هوندا

احتمال تولید هوندا فیت/جاز تایپ R وجود دارد

علیرغم وجود شایعات فراوان درباره تولید نسخه خشن‌تر NSX، سیویک همچنان تنها عضو خانواده تایپ R در شرایط فعلی خواهد ماند. البته احتمال دارد دومین مدل پرفورمنس هوندا با این پسوند در آینده عرضه شود. این را مدیر پروژه جدیدترین سوپرمینی هوندا می‌گوید. تاککی تاناکا مسئول نسل جدید جاز/فیت با اتوکار درباره جنبه‌های گوناگون تولید یک هاچبک کوچک اما داغ مصاحبه کرده است.

اگرچه مدیر پروژه جاز گفته در حال حاضر برنامه‌ای برای معرفی تایپ R وجود ندارد اما او اذعان کرده است: “همیشه احتمالاتی وجود دارد.” نظرات او در واقع به مشتریان آسیایی اشاره دارد که به خرید یک خودرو با دینامیک سواری بالا علاقه دارند. طرفداران هوندا به خوبی می‌دانند که در طول این سال‌ها خودروهای اسپورت بسیار خوبی در ژاپن عرضه شده، خودروهایی که در دیگر کشورها معرفی نشده‌اند. آیا این موضوع درباره جاز/فیت اسپورت احتمالی هم صدق خواهد کرد؟ فعلاً مشخص نیست.

چهارمین نسل این هاچبک ساب کامپکت می‌تواند از پیشرانه‌ای قوی‌تر استفاده کند زیرا نسخه اروپایی جاز/فیت از پیشرانه ۱.۵ لیتری الکتریکی شده با قدرت ۱۰۷ اسب بخار و گشتاور ۲۵۳ نیوتون متر استفاده می‌کند. این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۹.۴ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعتی داشته و بنابراین این خودرو در قاره همیشه‌سبز پرفورمنس درخوری ندارد.

به عنوان سخن پایانی باید بگوییم مدیر پروژه سیویک تایپ R اخیراً درباره گسترش احتمالی اعضای این خانواده و تولید یک مدل تمام الکتریکی صحبت کرده است. خودروی الکتریکی هوندا E احتمالاً گزینه مطلوبی برای این کار خواهد بود که دلیل آن گشتاور آنی پیشرانه الکتریکی‌اش است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا