نیسان

برخورد با گودزیلای تازه نفس: نیسان GT-R مدل 2017

آخرین بازبینی‌هایی که روی سوپرکار نیسان صورت گرفته هنوز هم چشمگیر است اما این خودرو بیش از گذشته رقبای قدر قدرتی را پیش روی خود می‌بیند.

Nissan GT-R 2017
Nissan GT-R 2017
GT-R، سه حرفی که مترادف است با دو چیز: پرفورمنس مسحورکننده و استفاده‌ی روزمره؛ و با هر نسخه‌ی جدیدی که معرفی می‌شود دو چیز دیگر نیز وجود دارد که شما می‌توانید تضمین کنید: پرفورمنس بالاتر و برچسب قیمت بزرگ‌تر. خب، با این تفاسیر ما به قدرتمندترین و گران‌ترین نیسان GT-R عرضه شده خوشامد می‌گوییم.

Nissan GT-R 2017
Nissan GT-R 2017
ممکن است که این خودرو به‌طور گسترده شبیه مدل قبلی به نظر آید اما نیسان ادعا می‌کند که به‌روزرسانی‌های این مدل خیلی قابل توجه هستند. اصلاحات سبکی در جلو و عقب خودرو وجود دارند اما بهبودهای بزرگی در بخش کیفیت و طراحی داخل کابین صورت گرفته به علاوه اینکه سیستم تعلیق به روز شده این گودزیلا نیز باعث شده تا GT-R بیش از همه‌ی زمان‌ها برای رانندگی روزانه مناسب باشد.

Nissan GT-R 2017
اما نیسان یک خودروساز تزلزل‌ناپذیر است که ایجاد تغییرات برای بهبود خودروهایش کاری سخت به نظر می‌آید! هر اصلاح انجام شده نقشی را برای بهتر شدن این خودرو بازی می‌کند. بخش جلویی خودرو ورودی هوای بزرگ‌تری را برای افزایش خنک‌کنندگی خودرو دریافت کرده و جلوپنجره و کاپوت انحنادار GT-R برای افزایش نیروی رو به پایین طراحی شده‌اند، درحالی‌که سپر عقب الهام گرفته شده از نیسمو ضریب درگ را کاهش می‌دهد.

Nissan GT-R 2017
خب اجازه دهیم اعداد صحبت کنند. زیر کاپوت خودرو همان پیشرانه‌ی دست‌ساز ۶ سیلندری ۳.۸ لیتری با دو توربو نشسته که هم‌اکنون ۵۶۲ اسب بخار قدرت (۲۰ اسب بخار بیش از قبل) و ۶۳۷ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه به همان گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه متصل شده است، گیربکسی که تعویض‌های سریع و نرمی دارد.

Nissan GT-R 2017
نیسان شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسمی را اعلام نکرده بنابراین علیرغم افزایش قدرت پیشرانه ما تنها می‌توانیم این جمع‌بندی را انجام دهیم که GT-R جدید در واقع سریع‌تر از قبل نیست؛ بنابراین، معنی سخنانمان این است که شتاب خودرو حدود ۲.۷ ثانیه خواهد بود و حداکثر سرعت خودرو نیز عدد قابل‌توجه ۳۱۵ کیلومتر در ساعت را نشان می‌دهد. همان‌طوری که اعداد نشان می‌دهند، ما با یک هیولا طرفیم.

Nissan GT-R 2017
نه تنها سرعت و قدرت GT-R بی‌رحمانه است بلکه کاملاً بدون دردسر هم هست. سرعت شتاب گیری هرگز بریده نمی‌شود و شما شاهد موج بی‌وقفه‌ای از گشتاور و قدرت هستید. نیسان همچنین مجموعه‌ی جدید از سیم‌های صدایی را در سیستم اگزوز تیتانیومی این خودرو اضافه کرده که صدای پرطنینی را ایجاد می‌کند. البته صدا هنوز هم در تسلط نویزهای القایی و توربوها قرار دارد.

Nissan GT-R 2017
GT-R همیشه مشکل وزن داشته و وزن این نسخه نیز زیر ۱۸۰۰ کیلوگرم است و درحالی‌که قدرت ۵۶۲ اسب بخاری در خط مستقیم مسئله‌ی اضافه‌وزن را محو می‌کند اما چاقی خودرو در پیچ‌ها خود را نشان می‌دهد. نیسان هنوز هم فرز و چابک است اما احساس سبک‌وزنی و ثابت‌قدمی خودرویی همچون آئودی R8 را ندارد. هرچند، وزن اضافه و اعداد عجیب‌وغریب پرفورمنس خودرو باعث نمی‌شوند تا از رانندگی سریع واهمه داشته باشید. گودزیلا به سیستم چهارچرخ محرک مجهز است که کشش خونسردانه ای را ارائه می‌دهد.

Nissan GT-R 2017
در جاده، اکثر اوقات هیجان و درگیری بیشتری نسبت به پورشه ۹۱۱ کررا ۴S وجود داشت. پورشه‌ای که قیمت مشابهی با GT-R دارد اما سطوح مشابهی از پرفورمنس را نشان نمی‌دهد.

Nissan GT-R 2017
علیرغم تغییرات چشمگیری که در خودرو انجام شده اما مسائل اساسی هنوز باقی مانده‌اند. فنرها و دامپرها شاید برای سواری راحت‌تر بهبود یافته باشند اما این خودرو هنوز هم سخت است و آسایشی را که در R8 به دست می‌آورید GT-R برآورده نمی‌کند. رفاه و آسایش کابین نیز کاملاً خوب نیست و صدای سیستم اگزوز در سرعت‌های بزرگراهی و گیربکس سنگین در شهر باعث مختل شدن راحتی می‌شوند.

Nissan GT-R 2017
اما در کنار مسائل ذکر شده، بهبودهایی هم وجود دارد از جمله نمای داخلی ارتقا یافته و با کیفیت. داشبورد و کنسول مرکزی با اکثر عملکردهای خودرو گره‌خورده و این اعمال از طریق صفحه‌نمایش لمسی ۸ اینچی جدید کنترل می‌شوند. کیفیت کابین نیز ارتقا یافته که بخش اعظم آن به خاطر استفاده از چرم نرم ناپا است. هنوز ناامیدی‌ها باقی مانده‌اند و سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو کاملاً پاسخگو نیست و از گرافیکی استفاده می‌کند که به نظر می‌رسد به بازی‌های سگای دهه‌ی ۹۰ تعلق دارد!

Nissan GT-R 2017
اما اکثر این نقاط ضعف با دیدن فضای بار ۳۱۵ لیتری فراموش می‌شوند و می‌توانید دو کودک را در بخش عقبی بنشانید. این چیزی است که رقبا از ارائه‌ی آن ناتوان‌اند.

Nissan GT-R 2017
شما نمی‌توانید درباره‌ی همه‌ی معایب GT-R کمکی بکنید اما می‌توانید آن را تحسین کنید. اگر پرفورمنس فوق‌العاده و سرعت خالص چیزی است که دنبالش می‌گردید بنابراین نمی‌توانید بهتر از این را بیابید. هرچند که محدوده‌ی سوپرکارهایی که استفاده‌ی روزانه دارند بیش از گذشته گسترده شده است. مک لارن ۵۷۰GT، آئودی R8 و پورشه ۹۱۱ توربو ثابت کرده‌اند که برای ایجاد راحتی و کیفیت بیشتر نیازی به قربانی کردن سرعت و هندلینگ نیست؛ اما دوباره می‌گوییم با قیمتی که گودزیلا پیشنهاد می‌دهد، وسوسه می‌شوید تا آن را به دست بیاورید.

مشخصات نیسان GT-R 2016

قیمت: ۱۱۴۲۰۰ دلار
پیشرانه: ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربو
قدرت و گشتاور: ۵۶۲ اسب بخار/۶۳۷ نیوتون متر
گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک، چهارچرخ محرک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۲.۷ ثانیه (تخمینی)
حداکثر سرعت: ۳۱۵ کیلومتر در ساعت

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. داج توماهاک

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    قیمت 114200 میشه 388280000 تومن که بااین مشخصات قیمتش خیلی خوبه
    خوشم میاد هیولا هار

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. داج توماهاک

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      با این قیمت در ایران میشه بنز C200 و بی ام و 528i سوار شد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۳ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (49 ديدگاه)

        بنز وبی ام و می خوام چیکار وقتی نیسان هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سامان اذری

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      کسی که جی تی ار میخره اتاری و سرگرمی براش مفهومی نداره
      و از صدای اگزوز ماشینش ارضا میشه
      پس زنده باد گودزیلا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. حبیب

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (169 ديدگاه)

      البته توی مناطق ازاد با پول 528 صفر کیلومتر ملی میشه یه گودزیلا خرید!!!!!!!1

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد حسین

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    به طرز وحشت ناکی دوستش دارم …!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. داج توماهاک

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      اونم تورو وحشتناک دوس داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد حسین

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (204 ديدگاه)

        می دونم …

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. مصطفی

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (226 ديدگاه)

    این ماشین واقعاً فوق العادست.همین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سعید

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (43 ديدگاه)

    سایت تون درست بازنمیشه عکس ها اکثرا” باز نمیشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (381 ديدگاه)

    صفر تا صد 2.7 ثانیه
    تصورش هم ادمو عاشق این ماشین میکنه با توجه به رنج قیمت پایینی که داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Carbonado Aventador

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4469 ديدگاه)

    تو این دسته قیمتی انتخاب خیلی سخته…
    شورولت کوروت z06
    وایپر ACR
    نیسان gtr
    من خودم با این پول اول وایپر و بعد کروت رو انتخاب میکنم تا جی تی آر!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حبیب

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (169 ديدگاه)

      اول وایپر بعد GTR کوروت اخری

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Amirhossein

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (218 ديدگاه)

    قیمتش اونقدر پایینم نیست. سال 2008 که به بازار اومد اختلاف قیمتش با رقبا خیلی بیشتر بود و تقریبا تو رنج قیمتی خودش با توجه به پرفرمنسش بی رقیب بود ولی الان رقیباش خیلی زیاد شدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. DODGE

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (279 ديدگاه)

    بازم هلکت با سرعت 320 و قدرت 707 تا میخوردش!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir GTR

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (4 ديدگاه)

      حرفتون خیلی عجیب بود. شما برو. درگ. ششم موتور ترند رو نگاه کن. ببین هلکت در چه وضعیتیه

      لانچ پراید از هلکت بهتره. ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. میلاد

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      هلکت دیمن ۸۴۰ اسب بخار قدرت داره که قابل مقایسه نیست اصلا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. moein

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    قبولش دارم فقط به خاطر کیفیتی که ژاپن پشت وانشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ارمان

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    یکی از قابل احترام ترین خودرو هاست مخصوصا اگر پدر بزرگش اسکای لاین هم در نظر داشته باشیم .
    اگر قیمت رو در نظر بگیریم رو دستش نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احمد باقری

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به نسبت قیمتش عالیه. واقعا باید به نیسان آفرین گفت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. gtr

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تجربه رانندگی باهاش توی پلی استیشن بازی گرند توریسمو رو دارم رو دستش نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محمد

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (49 ديدگاه)

    گودزیلا واقعا بیسته
    دمش گرم مال ژاپنه دیگه از ژاپن غیر از این هم انتظار نمی رفت
    زنده باد آسیا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا