نیسان

معرفی اولین کراس اوور تاریخ برند داتسون

داتسون اولین کراس اوور خود با نام ساده کراس را معرفی کرد.

داتسون کراس
داتسون کراس که پیش از این با کانسپت Go-Cross پیش‌نمایش شده بود خودرویی با ظاهر خشن است که دارای پوشش‌های بدنه پلاستیکی و ارتفاع ۲۰۰ میلی‌متری از سطح زمین می‌باشد. نمای جلوی خودرو تحت تسلط جلوپنجره شانه عسلی بوده و آن را چراغ‌های جلو ملقب به چشم عقاب و همچنین مه شکن‌های گیرا فرا گرفته‌اند.

داتسون کراس
طراحان همچنین عناصر فلزی، حفاظ زیر بدنه و رینگ‌های ۱۵ اینچی آلیاژی را نیز در نظر گرفته‌اند. از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر می‌توان ریل‌های سقف کرومی و خط شانه متمایز با دینامیک رو به عقب خودرو را برشمرد. طول/عرض/ارتفاع داتسون کراس به ترتیب برابر با ۳۹۹۵/۱۶۷۰/۱۵۶۰ میلی‌متر بوده و فاصله بین محورها نیز ۲۴۵۰ میلی‌متر می‌باشد.

داتسون کراس

کابین نیز نسبتاً پایه بوده اما رانندگان در آن شاهد غربیلک فرمان سه پره، تریم فیبر کربن و صندلی‌های مشکی با دوخت‌های نقره‌ای خواهند بود. دیگر شاخصه‌های برجسته کابین شامل سیستم اطلاعات سرگرمی و صندلی ردیف سوم کوچکی است که در صورت نیاز و در فواصل کوتاه قابل استفاده هستند.

داتسون کراس

نیروبخش داتسون کراس پیشرانه ۱.۲ لیتری بنزینی است که قدرت ۷۸ اسب بخاری و گشتاور ۱۰۴ نیوتون متری دارد. پیشرانه یاد شده می‌تواند به یک گیربکس دستی یا به‌صورت سفارشی به گیربکس CVT ایکس ترونیک متصل شود.

داتسون کراس
کراس ظاهراً دارای سیستم چهار چرخ محرک بوده و همچنین در آن ترمزهای ضد قفل، کنترل کشش، کنترل دینامیک خودرو و دیفرانسیل با لغزش محدود به چشم می‌خورند. این خودرو همچنین از چراغ‌های جلوی اتوماتیک و کیسه‌های هوای جلو سود می‌برد.

داتسون کراس از ماه مارس با قیمت ۱۲۲۰۸ دلاری در اندونزی عرضه خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. datsun

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    این همه امکانات و سیستم چهار چرخ دوازده هزار دلار عالیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Hamid.Hellcat

      ۳۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      اینهمه امکانات منظورت غربیلک فرمان سه پره است؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. shahin

        ۱ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (13 ديدگاه)

        همینو میتونیم بسازیم ؟کوییک چند هزار دلاره ؟

        موافقم 1
        مخالفم 1
    2. محمد

      ۳۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      این از ماه دیگه تو ایرانه به قیمت بالای ۱۰۰ میلیون

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Saeed Boroomand

        ۳۰ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (477 ديدگاه)

        ماشین خیلی خوبیه. واسه حدود هفتاد هشتاد تومن واقعا رقابتیه مونتاژش ( آیا منصفانه هم هست ؛) ). موتورشم با توجه به جعبه دنده اش شتاب سیزده چهارده ثانیه رو جواب میده فکر کنم ، مدل شاسی بلندش از ام پی وی اش واسه بازار داخلی زیباتر هم هست ، مصرفشم متوسطش نزدیک پنج و یکی دو دهم لیتره. قیمتش هم بیسش از حدود ۹۰۰۰ دلار شروع میشه.

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. m.m

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (54 ديدگاه)

    اولش فکر کردم داستر شبیهشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Wrx

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (329 ديدگاه)

    ?????ایووول به داتسون
    خاک این تو سر پژو و سیتروئن??شوخی میکنم ولی خدایش باید یاد بگیرن که کراس اوور باید چهارچرخ باشه ?
    ایول به داتسون ??????
    ولی جدا از این ماشین یه سوال همیشه برای من پیش میاد واقعا هدفه ساخت یه کراس اوور چیه
    مثلا هدف ساخت نیسان جوک یا همین کراس یا کرتا هیوندای یا قشقایی یا ۵۰۰۸ و امثال اینا چیه چون خیلی از دوستان در همین سایت پدال بارها به من میگن اصن این ماشینها برای بیرون از جاده نیست خوب پس هدف ساختشون و هدف خریدشون چیه ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بردیا

      ۳۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (4 ديدگاه)

      تو همه دنیا هدف هر ماشینی مشخصه جز ایران ! الان تو گیلان که منطقه آزاد انزلی هست ، جوک خیلی فروش داشت تا الان و کلا هم کراس اور ها در صدر فروش هستن. نه این که فقط جو باشه، نیاز حکم می کنه ! رشت که مرکز استانه مثلا ، خیابوناش پر از چاله های وحشتناکه ! از چاله که عبور می کنی یهو با سرعت گیر نیم متری مواجه میشی اونم نه یکی دو تا ، پشت هم !! تو این وضعیت فقط سدان های ایرانی اونم از خانواده 405 یا لوگان و امسال اینا میتونن جون سالم به در ببرن و تو خارجی ها هم حق انتخاب زیادی بین سدان ها نداریم ، تویوتا کرولا ، هوندا سیتی و نیسان سنترا فقط ارتفاع مناسب این جور جاده ها رو دارن. حالا فکر می کنی مردم بدشون میاد سدان بگیرن ؟
      حالا شما میگی اوکی ، این کاربرد واسه ایرانیا، اونوریا چرا پول میدن قشقایی موتور 1.2 لیتری می گیرن ؟؟ اینم جوابش سادست ! واسه یه خانواده کراس اوور خیلی مناسب تر و اقتصادی تره تا سدان. منظورم یه خانواده با 3 تا پسر دختر بالای 25 سال نیست مثل اینجا ! اونجا ماشین خانواده یعنی یه ماشین جادار واسه یه خانواده با 2-3 تا بچه کوچیک که یه مسافرت هم بخوان برن دوچرخه بچه ها رو هم جا بدن تو ماشین و در عین حال راحتی و آرامش کافی در کنار امنیت مناسب داشته باشه. تو همین گیلان واسه یه آفرود واقعی هیچ کدوم از این ماشین های دو دیفرانسیل جوابگو نیستن و یه آپشن بی معنیه ! هنوز پیکاپ ها و پاترول و لندرور های قدیمی نیاز مردم محلی رو رفع می کنه.پس بودنه این آپشن رو ماشین هایی با این ابعاد و این قدرت بیشتر نمایشیه و دقیقا مخصوص بازار کشورهایی مثله ایرانه.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Wrx

        ۳۰ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (329 ديدگاه)

        حرفتو تا یه جاهای قبول دارم من خودمم تو منطقه ازاد انزلی زندگی میکنم و خودم منطقه داشتم
        ولی منظورم از سیستم چهارچرخ 4wdنیست که بتونه مثله پاترول و پیکاپ افرود کنه
        من منظورم اینه که با سیستم awdکه رو این ماشین ها نصب میشه هم رو کنترل ماشین تاثیر مثبت دارن چون ارتفاعشون بیشتر از سدان هاست
        و هم در جادهای خاکی یا گل سطحی با شیب نسبتا زیاد و یا هوای برفی مثله گیلان حداقل از یه ماشین سدان بهتر عمل کنه مثله همون سدان هایی که مثال زدی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بردیا

          ۳۰ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (4 ديدگاه)

          کنترل ماشین رو موافقم با شما ولی بحث اصلی اینه که این ماشین ها با این ابعاد و حجم موتور کلا برای جاده های استاندارد و با همون کارایی که مثال زدم طراحی شدن. قطعا کسی که کارش بیشتر جاده های خاکی یا گلی هستش باید به فکر پیکاپ یا ماشینای 4WD باشه. اگه قدرت موتور بالا باشه ، اونوقت AWD شاید منطقی به نظر برسه ولی بهاش رو هم با مصرف بنزین بیشتر باید پرداخت کرد که واسه همین برای خیلی از AWD سواران تو ایران بیشتر واسه پز دادنه و خیلی کم فعالش می کنن ! الان هم قشقایی خیلی خیلی ناچیز تو اروپا AWD فروش داره و کل فروشش عملا FWD شده که نشون میده مردم بیشتر واسه جادار بودن و خانوادگی بودنشه که میخرنش و خب مصرف بنزین کمتر هم میتونه تاثیر داشته باشه تو فروشش.
          تو استان گیلان برف خودش یه آپشن یه سال در میونه و برفی هم که میاد خیابونا کاملا بسته میشن ، در حدی که نیسان Titan هم نمیتونه از خونه بیرون بیاد چه برسه یه کراس اوور ها !
          من نمیگم آپشن AWD بی مصرفه ، میگم خیلی موارد نیاز هست ماشین جادارتر باشه و ارتفاع مناسب تری نسبت به سدان ها داشته باشه ولی AWD هم نباشه و این موضوع که حتی تو اروپا ، که خودرو کاملا متناسب با نیاز خریداری میشه به سمت کراس اوور های FWD رفته کاملا منطقیه.
          در انتها اضافه کنم ، منظور من از این کامنت صرفا مشخص کردن کاربرد کراس اوور FWD در جاده های معمولیه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. بردیا

        ۳۰ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (4 ديدگاه)

        این نکته رو اضافه کنم که نه تنها امثال این ماشین که قدرت 78 اسب بخاری و گشتاور 104 نیوتون متری دارن ، بلکه حتی ماشین های قوی تر مثل سانتافه که موتور های بالای 2 لیتری دارن هم واسه آفرود مناسب نیستن. جاده های روستایی و خاکی رو بدون 2 دیفرانسیل میتونید رانندگی کنید و کاملا بستگی به آشنایی شما با اون جاده و مهارتتون داره. آره ، واسه کسی که تجربه ای نداشته واسه رانندگی تو اون جاده ، خوبه (به شرطی که حداقل موتورش قوی باشه) و اگه چرخ ها جایی گیر کنن بدون دردسر میاد بیرون اما اون جاده های که معنی آفرود واقعی رو میدن اصلا بحث چرخ نیست، کل ماشین به فنا میره !

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Wrx

          ۳۰ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (329 ديدگاه)

          گفتم که اینجا منظور افرود نیست
          اصلا سیستم awdبرای افرود نیست
          در ضمن همون سانتافه که شما گفتی من دیدم تو برف ۱۲سانتی گیر کرده بخاطر وارد نبودن راننده قبلا هم گفتم در ماشین های با سیستم awdمثله سورنتو و سانتافه و توسان و اسپورتیج باید در حالت قفل کردن دیفرانسیل از دنده دستی استفاده کرد نه این که در حالت اتوماتیک اقا قفل میکنه دیفرانسیل و میخواد از جاهای ناهموار سطحی رد بشه چه برف چه خاک چه گل
          در زمینه سیستم های awdو 4wdبحث خیلی زیاده ولی باز میگم اصلا سیستم awdبرای افرود در مسیرهای سخت نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. بردیا

          ۳۰ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (4 ديدگاه)

          میدونم دوست عزیز، این جواب رو قبل این که کامنت شما تایید بشه داده بودم و در جواب به شما نبود.
          دقیقا همین طوره ! حتی نیسان یه سری از قشقایی های AWD رو صرفا با دنده دستی ارائه می کنه !

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. حسن

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    قیافه و ویژگیهای موتور و رینگهای کوچکش در حد چینی هاست.البته تفاوتهاش هم چهار چرخ متحرک بودن و کیفیت بالاترش هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ali a

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (775 ديدگاه)

    طراحی داخلی ابتدای و تمام پلاستیک بی کیفیت . انگار برای هند ساخته شده !.. موتور 1.2 لیتری 78 اسبی برای این هیکل و وزن !!… طراحی عقب هم خیلی نچسبه.. دو دیفرانسیل با این موتور و وزن و cvt ببین چه شود ! رنو داستر خیلی این بهتره با اینکه یکم گرونتره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. SS

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (731 ديدگاه)

    طول ماشین کمتر از 4 متره
    ابعادش به عکس ها نمیخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. sadegh

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (133 ديدگاه)

    تاحالا کراس اوور نزده بود،خب حالا هم نمیزد!!!چیه این!!!!چهارچرخ هم که باشه ارتفاعی نداره!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا