نیسان

نمایش مدل اروپایی نیسان NP300 ناوارا پیکاپ

نیسان NP300 ناوارا با یک طراحی مدرن در بدنه و بهینه‌سازی‌های سبک «کراس‌اور»، امیدوار است تا با تکنولوژی‌های جدیدی که در این کلاس خودرویی ارائه کرده، مشتریان را تحت‌تأثیر قرار دهد. در حالی که کلاس پیکاپ‌های اروپایی به اندازه کلاس‌های دیگر محبوبیت ندارد، ولی نیسان NP300 ناوارا در تلاش است تا با استفاده از چند تکنیک برای کاربردی‌تر شدن و همین‌طور بهینه‌سازی، این شرایط را تغییر دهد.

Nissan NP300 Navara Pickup
Nissan NP300 Navara Pickup
نیسان در ساخت NP300 ناوارا بیشتر بر روی بهبود شرایط راحتی تمرکز کرده و در همین حال، قابلیت‌های آفرود، دوام و ظرفیت حمل بار این پیکاپ را حفظ کرده است. نیسان به این منظور از همان «فرمول کراس‌اور» موجود در قشقایی، ایکس-تریل و جوک استفاده کرده است. مطابق گفته نیسان، NP300 ناوارا از راحتی، کیفیت و استایلی مشابه خودروهای شهری و همین‌طور از برخی تکنولوژی‌ها مانند مانیتور دید پیرامونی، سیستم نیسان‌کانکت و چراغ‌های LED، برای اولین بار در این کلاس بهره‌مند شده است.

Nissan NP300 Navara Pickup
Nissan NP300 Navara Pickup
همچنین NP300 ناوارا برای اولین در بازار، یک گارانتی ۵ ساله یا ۱۰۰ هزار مایل (حدود ۱۶۱ هزار کیلومتر) ارائه کرده که مطمئناً یک نکته اضافی مهم در نظر خریداران آن خواهد بود.

Nissan NP300 Navara Pickup
Nissan NP300 Navara Pickup
برای بهبود شرایط سواری و هندلینگ، نیسان در این مدل یک سیستم تعلیق جدید با پنج لینک برای مدل دو کابین «دابل کاب» طراحی کرده که نسبت به طراحی فنر‌‌های تخت قبلی، ۲۰ کیلوگرم سبک‌تر است. در همین حال، مدل «کینگ کاب» دارای یک نسخه ارتقا یافته از طراحی فنر تخت است که به اندازه ۳/۱ درصد در زاویه حمله (Approach Angle) بهبود ایجاد کرده و همین‌طور میزان نویز حاصل از جاده را کاهش داده است.

Nissan NP300 Navara Pickup
Nissan NP300 Navara Pickup
تکنولوژی‌های درون‌خودرویی مطمئناً یکی از نقاط قوت NP300 ناوارا در زمینه فروش خواهد بود؛ مخصوصاً با درنظرگرفتن اینکه این مدل در چه در کلاس خودرویی قرار می‌گیرد. مانیتور دید پیرامونی و سیستم ترمز جلوی اضطراری (FEB) برای بازار پیکاپ‌ها کاملاً جدید هستند و همین‌ها نیز می‌توانند باعث شوند که فرمان مشتریان به سمت نمایندگی‌های نیسان کج شود.

Nissan NP300 Navara Pickup
Nissan NP300 Navara Pickup
از دیگر امکانات ایمنی و راحتی می‌توانند به سیستم کروز کنترل، کنترل حرکت و دستیار شروع حرکت در شیب و همین‌طور، ورودی بدون‌کلید، دوربین نمای عقب و حسگرهای پارکینگ اشاره کرد. طراحی داخلی NP300 ناوارا به صورت کلی تغییر کرده است و شرایط راحتی‌ای مانند یک کراس‌اور را برای سرنشینان فراهم کرده است. هر دو مدل «دابل کاب» و «کینگ‌ کاب» با سیستم کنترل هوای دیجیتالی دوگانه و همین‌طور تهویه عقب کابین و طرح ویژه صندلی‌ها همراه هستند.

Nissan NP300 Navara Pickup
Nissan NP300 Navara Pickup
از لحاظ ظاهری، NP300 ناوارا دارای یک طراحی زمخت و در عین حال اسپورتی است؛ این چیزی که نیسان می‌گوید و با ترکیبی از برجستگی‌ها و تقعر سطوح، در کنار جلوپنجره ویژه نیسان، یعنی V-موشن و چراغ‌های روشنایی روز LED طرح بومرنگ ایجاد شده است.

Nissan NP300 Navara Pickup
Nissan NP300 Navara Pickup
در زمینه عملکرد، یک موتور جدید ۲/۳ لیتری dCi را داریم که در دو حالت آپشن می‌توانند قدرت‌هایی برابر ۱۵۸ و ۱۸۷ اسب‌بخار داشته باشد. ضمن اینکه طول بارگیر نیسان NP300 ناوارای جدید در مدل «دابل کاپ» به اندازه ۶۷ میلی‌متر بیشتر است و با ۱۵۸۷ میلی‌متر طول بارگیر، از این نظر به سرآمد خودرو‌های حاضر در این کلاس تبدیل شده است. همچنین طول بارگیر مدل «کینگ‌ کاب» برابر ۱۷۸۸ میلی‌متر است.

Nissan NP300 Navara Pickup
Nissan NP300 Navara Pickup
۷ کیسه هوا، سیستم ترمز الکترونیکی، تجهیزات الکترونیک آفرود مانند سیستم دستیار شروع حرکت در شیب، کروز کنترل و شیشه‌های اتوماتیک پنجره‌ها، از جمله مواردی هستند که به صورت استاندارد در تمام مدل‌های NP300 ناوارا ارائه خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. نریمان

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام . فقط میتونم بگم محشره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرمااااان

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      یه رقیب تازه نفس واسه برادرش
      http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Toyota-Hilux-Invincible-2013.jpg

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ارش

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (122 ديدگاه)

      اقا علاقه شدیدی به پیکاپ های نیسان و تویوتا و فورد دارم از جمله فورداف15!!!کاش یه روزی به ارزوم برسم یه دونه بخرم و رینگ خفن با لاستیک پهن و سپر جلو خفن روش بندازم حالشو ببرم!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امیر مرادی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (113 ديدگاه)

    انگار نه انگار که یه وانت پیکاپه..ببین چقدر لوکس ساخته شده.
    اونوقت ویران خودرو میاد آریسان میزنه که پلتفرمش روآ ، کاپوتش پرشیا ، صندوقش وانت تندر و کابینش 405ه بعدم ادعا میکنه 52 میلیارد خرج طراحیش شده…الله اکبر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. shahab

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      توروخدا نگین دیگه فکر کردن بهش اعصاب آدمو داغون میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. amin

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (77 ديدگاه)

      دست ما کوتاه و خرما بر نخیل………

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Ali

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (59 ديدگاه)

    قدرتش برای یه پیکاپ کم نیس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (3431 ديدگاه)

      در عوض گشتاور بالای داره فکر کنم بالای 400 نیوتون متر گشتاور داره وقتی با همرده های خودش مثل هایلوکس مقایسش کنیم می بینیم که اسب بخار کمتری نصبت رقبا نداره البته نیسان برای بازار آمریکا حتما از موتور هاى شش سیلندر و پر قدرت تر استفاده خواهد کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ali

        ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (59 ديدگاه)

        اها
        ممنون

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

          ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (810 ديدگاه)

          درود بر datsun عزیز.خوبی داداش؟خیلی وقت بود نبودی.
          حرف شما کاملاً درسته اصلاً چیزی که در این کلاس خودرو حرف اول رو میزنه گشتاوره چون کاربردشون به گونه ایست که علیرغم قدرت کمشون به گشتاور بالا برای مکان های شیبدار و سربالایی و… نیاز دارن.
          الان برای مثال تراک های جنرال موتورز هم گاهی بالای 1000 نیوتون متر گشتاور دارن در حالی که قدرتشون شاید از نصف گشتاور هم کمتر باشه.
          ارادتمندم

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. shahab

        ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (647 ديدگاه)

        داتسون راست میگه این نیسان آبی 100اسب بخار هم نداره اما 5تن بار هم میتنه ببره بخار گشتاور بالاش

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. datsun

          ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (3431 ديدگاه)

          ممنون باربد جان

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی قشنگ و با تجیهزات ساخته شده که برای یک پیکاپ، معرکه است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر حسین

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خدا کنه وارد ایران بشه. ماشین با ابهتی هست و خوشگلیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیر حسین

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خدا کنه وارد ایران بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mohsen

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    قیافش لوکس تر از هایلوکسه ولی عملکردش فک نکنم در حد هایلوکس باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. منصور

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (89 ديدگاه)

    عالی و مقبوله ولی صبر میکنم سایپا “تیبا وانت “رو طراحی و تولید کنه… آخه قابلیت آفرودش واسم مهمه :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سامان از تبریز

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    گارانتیش بخوره تو سر ویران خودرو و سایپا

    161 هزار کیلومتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. AHMADREZA

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    تک تک قطعاتش رو دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حسین

    ۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمتش چنده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. عرفان

    ۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمتش چنده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا