نیسان

گودزیلای پیر! معرفی نیسان GT-R نیسمو مدل 2020 در نیویورک

نیسان نسخهٔ بروز شدهٔ GT-R نیسمو مدل ۲۰۲۰ را در نمایشگاه نیویورک معرفی کرده است. طی این به‌روزرسانی، پرچم‌دار خانوادهٔ GT-R بازنگری‌هایی را تجربه کرده که آن‌را برای رانندگی حتی جذاب‌تر از قبل می‌کند اما قدرت آن تغییری نداشته است. این یعنی پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توئین توربوی GT-R نیسمو همچنان همان ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۲ نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند. البته با وجودی که قدرت این موتور بدون تغییر باقیمانده اما شکل توربین‌های توربوشارژرهای آن اصلاح و تیغه‌های آن کمتر شده است. علاوه بر این، نرم‌افزار گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچهٔ خودرو ارتقاء پیدا کرده و سیستم کنترل تعویض دندهٔ تطبیقی آن بهبود یافته درحالی‌که در سیستم اگزوز تیتانیومی GT-R نیز تجدیدنظر شده است.

در به‌روزرسانی GT-R نیسمو، نیسان روی قسمت‌های دیگری مثل وزن و آئرودینامیک هم تمرکز داشته است؛ بنابراین حالا تمامی پانل‌های بیرونی بدنه که از فیبر کربن ساخته شده‌اند مثل سپرها، گلگیرهای جلو، کاپوت، سقف، صندوق بار و اسپویلر عقب، مورد بهینه‌سازی قرار گرفته که کاهش وزن ۱۰ کیلوگرمی را به همراه داشته‌اند. علاوه بر این، حدود ۲۰ کیلوگرم کاهش وزن نیز از طریق ارتقاءهای دیگر و استفاده از قطعات جدید به دست آمده است. بدین ترتیب وزن کلی GT-R نیسموی جدید ۳۰ کیلومتر کمتر از قبل شده است.

گلگیرهای جلوی GT-R نیسمو مدل ۲۰۲۰ که حالا به خودروی مسابقه‌ای GT-R GT3 شباهت پیدا کرده‌اند، از دریچه‌های هوایی برخوردار شده‌اند که هوای داغ را از محفظهٔ پیشرانه به بیرون فرستاده و جریان هوای روانی را در امتداد بدنهٔ خودرو ایجاد می‌کند. علاوه بر این، سقف فیبر کربنی GT-R نیز با فرایند فشرده‌سازی جدیدی ساخته شده و سبک‌تر و مستحکم‌تر از قبل شده است. این سوپراسپرت ژاپنی همچنین به رینگ‌های ۲۰ اینچی آلومینیومی فورج‌کاری شدهٔ جدید و منحصربه‌فردی مجهز شده که وزن کمتر و استحکام بیشتری دارند. این رینگ‌ها با لاستیک‌های دانلوپ پوشیده شده‌اند.

سیستم تعلیق GT-R نیسمو نیز به‌منظور ثبات بهتر و بهبود پاسخگویی بروز شده درحالی‌که سیستم فرمان هم بهبود یافته و حالا دقت بالاتری را ارائه می‌کند. علاوه بر این، نیسان این سوپراسپرت را به دیسک‌های ترمز برمبو کربن سرامیکی بزرگ‌تری مجهز کرده که در جلو ۱۶.۱ اینچی و در عقب ۱۵.۳ اینچی هستند و ادعا شده بادوام‌تر و قوی‌تر از همیشه خواهند بود. متخصص ارشد تولید GT-R آقای «هیروشی تامورا» در رابطه با این ماشین گفته است:

ما GT-R نیسمو ۲۰۲۰ را به‌عنوان خودرویی نهایی در پیست و جاده برای خریدارانمان ساخته‌ایم. نیسموی جدید با پیشرانه، هندلینگ، ترمز و آئرودینامیک بهبودیافته، به سطح جدیدی ارتقاء پیدا کرده است

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari Fxx K Evo

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    طراحی‌اش تکراری نمیشه لامصب

    هزار بار از پورشه ۹۱۱ جذاب‌تر هست این ماشین

    موافقم 10
    مخالفم 0
    1. حسین وی

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (463 ديدگاه)

      اینجور موقع ها اگه میخوایی چیزی بگی که لایک بخوری بنداز رو آمریکایی ها حداقل
      حقیقاتا جذاب تر از پورشه نیست

      موافقم 1
      مخالفم 7
      1. hami

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (20 ديدگاه)

        چرا ماها گیر دادیم به کی جذاب تره . انگار بگی چشم مهم تر دسته.
        هر کدوم زیبایی و اهمیت و صد البته طرفداران خود رو دارن

        موافقم 2
        مخالفم 0
  2. Ferrari Fxx K Evo

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    برای لایک گرفتن نظر نمیدم اصلا‌ هم
    مهم نیست دیسلایک یا لایک بگیرم

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. Abbas

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    نیسان جون این ماشین محشره درست،فوق العادس درست،گودزیلاس درست،ولی تو رو به جون هرکی دوست داری نسل جدیدشو بده بیرون،دیه زیادی قدیمی شده،بی صبرانه منتظرم نسل جدیدش بیاد

    موافقم 1
    مخالفم 2
  4. sina

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    پیر نشو لعنتی :)

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. Alireza

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (752 ديدگاه)

    یکی جی تی آر یکی هم 370z باید نسل جدیدشو بده بیرون وای فک کن 370z جدید با اون قوس معروف عقبش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. صادق

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (71 ديدگاه)

    گودزیلای الان مکلارن 720 اس

    موافقم 0
    مخالفم 2
  7. احمد جی تی آر

    ۱۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگه بدونی گودزیلا از چه سالی شروع به این کار خلاقانه زده می فهمی از تمام ماشینهای باسابقه بهتره
    از 2008 تا امروز همچین پیشرفتی رو تو هیچ ماشینی ندیدم
    فقط منتظر مدل سوپراسپرت gtr 2020 هستم که همه خودروسازها رو با خاک یکسان کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Rasool

    ۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جهت بالا رفتن اطلاعات عمومی شما دوست عزیز باید بگم که موتور همین خودرویی ک فرمودید نمونه موتور ارتقا یافته نیسان R390 لمانز هستش?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیر صدرا

    ۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (19 ديدگاه)

    من عشق این ماشینم . چراغ های عقبشو ببینید اه که چقدر قشنگه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا