نیسان

معرفی کانسپت کمپر نیسان X Opus

شرکت‌های نیسان و OPUS کمپرز با یکدیگر برای ساخت کانسپت X همکاری کرده‌اند. این خودروی مفهومی از پکیج پاور روم ROAM جدید نیسان استفاده می‌کند.


این پکیج که به عنوان پکیج قدرت ضد آب و قابل‌حمل توصیف شده از دو سلول لیتیوم-یونی احیا شده‌ی نسل اول محصولات الکتریکی نیسان تشکیل شده است. این مجموعه می‌تواند تا حداکثر یک هفته برق موردنیاز را تأمین نماید.


این مجموعه باتری ظرفیت ۷۰۰ وات‌ساعت ظرفیت داشته و خروجی آن ۱ کیلووات ساعت است. این مجموعه از برق ۱۲ و ۲۳۰ ولت پشتیبانی کرده و هر زمانی که نیازمند شارژ دوباره باشد می‌توان آن را از داخل کمپر و با استفاده از سوکت خانگی استاندارد شارژ نمود. این کار ۱ ساعت طول می‌کشد اما اگر آب‌وهوا اجازه دهد می‌توان با استفاده از پانل خورشیدی ۴۰۰ واتی و طی ۲ تا ۴ ساعت باتری را شارژ نمود.

مدیر بخش انرژی نیسان می‌گوید:

مشتریان ما قبلاً توانایی کنترل انرژی مورداستفاده در خانه را از طریق راه‌حل‌های ذخیره‌ی انرژی داشته‌اند. هم‌اکنون ما می‌توانیم تجربه‌ای کاملاً متفاوت را ارائه کنیم. پکیج انرژی روم جدید نیسان می‌تواند برق پایدار را به اکثر مکان‌ها برساند.


با وجود فضای لازم برای ۶ نفر، کمپر X OPUS دارای تجهیزات پخت و پز از جمله ماکروویو پرتابل، گاز و یخچال می‌باشد. این کمپر با سوکت های USB برای شارژ گوشی هوشمند، نورپردازی LED و وای فای ۴G برای ۱۰ دستگاه معرفی شده است. کاربران همچنین می‌توانند از طریق پروژکتوری دیجیتال فیلم‌های موردعلاقه را تماشا کنند.

این کانسپت از لاستیک‌های آفرود و رینگ‌های آلیاژی نیز برخوردار بوده و با باربند حمل دوچرخه و اتصال حمل قایق معرفی شده است.

پکیج روم برای امسال در اروپا و برای کاربران حرفه‌ای عرضه خواهد شد ولی فعلاً قیمت آن مشخص نیست؛ اما کمپر AIR OPUS از سال ۲۰۱۷ تاکنون و با قیمت ۱۵۹۹۵ پوندی عرضه شده است. این خودرو را می‌توان در سایر بازارها همچون آمریکا و استرالیا نیز سفارش داد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Khosrow

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    یه جوریه / از بیرون انگار ریپ شده / داخلش هم نفس گیره ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. هشتگرد

      ۱ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      این یه کمپره ها. خونه نیست. کاروانم نیست
      کاروان خواستی میری کاروان میخری
      موبیل هوم یا خونه ماشینی خواستی میری خونه ماشینی میخری
      کمپر خواستی میری کمپر بخری
      تو خارج همش موجوده
      اونجا نمیان بگن موبیل هوم نفس گیره نمیخوام باید از بازار جمع بشن
      یا نمیان بگن کمپر کوچیکه و خیمیه هست باید فروخته نشه
      ما نمیدونم تا کی برا فهمیدن این چیزا مقاومت میکنیم. برا همینه انتخابمون شده پراید پژو که یک سال دیگه پژو حذف میشه تنها انتخابمون میمونه پراید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امیر.عارف

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (876 ديدگاه)

    ای جان چه حالی میده باهاش بری طبیعت گردی . یکی از مشکلات طبیعت گردی برق و لوازم آشپزی و شستشو بوده و هست که اینجا خیلی جمع و جور مهیا شده . تازه وای فای هم داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    تکنولوژی شارژ خورشیدیش خیلی هوشمندانست از این استایل خیلی خوشم نمیاد نمونه هاشو زیاد دیدم هم سبک ترن هم باز کردنشون خیلی وقت گیره ولی در کل بازم بهتر از چادرای معمولین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا