نیسان

تکنولوژیک‌تر شدن نیسان روگ اسپورت، قشقایی و آلتیما 2019

بیش از ۱۲۰ هزار دستگاه از محصولات نیسان که به سیستم پروپایلوت مجهز هستند هم‌اکنون در سراسر جهان تردد می‌کنند و این خودروساز ژاپنی به تازگی اقدام به عرضه این سیستم در محصولات بیشتری کرده است.


نیسان در بیانیه اخیر خود گفته که سیستم دستیار راننده پروپایلوت در مدل‌های روگ اسپورت بازار آمریکا و قشقایی کانادا نصب خواهد شد. این سیستم از اواخر سال جاری در دو خودروی یاد شده و در سال ۲۰۱۹ روی سدان آلتیما موجود خواهد بود.


همچنین تا پایان سال مالی ۲۰۲۲ این بسته تکنولوژی کمک‌راننده روی ۲۰ خودرو نصب و در ۲۰ بازار عرضه خواهد شد. نیسان می‌گوید این حرکت بخشی از برنامه M.O.V.E شرکت تا سال ۲۰۲۲ می‌باشد.

نیسان روگ
مدیر ارشد برنامه‌ریزی نیسان می‌گوید:

پروپایلوت یک تکنولوژی نمادین برای حمل‌ونقل هوشمند نیسان بوده و دید ما به چگونگی راندن و یکپارچگی خودروها با جامعه را نشان می‌دهد. این تکنولوژی موردقبول مشتریان بوده و ما از گسترش آن روی محصولات محبوبی همچون آلتیما، ایکس تریل و روگ اسپورت خرسندیم.


تکنولوژی پروپایلوت که در ابتدا روی مینی ون سرنای ژاپن در سال ۲۰۱۶ معرفی شده نهایتاً به دیگر خودروها همچون قشقایی بازار اروپا، ایکس تریل بازار ژاپن، روگ بازار آمریکا و نسل دوم لیف راه یافته است.


این سیستم که در ابتدا به عنوان نسخه بهبود یافته کروز کنترل تطبیقی و هوشمند معرفی شده بود هم‌اکنون به سیستم کمک‌راننده مشهور شده است. پروپایلوت نیسان با ترکیب کروز کنترل هوشمند با دستیار فرمان کار کرده و به راننده اجازه می‌دهد تا در ترافیک نیمه سنگین حرکت کرده و خودرو را بین لاین ها نگه دارد و فاصله و سرعت مناسب با خودروی جلویی را حفظ کند. این سیستم را می‌توان با فشار یک دکمه روی فرمان فعال کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. فرامرز

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    طراحی داخلی و بیرونی نیسان آلتیما خیلی بهتر از قبل شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا