نیسان

10 نکته مهم درباره نیسان فرونتیر جدید

سرانجام پس از تعلل‌های بسیار، نیسان تحرکاتی از خود برای به‌روزرسانی محصولات قدیمی نشان داد. نسل فعلی نیسان فرونتیر در حقیقت خودرویی بسیار قدیمی بوده و به همراه نیسان Z و GT-R جزو قدیمی‌ترین محصولات این خودروساز محسوب می‌شود.

این خودرو از سال ۲۰۰۴ تاکنون بدون تغییری مهم در بازار حضور داشته و برای اینکه بدانید دنیا در طول این زمان چقدر تغییر کرده کافی است به موارد زیر توجه داشته باشید:

آیفون سه سال پس از فرونتیر عرضه شده و حالا در دوازدهمین و سیزدهمین نسل خود قرار دارد. در سال ۲۰۰۴ بود که بازیگر فیلم چیزهای عجیب متولد شد و چهار سال پس از آن اولین محصول تسلا تولید شد. در خلال سال‌هایی که فرونتیر در بازار حضور داشته خود نیسان خودروهای روگ، نوت، لیف، ورسا و جوک را عرضه کرده است.

این خودرو در برخی بازارهای دیگر با نام ناوارا و NP300 هم شناخته می‌شود. علیرغم سن بالا و طراحی قدیمی، فرونتیر هنوز هم فروش مناسبی داشته و احتمالاً این موضوع یکی از دلایلی بوده که نیسان در به‌روزرسانی محصولش عجله‌ای نداشته است. تولید نسل جدید یک خودرو هزینه‌های زیادی داشته و به همین خاطر فرونتیر ۱۹۰۹۰ دلاری برای خریداران زیادی گزینه مناسبی بوده است. البته رقبای کنونی این خودرو همگی برتر بوده و نسل جدید فرونتیر باید بهبود قابل‌توجهی را تجربه کند. در ادامه ۱۰ نکته مهم درباره فرونتیر جدید را خدمت شما عزیزان تقدیم می‌کنیم.

  1. طراحی گیراتر و با ابهت‌تر

نیسان چند وقت پیش کانسپت واریور را معرفی کرد و این خودرو تأثیر زیادی روی تایتان جدید گذاشت. دلایل زیادی برای انجام همین کار با فرونتیر جدید وجود دارد. نمایندگی‌هایی که در جلسه محرمانه نیسان حضور داشته‌اند به رسانه‌ها گفته‌اند ظاهر این پیکاپ جدید نسبت به نسل فعلی تغییرات زیادی داشته است. اگر فرونتیر بخواهد شانه‌به‌شانه خودروهایی همچون تویوتا تاکوما، فورد رنجر و شورولت کلرادو حرکت کند باید طراحی گیرایی داشته باشد.

  1. پیشرانه ۶ سیلندر جدید

در حال حاضر پیکاپ قدیمی نیسان با پیشرانه‌های متنوعی عرضه می‌شود اما نمونه ایده آل آن از نوع ۶ سیلندر ۴ لیتری با قدرت پذیرفتنی ۲۶۱ اسب بخاری است. برای یک پیکاپ گشتاور بیشتری مدنظر بوده و انتظار می‌رود نسل جدید فرونتیر با پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری به‌روز شده این خودروساز عرضه شود. اگرچه حجم این پیشرانه نسبت به نمونه بکار رفته در نسل فعلی کاهش یافته اما قدرت آن در نیسان پث فایندر به ۲۸۵ اسب بخار می‌رسد. خبرهایی هم درباره قدرت ۳۰۰ اسبی این نیروگاه آهنین در فرونتیر به گوش رسیده است.

  1. دیگر گزینه‌های در دسترس

شایعات زیادی درباره استفاده از پیشرانه ۴ سیلندر توربو بجای نمونه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی کنونی به گوش می‌رسد. این پیشرانه تنفس طبیعی قدرت ۱۵۲ اسبی داشته و انتظار داریم پیشرانه جدید عملکرد بهتری داشته باشد. نیسان همچنین می‌خواهد در آینده و در صورت وجود تقاضای مناسب نسخه هیبریدی فرونتیر جدید را معرفی کند. در صورت تحقق چنین امری شاهد تولید پیکاپی با گشتاور و ظرفیت کشش بهتر خواهیم بود.

  1. تغییرات شاسی

اخبار ضدونقیضی درباره شاسی فرونتیر جدید به گوش می‌رسد. برخی منابع گفته‌اند این خودرو از نسخه اصلاح شده شاسی نردبانی نسل فعلی استفاده خواهد کرد درحالی‌که برخی خبرگزاری‌ها اظهار داشته‌اند این خودرو از فریم کوتاه‌تر تایتان جدید سود خواهد برد. به‌هرحال نیسان از اهمیت ساختار قوی یک پیکاپ آگاه بوده و اگر یک شاسی مستحکم با پیشرانه ۶ سیلندر جدید ترکیب شود احتمالاً ظرفیت کشش بهتری را نسبت به مدل فعلی خواهیم دید.

  1. گیربکس جدید

با وجود پیشرانه ۶ سیلندر جدید نیسان نیازمند استخراج بهترین خروجی از قوای محرکه خواهد بود و از طرفی هم باید نیم‌نگاهی به مصرف سوخت فرونتیر جدید داشته باشد. به همین خاطر احتمال دارد پیکاپ نیسان از همان گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک تایتان جدید استفاده کند. خبر خوب اینکه گیربکس یاد شده بسیار بهتر از دو گیربکس ۷ سرعته تایتان و ۵ سرعته فرونتیر کنونی می‌باشد. هنوز مشخص نیست که آیا گیربکس دستی هم برای فرونتیر جدید در نظر گرفته خواهد شد یا خیر هرچند احتمال چنین کاری پایین می‌باشد.

  1. روش بازاریابی جدید

در اکتبر سال پیش بود که معاون برنامه‌ریزی تولید نیسان گفت فرونتیر جدید روی ویژگی‌های خاص خود همچون تکنولوژی و دینامیک رانندگی تمرکز خواهد کرد. معاون بخش طراحی نیسان نیز گفته بود این پیکاپ به دنبال افرادی با سبک زندگی ماجرا خواهد بود. ایده‌ی تولید یک پیکاپ میان سایز به عنوان خانه‌ی کاری شاید چندان با سبک زندگی ماجراجویی هماهنگی نداشته باشد اما خب باید منتظر ماند و دید که ژاپنی‌ها چه برنامه‌هایی برای این خودرو در نظر گرفته‌اند.

  1. سیستم تعلیق پنج اتصالی در عقب

ما از این مورد مطمئن نیستیم اما سومین نسل ناوارا در دیگر بازارها چنین چیزی را دیده‌اند. به همین خاطر است که حدس می‌زنیم سیستم تعلیق پیچشی بجای نمونه‌ی فنر تخت سنتی بکار رود. در این صورت شاهد سواری نرم‌تر فرونتیر خواهیم بود و درعین‌حال این کار تأثیری روی ظرفیت یدک کشی و بارکشی آن نخواهد گذاشت. تولید فنرهای تخت راحت‌تر بوده بنابراین احتمال دارد تعلیق پیچشی باعث افزایش قیمت خودرو شود و شاید هم در برخی بازارها گزینه‌ای برای خریدارانی باشد که از پیکاپ خود بیشتر برای ترددهای روزانه استفاده می‌کنند.

  1. کابین جادارتر

فضای داخل کابین این پیکاپ میان سایز خیلی زیاد نبوده است. جدیدترین نسخه ناوارا با ورود و خروج بهتر به کابین معرفی شده بود و درب‌های پهن‌تری هم داشت. با وجود شاسی جدید یا اصلاح شده و همچنین بازخوردهای دریافتی از مدل کنونی، انتظار می‌رود فضای شانه‌ی کابین فرونتیر جدید بهبود بخشد و کیفیت کلی متریال هم بالاتر رود.

  1. سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته

تکنولوژی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نسل جدید فرونتیر خواهد بود و انتظار می‌رود سپر ایمنی ۳۶۰ نیسان به‌صورت استاندارد در این خودرو وجود داشته باشد. این بسته ایمنی شامل مواردی همچون ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران پیاده، هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، هشدار خروج از مسیر، دستیار نوربالا و ترمز اضطراری عقب می‌باشد. نیسان قول داده این بسته ایمنی را تا سال ۲۰۲۱ به‌صورت استاندارد روی تمامی محصولات پرفروش خود نصب کند.

  1. رونمایی در سال جاری میلادی

نیسان اشاره‌ای به زمان دقیق رونمایی از فرونتیر جدید نداشته و اگرچه نسل فعلی این خودرو هنوز در حال فروش است اما ژاپنی‌ها به‌خوبی می‌دانند که معرفی نسل جدید روی فروش مدل فعلی تأثیر خواهد گذاشت. تا آنجایی که می‌دانیم نسل جدید این پیکاپ از فوریه ۲۰۲۱ وارد بازار خواهد شد بنابراین انتظار می‌رود تا پایان تابستان سال جاری شاهد رونمایی آن باشیم. هنوز جزئیات قیمت فرونتیر جدید هم مشخص نیست اما گمان می‌کنیم این خودرو گران‌تر از نسل فعلی باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
carbuzz

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (9999 ديدگاه)

    نیسان اگر توقف تولید داشته باشه و تولید نکنه ، بهتر از اینه که یک محصول را مثل آب مرداب گندیده اَش کنه و برای چندین سال تولیدش کنه ، دیگه دوران تولیدات متداول گذشته و مردم این را دوست ندارند .
    نه به کره ایها که زود به زود نسل عوض میکنند و نه به نیسان که دیر به دیر نسل میده بیرون .
    خدایی تو ژاپنیها ، نیسان سواری دلچسبی داره اما هیچوقت به پای تویوتا در مسئله فروش و ارزانی خدمات نمیرسه و فکر میکنم برای همین هم هست که محصولات تویوتا دست بالا را در ارائه محصول و فروش دارند .
    مثلاً شما با هایلوکس تو هر شرایطی از آب و هوا که باشی موتور گیربکس آخ نمیگه ، اما همین پیکاپ های نیسان که عموم داشت و از صفر خریده بود ، آفرود توپی داشت و گیربکس قوی اما اگر در شما کشور که رطوبت زیاده و بارندگی میخواستی ماشین را روشن بکنی ، اَشک آدم در میومد تا روشن بشه رطوبت از کوئل و شمع وارد محفظه میشد و احتمال خفگی در اگزور دست میداد که اگزوز به یکباره پاره میشد و … و این برای تمام پیکاپهای نیسان بود در صورتی که هایلوکس با یه تک استارت روشن میشد .
    از از حق نگذریم برای آفرود یکی از بهترین گزینه های ارزان قیمت در ایرانه و با همین موتور ۲۴۰۰cc قدیمی ، شتاب خوبی داره و پا به پای پرادو و بقیه با شما راه میاد ، فقط یه مشکل دیگه که داره اینه که از کمر درد به دکتر پناه میبرید ، عجیب صندلیهای مضخرف و سواری کوبشی شدیدی داره و این باز هم چیزیه که در تویوتا به هیچ عنوان نمیبینید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (3425 ديدگاه)

      من هم دی مکس نسل قبل هم هایلوکس نسل قبل و هم پیکاپ رو سوار شدم هیچکدوم نرم تر از اون یکی نبود پیکاپ ردیف عقبش اذیت کنندس. پیکاپ تکنولوژیش مربوط به دهه نوده و هایلوکس رو باید با ناورا سال خودش مقایسه کرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (9999 ديدگاه)

        datsun عزیز
        اگر منظور شما هایلوکس ویگو هست که اصلاً از لحاظ سفتی و کوبندگی و خشکی صندلیها به پای پیکاپ نمیرسه و خیلی خیلی از پیکاپ نیسان سر هست .
        اما D.max را نمیدونم به چه شکله و تا بحال سوارش نشدم.

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا