نیسان

پهپاد نیسان GT-R، سریع‌تر از گودزیلا

نیسان GT-R مدل ۲۰۱۷ آن‌قدر سریع است که کمتر پهپادی می‌تواند به آن برسد. با این حال، این خودروساز از پهپاد GT-R Drone رونمایی کرده که یکی از سریعترین شتاب‌ها را در بین پهپادهای مسابقه‌ای دنیا با نمای اول شخص (FPV) دارد.

Nissan GT-R drone
Nissan GT-R drone
امّا این وسیله چقدر می‌تواند سریع عمل کند؟ این پهپاد ۷۰۰ گرمی می‌تواند از حالت درجا، تنها در مدت ۱.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. بخش عمده‌ای از این عملکرد به یک فریم ویژه مسابقه‌ای کوادکوپتر Sky-Hero و همین‌طور چهار پروانه پیشران برمی‌گردد که با موتورهای ۲۰۰۰ kV XNova همراه هستند. طراحی اختصاصی این پهپاد توسط تیم مسابقه «تورنادو ایکس‌بلیدز ریسینگ»، قهرمان مسابقات جهانی پهپادها (World Drone Prix) انجام گرفته است.

Nissan GT-R drone
Nissan GT-R drone
برای آزمایش قابلیت‌های پهپاد GT-R Drone، نیسان تصمیم گرفته که خودروی شناخته شده خود را در پیست «سیلوراستون» در رقابت با پهپاد قرار دهد. خودروی جاده‌ای GT-R با یک موتور VR38DETT دو توربوشارژر ۳/۸ لیتری V-6 در زیر کاپوتش و قدرت و گشتاوری به ترتیب برابر ۵۶۵ اسب‌بخار و ۶۳۳ نیوتن‌متر، در ابتدا به نظر می‌رسد که نبرد سختی با پهپاد داشته باشد.

Nissan GT-R drone 02
مطمئناً «قدرت» تنها نقطه قوّت مدل جدید GT-R نیست. بازنگری‌ها در مدل جدید باعث بهبود شرایط آئرودینامیک و هندلینگ خودرو شده‌اند. ساختار کلی بدنه GT-R صلب‌تر از همیشه شده و تنظیمات سیستم تعلیق تغییر کرده‌اند.

nissan-gt-r-drone_hd
در پشت فرمان، ریکاردو سانچز (Ricardo Sanchez)، راننده نیسان نیسمو قرار می‌گیرد و این در حالی است که کنترل از راه دور FPV در دستان جیمز بووِلز (James Bowles) است؛ کسی که  در سال ۲۰۱۵ قهرمان مسابقات ملی پهپادهای بریتانیا شده است. در طول رقابت، به وضوح مشاهده می‌شود که پهپاد در شتاب‌گیری، خودرو را پشت‌سر می‌گذارد. با این حال، حداکثر سرعت پهپاد برابر ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت است و در سطح پایین‌تری نسبت به حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت در GT-R قرار می‌گیرد. برای دانستن اینکه چه کسی در نهایت برنده می‌شود، ویدیو را به صورت کامل ببینید.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. یو اس اس اینترپرایز

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    خیلی عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Venom

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (544 ديدگاه)

    بچه ها یه سوال
    آیا ماشینای پلاگ این هیبرید هم مثل ماشینای هیبرید از موتور بنزینی برای تولید نیروی الکتریکی استفاده میکنن یا فقط از طریق شارژ از یه منبع دیگه
    نیروشونو تامین میکنن و وابسته به موتور بنزینیشون نیستن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elemento

      ۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      اگه موتور بنزینی نداشته باشن که دیگه هیبرید نیستن. میشن ماشین الکتریکی. هیبرید یعنی هم سوختدفسیلی هم الکتریکی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Venom

        ۹ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (544 ديدگاه)

        دوستان عزیز ممنون از توضیحاتتون ولی من منظورم این نبود.قسمت آخر سوال منو دقت کنید لطفا.البته منم یکم گنگ مطرح کردم سوالو.منظور من اینه که آیا ماشین پلاگ این هیبرید هم مثل ماشین هیبرید از موتور مثلا بنزینی برای تولید نیروی الکتریکی استفاده میکنه؟چون همونطور که میدونید خودروی پلاگ این هیبرید بر خلاف هیبرید قابلیت شارژ داره ولی هیبرید از طریق موتور بنزینی باترییاش شارژ میشه.منظور من اینه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سعید

          ۹ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (3 ديدگاه)

          بستگی به طراحی پیشرانه الکتریکی، سریال یا موازی بودن ، و پارامترهای دیگه داره.
          معمولا توی پلاگین هایبرید ها سعی بر این هست که همیشه بشه بدون استفاده از سوخت فسیلی و تنها نیروی باتری ها قابل شارژ با پریز مسافتی رو پیمود. مثل شوورلت ولت.
          با این وجود خیلی از ماشین های صرفا هایبرید به شرط این که باتری به اندازه ی کافی بزرگی داشته باشن هم قابلیت این رو دارند که با انتخاب نوع رانندگی توسط ما صرفا از نیروی الکتریکی استفاده کنن تا زمانی که موتور اون ها رو شارژ کنه.
          اما مهم اینه که خودروهای هیبرید رایج تا جای ممکن برای قیمت کمتر درشون از پکیج کوچک تری از باتری ها استفاده میشه. مثلا تویوتا پریوس هم EV مد داره، هر چند کاربرد چندانی نداره و میتونه روی عمر باتری به دلیل دشارژ سریع تر اثر منفی زیادی داشته باشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. ferrari

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    GT_R واقعا یه هیولاست. چه فرمون پذیری خوبی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مجید

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    واقعا زیبا بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sina.d

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (69 ديدگاه)

    وسایل نقلیه دوشاخه برقی‌ پلاگین هیبرید که به PHEV معروف هستند از یک موتور دیزل یا بنزینی هم استفاده میکنند
    تا در مواقع تمام شدن شارژ الکتریکی از ان ها استفاده کنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. خسته شده

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (623 ديدگاه)

    چه تیتر متعقلانه ای زدید شاید کسی نفهمید و شایدم خیلی ها فهمیدن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین خیلی باحالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ferrari

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    نه دوست عزیز خودروهای پلاگین هیبرید از ترکیب یک موتور بنزینی یا دیزلی و یک موتور الکتریکی تشکیل شده که باتری های موتور الکتریکی قابلیت شارژشدن به وسیله ی شارژ مخصوص خودش رو داره. ولی اتومبیل های هیبریدی این قابلیتو ندارن که به برق شهر وصل بشن. اتومبیل های هیبریدی دونوع هستش. یکی ارایش موازی داره و یکی سری. موازی ها درکنار موتور درون سوروز که نیروی خودش رو به سیستم انتقال قدرت میفرسه، موتور الکتریکی هم نیروی خودش رو به سیستم انتقال قدرت میفرسته. یعنی همزمان میتونه این اتفاق بیفته. اما در هیبرید های سری موتور درونسوز نقش ژنراتور رو برای موتور الکتریکی بازی میکنه و باعث شارژ باتری ها میشه. امروزه بیشتر اتومبیل های هیبریدی با ارایش سری یا هیبریدی های پلاگین. تولید میشن. ضمنا موتور بعضی اتومبیل ها ترکیبی از توانایی های هیبریدی پلاگین و هیبریدی سری رو باهم دارن مثل فیسکر کاروما
    امیدوارم براتون مفید بوده باشه. البته بازم هست کاملترشو اگه سرچ کنید خیلی سریع به این مطالب دسترسی پیدا میکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. great britain

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2761 ديدگاه)

    اگه اشتباه نکنم این پهپاد رو بریتیش ها ساختن.انصافا هم عالیه.
    ولی gtr به این راحتی ها شکست نمیخوره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. GTR_MOHAMMAD

    ۱۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    داداش فراری الان مک لارنp1هم از همین تکنولوژی استفاده میکنه که یه موتور بنزینی و یه موتور الکتریکی با هم ادقام میشن منتها موتور الکتریکیش ضعیفه و ظرف۱۰ دقیقه از کار میوفته و موتور بنزینیش وار عمل میشه اینو تو تاپ گیر گفت.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا