نیسان

نیسان 370Z، محبوب‌ترین کوپهٔ کوچک به انتخاب مخاطبین پدال

در سری مطالب نتایج دوئل‌ها، گروه‌های سدان‌ها را به‌طور کامل بررسی کرده و پشت سر گذاشتیم و حالا نوبت به کوپه‌ها رسیده است. اولین گروهی که در این بخش به آن می‌پردازیم گروه کوپه‌های کوچک است. این‌ها کوپه‌های جمع‌وجوری هستند که هرچند عمدتاً قدرت چندان زیادی ندارند اما لذت رانندگی بالایی را با قیمت مناسب در اختیار راننده قرار می‌دهند. برخلاف کوپه‌های بزرگ‌تر، بسیاری از کوپه‌های کوچک بر اساس پلت‌فرم هاچ‌بک‌ها یا سدان‌های کامپکت ساخته شده و دیفرانسیل جلو هستند. در رقابت‌های پدال در این گروه دوازده شرکت‌کننده حضور داشتند که عبارت‌اند از:

فیات ۱۲۴

مزدا MX-5

هیوندای ولوستر

فولکس‌واگن شیراکو

کیا سراتو کوپ

هوندا سیویک کوپه

تویوتا GT86

نیسان ۳۷۰Z

آئودی TT

ب‌ام‌و سری ۲

سایون tC

فولکس‌واگن بیتل

این دوازده کوپهٔ کوچک در مرحلهٔ مقدماتی طی شش دوئل باهم به رقابت پرداختند و از این طریق از بین آن‌ها شش شرکت‌کننده خود را به مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی رساندند. این ماشین‌ها به شرح زیرند:

هوندا سیویک کوپه

مزدا MX-5

آئودی TT

فولکس‌واگن بیتل

فولکس‌واگن شیراکو

نیسان ۳۷۰Z

در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، خودروها بار دیگر باهم به رقابت پرداختند و بدین ترتیب سه کوپهٔ کوچک راهی مرحلهٔ نیمه‌نهایی شدند اما چون تعداد آن‌ها فرد بود، باید خودرویی که در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی با کمترین اختلاف شکست خورده بود هم به آن‌ها اضافه می‌شد. این خودرو هوندا سیویک کوپه بود که به سه خودروی پیروز پیوست و به مرحلهٔ بعد راه یافت. در مرحلهٔ نیمه‌نهایی نیز با برگزاری دو دوئل نهایتاً نیسان ۳۷۰Z و مزدا MX-5 به‌عنوان فینالیست‌های گروه کوپه‌های کوچک انتخاب شده و جواز حضور در مرحلهٔ نهایی را دریافت کردند.

در آخرین دوئل گروه کوپه‌های کوچک که بین دو رقیب ژاپنی برگزار شد، مجموعاً تعداد ۱۲۱۱ رأی به ثبت رسیده که ۳۷۰Z با دریافت ۷۴۳ عدد از آن‌ها و کسب ۶۱ درصد از کل آراء، پیروز شده و به‌عنوان محبوب‌ترین کوپهٔ کوچک دست پیدا کرد درحالی‌که MX-5 با دریافت ۴۶۸ رأی باید به‌عنوان نایب‌قهرمانی اکتفا کند. نیسان ۳۷۰Z اما برای اینکه به این جایگاه برسد سه رقیب هم‌وطن و یک رقیب آلمانی را مغلوب کرده است به‌گونه‌ای که در مرحلهٔ مقدماتی در برابر تویوتا GT86 قرار گرفت، در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی فولکس‌واگن شیراکو را از سر راه برداشت و در مرحلهٔ نیمه‌نهایی هم با هوندا سیویک کوپه به رقابت پرداخت.

 

رقبای نیسان ۳۷۰Z در مراحل مختلف رقابت‌ها

مرحله

رقیب

درصد آراء

مقدماتی تویوتا GT86 ۷۲
یک‌چهارم نهایی فولکس‌واگن شیراکو ۶۹
نیمه‌نهایی هوندا سیویک کوپه ۷۰
نهایی مزدا MX-5 ۶۱

 

پیشینهٔ کوپه‌های سری Z نیسان به سال ۱۹۶۹ و مدل ۲۴۰Z بازمی‌گردد. از آن زمان تاکنون این کوپهٔ محبوب و افسانه‌ای تقریباً بی‌وقفه تولید شد و به یکی از محصولات مشهور و نمادین نیسان مبدل گشت. سری Z هم‌اکنون در نسل ششم قرار دارد که با نام ۳۷۰Z نام دارد، در سال ۲۰۰۹ به بازار آمد و همچنان در حال تولید است. این نسل روی پلت‌فرم FM نیسان مشترک با اینفینیتی Q60 ساخته شده و با یک پیشرانهٔ ۳.۷ لیتری V6 تنفس طبیعی با ۳۳۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتن متر گشتاور عرضه می‌شود. البته نسخهٔ نیسمو هم برای ۳۷۰Z ارائه می‌شود که در آن نسخه خروجی پیشرانه به ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۳۷۵ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا می‌کند. این روزها ۳۷۰Z کاملاً سالخورده شده و نیسان باید به فکر نسل جدید آن باشد.

 

مشخصات فنی

پیشرانه ۳.۷ لیتری V6
قدرت ۳۳۰ اسب بخار
گشتاور ۳۶۵ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب
شتاب صفرتاصد ۵.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت
طول ۴,۲۴۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۵۵۰ میلی‌متر
وزن ۱۵۱۰ کیلوگرم
مصرف سوخت ۱۱.۷ لیتر ترکیبی
قیمت ۳۰,۸۸۵ دلار

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. ehsangt3

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (164 ديدگاه)

    با سلام
    انتخاب به حقی بود خیلی دوست دارم یه 370 زد داشته باشم موتور 6 سیلندر که تیون خور عالی داره با صدای خوب قیمت مناسب که جوانان پایین شهر می تونن داشته باشن البته نه در ایران
    30هزار تا میدی میخری 10 هزار تا هم برا تیون میشه یه موشک یه کلیپ تو یوتیوب دیدم ازمسابقات شبانه تو آمریکا یه 370 زد سوپر شارژ با فکر کنم 500 اسب نیسان gtr رو تو اتوبان گرفت من الان بعد 6سال کار وزحمت حداقل باید یه دونه 370زد داشتم به جاش یه پراید 88دارم

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. Meysam

      ۲۸ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (48 ديدگاه)

      خوبه تا حالا از نزدیک ندیدمش
      مگرنه الان داشتم تو بخش آی سی یو بیمارستان کامنت میذاشتم…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. نوید جهرمی

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3685 ديدگاه)

    یکی از خوش تیون ترین کوپه های حال حاضر. امیدوارم زودتر نیسان یه دستی سروروش بکشه نه که خبر توقف تولیدشو بهمون بده. اکلیپس(حیف که کراس شد) و لاگونا رو هم میتونن روی این مدل توسعه بدن.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۲۸ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      کوروت c8 معرفی شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۸ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      این خودرو سلطان دریفته .
      معلومه که با این قدرت و عقبه قوی اول میشه ، مگه انتظاری به جز این هم میره .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. (BayerischeMotorenWerke(Daniel

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (951 ديدگاه)

    کوروت جدید 6 صبح معرفی شد.
    نوشته با قیمت کمتر از 60000 دلار شروع میشه؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟؟!!!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Seyed AMG

      ۲۸ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (145 ديدگاه)

      واقعا دم جنرال موتور گرررررم …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ایمان

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    یکی از سلاطین دریفت ؛ یکی از کوپه های قلدر و گردن کلفت
    یکی از بهترین محصولات نیسان ؛ خلاصه اول شدن حقش بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Amir evolution

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سلطان دریفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Muty

    ۲۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1829 ديدگاه)

    M2 سلطانه این کلاس بخدا…

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا