نیسان

نیسان 20 هزار شغل در سراسر جهان را حذف می‌کند

طبق گزارش‌ها، نیسان قصد دارد ۲۰ هزار شغل را در سراسر جهان حذف کند که بخش عمدهٔ آن از اروپا و بازارهای نوظهور است. این حدود ۱۵ درصد از نیروی کار جهانی این شرکت است. این کاهش شغل بخشی از برنامهٔ بازسازی نیسان درنتیجهٔ فروش بشدت رو به کاهش محصولاتش است. این خودروساز ژاپنی سال گذشته اعلام کرد که ۱۲,۵۰۰ نفر از نیروی کار خود را کاهش خواهد داد اما با گسترده‌تر شدن بحران، این طرح موردبازنگری قرار گرفته است.

طبق گزارشی از خبرگزاری ژاپنی کیودو، نیسان می‌خواهد فعالیت‌های خود در سراسر جهان را ساده‌سازی کند. درنتیجهٔ این طرح، سازندهٔ ژاپنی به دنبال اقداماتی مثل حذف برند داتسون، تعطیل کردن کارخانهٔ بارسلونا و تولید محصولات رنو در کارخانهٔ خودش در انگلستان است. گزارش‌های قبلی هم حاکی از آن است که نیسان با تمرکز روی کراس‌اوورها و خودروهای تجاری، فعالیت خود در اروپا را کاهش خواهد داد. این یعنی سبد محصولات این شرکت در اروپا کوچک‌تر خواهد شد و گفته می‌شود اولین خودروهایی که با خطر حذف مواجه هستند مدل‌های اسپرت و کم‌فروش ۳۷۰Z و GT-R هستند.

حتی قبل از شیوع ویروس کرونا، نیسان علاوه بر رابطهٔ متشنج با شریک خود رنو، از کاهش فروش رنج می‌برد. طبق گزارش‌ها، برنامهٔ بازسازی جدید این شرکت بر تقویت اتحاد با رنو و میتسوبیشی متمرکز شده تا از امکانات منطقه‌ای این اتحاد و نقاط قوت اصلی هر سه شریک بیشتر استفاده شود. به گزارش رویترز، مدیریت نیسان به این نتیجه رسیده که این شرکت برای بقا باید کوچک‌تر شود و بنابراین احتمالاً یک میلیون دستگاه از هدف فروش سالانهٔ خود کم خواهد کرد و در همین حال بیشتر بر بازارهای کلیدی مثل ایالات‌متحده و چین متمرکز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (804 ديدگاه)

    نیسان خودرو های عالی تولید میکنه نمیدونم مشکل بازار یابیش کجاست
    پدرم ۲ساله آلتیما داره همین آلتیما با گیربکس cvt خیلی عالیه هست هم هندلینگ هم شتاب
    تو عمارات همه پاترول میخرن از لندکروز خیلی راحت تره و آفرودش هم عالیه ?
    وکلن همه خودرو هاش توی کلاس خودشون حرف واسه گفتن دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۵ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      نیسان مشکل داخلی و مدریت داره اما فلسفه تولید خودرویی‌اَش حرف نداره ، البته نمیدونم چه گیری داده به گیربکس cvt و ای کاش وِل میکرد این گیربکس مضخرف cvt را .

      متاسفانه وضعیت بیکاری هروز داره بدتر میشه ، خبری که از کانادا دارم ، اینه که روزانه هزار نفر دارند بیکار میشوند و هلدینگهای بزرگ یا اعلام ورشکستگی کردند یا تعدیل نیرو ، خدا به داد هلدینگ‌های کوچک برسه .

      بیکاری خیلی سخته ، بخصوص برای محاجران ایرانی که مجبور به کار و تحصیل در کانادا یا هرجایی از این کره خاکی هستند و خانواده‌هاشون به دلیل تحریم نمیتوانند پول بفرستند یا حتی اگر بضاعت نداشته باشند با این اَرز گران پول بفرستند ، خدا پشت و پناهشون باشه ، خیلی سخته ، خیلی خیلی خیلی .
      دوستان دو قشر آدم هستند که واقعاً نیازمند کمک و احترامند :
      (( ۱ – سرباز ، ۲ – محاجران تحصیلی که بدون بورسیه سفر میکنند بدون پشتواته خانواده )) .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. UNAS

        ۷ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1846 ديدگاه)

        ممنون که ما را از اخبار کانادا و جهان مطلع می کنی !

        #احمدی_نژاد_گونه نباشیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Farzad

    ۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    یه خبر هم از کارلوس گوسن بزارید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا