باشه. هیچ کس از ماشین 99/000 دلاری توقع شکست دادن سوپراسپرت های 300/000 تایی رو نداره ، ولی GT-R بار ها این کار رو انجام داده ، همین قدر کافی و بسیار شگفت انگیزه.

      موافقم 2
      مخالفم 3
      1. reza-a

        ۸ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (425 ديدگاه)

        آره درسته این جور ماشین ها جذابیتی ندارن دلیل اینکه خیلی ها سوپر اسپرت های استاندارد براشون جذابه اینه که با رعایت کردن خیلی از قواعد عملکرد جالبی رو ارائه میدن
        ولی ماشین هایی مثل این پاترول برای استفاده چند دقیقه ای جالبن مثلا تو چند دقیقه باکش خالی میشه یا چند کیلومتر بدون سرویس میتونه بره و خیلی جا ها اصلا اجازه تردد تو شهر رو ندارن
        و هیچ ارزشی از پورشه کم نشد

        موافقم 3
        مخالفم 1
      2. خسرو

        ۸ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        دقیقا مجید جان/ اینجور کارا هنر نیست بلکه ارزش هر سگمنت رو به فنا میده/ همون قدر این مسخره هست که شکست خوردن اوسین بولت از من :)

        موافقم 0
        مخالفم 1
      3. Ali_sedaghat

        ۱۰ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (168 ديدگاه)

        سلام عزیز
        باهات موافقم،👌 اما در مورد gtr، نه! 😐
        چرا؟!
        چون کمتر از ده تا موتور توی دنیا هست که با وجود تیون شدن تا بیش از 2000 و 3000 اسب، هیچ مشکلی پیدا نمیکنن و سالهای سال میشه با خیال راحت حداکثر فشار رو روی موتور آورد.
        این موتورها
        دقیقا برای همین منظور ساخته شده…
        موتور 1JZ و 2JZ تویوتا هم همینطوره!
        سری اسکای لاین همه همینطورن، سری سیلویا، و…
        و در مورد غیر از این ده تا موتور
        بقیه موتورهای دنیا، تحت فشار تیون، عمر مفیدشون کم میشه، و نیاز به سرویس و هزینه های زیادی دارن..
        موفق باشی 😉🌹

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. JDM eat sleep

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (54 ديدگاه)

      ینی اینو حرفتو بزارم برا jdm بازا یه سال کفاره میدن.ممنون که موجبات شادی ما رو فراهم کردی.راستی از اسمت معلومه که تازه واردی

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. رضا

    ۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    عالی بود.واقعا حالگیری بود.اونم در برابر 918

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. Dice

    ۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (166 ديدگاه)

    کاریزمای پاتروله بیشتر از 918 هه ????????

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. KING 918 (محمدرضا)

      ۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      چی شده ؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
      ? ? ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ابوالفضل

        ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (19 ديدگاه)

        پورشه با بوگاتی مسابقه داد و برنده شد و این پاترول هم پورشه رو شکست داد

        موافقم 1
        مخالفم 0
  6. datsun

    ۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3469 ديدگاه)

    فک کنم باید یه تیم تحقیقاتی هم بفرستن ببین این موتور جی تی ار از چی ساخته که یه موتور شش سیلندر ۱۹۰۰ اسب بیرون داده

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. Mehran nikfar

    ۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (178 ديدگاه)

    اقای پدال پستای جدید رو خیلی از سایتای دیگه دیرتر نمایش میدی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. یاسین

    ۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    918 که یه اعجوبس هایپر کار مورد علاقه منه
    میدونم این ماشین تیون شدس ولی اینجور کارها فقط از پس موتور گودزیلا بر میاد کلا باید مینوشت با نیسان شوخی نکنین جدا موقعی که اوایل جی تی را اومده بود یکی از دوستام میگفت نیسان 60 هزار دلاری اومده ماشین های بالای صد هزار دلارو شرمنده کنه بعد که کلیپ این پاترولرو نشونش دادم گفت هرجاسخن از شرمنده کردن بزرگان است نام نیسان میدرخشد :)))

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. silver

    ۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (226 ديدگاه)

    چطور از یه موتور ۶ سیلندر ۴.۱ لیتری چنین قدرتی بیرون کشیدن!!!!!!
    اون بلوک سیلندر چطور تحمل چنین قدرتی رو داره ؟!
    این ها فوت کوزه گری ساخت موتور های با دوام نیسان و هنر تیم مسابقه ای تقویت کننده اون هست .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. bugatti

    ۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (30 ديدگاه)

    جالبه ،خوب بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ونوم اف ۵

    ۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    اقا راسته که میگن شبکه ی ورزش گرند تور رو پخش میکنه اگه کسی میدونه بگه چه روزی و چه ساعتی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      سلام
      اره من دو قسمتشو بصورت اتفاقی دیدم. ساعت و روزشو نمیدونم اما به شخصه زبان اصلیشو بیشتر دوست دارم.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. ونوم اف ۵

        ۸ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        ممنون از اقا شاهین و …

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. امید

      ۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شبکه مستند ساعت ۸ شب گرندتور نشان میده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. افرودر

      ۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (46 ديدگاه)

      شبکه مستند پخش می کنه. ساعت ٨شب و تکرار ١١ صبح

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. reza-a

        ۸ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (425 ديدگاه)

        آره با دوبله نچندان جالب

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. سجاد

      ۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (89 ديدگاه)

      گزند تور رو شبکه مستند پخش می‌کنه هرشب ساعت ۲۰.شبکه ورزش فقط برنامه ی فصل گذشته ی top gearرو پخش می‌کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. امره Emrah

    ۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (66 ديدگاه)

    تاپ گیر خیلی جذاب تر از گرند تور بودش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. saeed-m

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    ولی به نظر من یه هنره! واسه شرکت های کوچیک که میخوان اسم در بیارن یا اشخاص که پز بدن و چندتا درگ ببرن!
    مطمینن که فراری و لامبو و بقیه هم میتونن خیلی بیشتر از این ها تیون کنن موتور های خودشونو ولی خب نیازی نمیبینن چون استهلاک و مهم تر جذبه ماشین میره کنار و فقط بحث قدرت میاد وسط. بخطر همین بقیه رو ماشینای قدیمی و حتی جدید ولی قدرت کمتر تیون میکنن تا بیشتر برندشون رو تبلیغات کنن. مثلا برای برابوس کاری نداره که ۱۳۰۰ اسب تولید کنه چون کارشه! و این کارو نمیکنه و وارد محدوده هایپر ها نمیشه چون برندش دیگه از زیبایی و معروفی در میاد. حد و مرض رو نباید شکست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Amin

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (200 ديدگاه)

    اینجاست که میگن آلمان وایتالیا درمقابل ژاپن زانو میزنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. یاس ی

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    با سلام، کانال مستند ایام عید ساعت8 شب گرند تور پخش میکرد بعد تعطیلات نگاه نکردم که پخش میشه یا نه، ولی شبکه جم لایف جمعه ها ساعت 10 شب پخشش را شروع کرده، دوبله ی کار مثل بی بی سی قشنگ نیست ولی از هیچی بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا