نیسان

نسل جدید نیسان لیف آئرودینامیک تر از همیشه

مجموعه باتری‌ها و پیشرانه نیسان لیف جدید نه تنها به بهبود هر چه بیشتر محدوده حرکتی این خودرو کمک خواهند کرد بلکه آئرودینامیک نیز مسئله‌ای بسیار مهم است و به همین دلیل است که نیسان تأکید ویژه‌ای روی طراحی این خودرو داشته تا لیف ۲۰۱۸ بتواند بهترین عملکرد را در فریب دادن باد داشته باشد.


جدیدترین ویدئوی تیزری از نسل جدید لیف نمایی از پروفایل خودرو را در اختیار ما قرار می‌دهد و جزئیات طراحی مخصوص آن برای عبور با کمترین انرژی ممکن از بین باد را نشان می‌دهد. البته ما قبلاً تصاویری جاسوسی از لیف جدید را دیده‌ایم که حتی برخی تصاویر نشان دهنده لیف با هیچ پوشش استتاری بوده است.

نیسان می‌گوید مهندسان آئرودینامیک کمپانی در طراحی این خودرو الکتریکی از بال‌های هواپیما الهام گرفته‌اند. ارتفاع خودرو از سطح زمین کم بوده بنابراین لیفت آئرودینامیکی نخواهد داشت. این موضوع به پایداری بیشتری لیف جدید در سرعت‌های بالا کمک می‌کند. علاوه بر این، کاهش ضریب آئرودینامیکی باعث کاهش صدای باد کابین خواهد شد. لیف کنونی ضریب درگ بسیار خوب ۰.۲۸ را داراست.


نسل جدید نیسان لیفت در ششم سپتامبر رونمایی خواهد شد اما قبلاً اطلاعات زیادی از این خودرو منتشر شده است؛ مثلاً نیسان تأیید کرده که خودرو دارای سیستم e-Pedal خواهد بود. این سیستم به راننده اجازه می‌دهد در بسیاری از شرایط تنها از یک پدال برای رانندگی استفاده کنند. همچنین تکنولوژی کمک پروپایلوت در لیف جدید حاضر خواهد بود که در برخی شرایط بزرگراهی می‌تواند خودرو را فرمان دهد. نیسان همچنین تصاویری از طراحی چراغ‌ها و جلوپنجره جدید این خودرو را منتشر کرده است.

در برخی تصاویر جاسوسی شاهد محدوده حرکتی ۲۶۵ کیلومتری لیف جدید بوده‌ایم اما مطمئن نیستیم که این عدد نشان دهنده برد کامل است یا خیر اما بازهم بهبود قابل‌توجهی نسبت به برد لیف کنونی محسوب می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    یاد محصولات پژو افتادم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (224 ديدگاه)

    طراحی مناسبی داره و رنگ بندیش آدمو یاد بی ام و آی8 میندازه.چهره اینو به تویوتا پریوس ترجیح میدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امید

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    خوشگله…بقول دوستمون از پریووس خیلی سرتره.ایران بیاد خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا