نیسان

نیسان به دنبال کاهش شدید هزینه‌های خود

با توجه به افت فروش و کاهش قابل‌توجه درآمدها، ظاهراً نیسان به زیرمجموعه‌های خود اعلام کرده صرفه‌جویی را در دستور کار قرار دهند.

رویترز به نقل از سه منبع موثق نزدیک به نیسان گفته که این خودروساز ژاپنی به دنبال متوقف کردن هزینه‌های غیرضروری مثل سفرهای نه چندان مهم، مشوق‌های فروش و رویدادهای تبلیغاتی است.

این حرکت به منظور بهبود وضعیت نتایج مالی این کمپانی در سال مالی منتهی به مارس است اما احتمالاً در سال آینده نیز عملیاتی خواهد شد.

جلساتی که قبلاً قرار بود حتماً سه یا چهار نفر از کارمندان نیسان در آن حضور یابند هم‌اکنون تنها با یک نفر تشکیل خواهد شد و همچنین دیگر گردهمایی‌ها و ضیافت‌های شام لغو شده و در صورت امکان با ویدئو کنفرانس جایگزین خواهند شد. یکی از منابع مطلع می‌گوید نیسان باید صرفه‌جویی شدید حتی در حد یک دلار را انجام دهد.

این حرکت جدید نیسان علاوه بر تعطیلی دو روزه کارخانه‌های خود در آمریکا طی ماه ژانویه است.

این برند ژاپنی از نظر جریان سرمایه فعلاً مشکل خاصی ندارد اما جدیدترین اقدامات نیسان نشان دهنده‌ی ابعاد بحران داخل کمپانی است. ماه آوریل بود که نیسان برنامه مهم خود برای افزایش فروش و حاشیه سود را اعلام کرد اما چشم‌انداز شرکت از آن زمان تاکنون بدتر از حد انتظار بوده است. سود عملیاتی سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۹ این برند افت ۷۰ درصدی داشته و همین امر نیسان را وادار کرده کمترین میزان پیش‌بینی سود در ۱۱ سال اخیر را داشته باشد.

دیگر منبع مطلع مورد اشاره رویترز تائید کرده این خودروساز هم‌اکنون سرمایه زیادی و خطوط اعتباری مناسبی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سرمایه کارخانه‌ی نیسان در چین اشاره کرد. همین امر ظاهراً سود خوبی را برای نیسان از طریق جوینت ونچرهای چینی ایجاد خواهد کرد.

باید منتظر ماند و دید که آیا اقدامات نیسان برای احیای ساختاری خود در درازمدت جواب خواهد داد یا خیر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. آرش وان

    ۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (307 ديدگاه)

    از وقتی کارلوس گون رفته ، مخصوصاً نیسان بد زمین خورده
    هیروتو سایکاوا ؛ فقط یک آدم بی عرضه بود که برای کارلوس گون دسیسه چینی کرد و عاقبت خودش هم تو همون چاهی که کنده بود ؛ افتاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۹ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (3480 ديدگاه)

      هیروتو سایکاوا یه ژاپنی با تعصب بود که خواهان برابری سهام نیسان و رنو بود من که خیلی باهاش حال کردم کلا ساز جدایی از رنو رو میزد و نذاشت فساد تو نیسان گسترده بشه .

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا