هوندا

افزایش قیمت دوباره هوندا سیویک تایپ R

افرادی که در حال برنامه‌ریزی برای خرید هوندا سیویک تایپ R هستند باید از امروز قیمت بیشتری را پرداخت کنند. گفته شده قیمت این خودرو با افزایش ۶۱۰ دلاری مواجه شده که ۶۰۰ دلار آن به افزایش قیمت پایه مربوط بوده و ۱۰ دلار هم افزایش هزینه‌های تحویل را شامل می‌شود. به این ترتیب قیمت خودروی هوندا هم‌اکنون از ۳۷۲۳۰ دلار آغاز می‌شود که ۹۳۰ دلار هم هزینه‌های تحویل را نیز دربردارد. شایان ذکر است قیمت سیویک تایپ R در سال ۲۰۱۷ یعنی اولین سال معرفی این خودرو برابر با ۳۴۷۷۵ دلار بوده است.


هوندا سال پیش این خودرو را با تجهیزات استاندارد بیشتر همچون سیستم صوتی به روز شده و ارتباط بلوتوثی بهتر معرفی کرده بود. این خودروساز همچنان دکمه‌های روی فرمان را بهبود بخشیده و چراغ پشت آمپر جدیدی را برای ترمز پارک در نظر گرفته بود. نگهدارنده ی فنجان بزرگ‌تر و دکمه‌ی فیزیکی کنترل سرعت فن نیز جزو دیگر تغییرات این خودرو محسوب می‌شوند.


هوندا گفته بود قیمت پایه‌ی سیویک تایپ R مدل ۲۰۱۹ برابر با ۳۶۵۹۵ دلار است که آن‌هم افزایش ۱۰۰۰ دلاری نسبت به قیمت مدل سال ۲۰۱۸ را نشان می‌داد. البته این برند در ژانویه سال جاری هزینه‌ی تحویل را با افزایش ۲۵ دلاری به ۹۲۰ دلار رساند که باعث می‌شد قیمت این خودرو به ۳۶۶۲۰ دلار برسد. هم‌اکنون و در میانه‌ی سال افزایش قیمت حدود ۲۵۰۰ دلاری نسبت به اولین سال معرفی این خودرو را شاهد هستیم.


زیر کاپوت این خودرو همان پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربو با قدرت ۳۰۶ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متر قرار دارد. این پیشرانه به گیربکس ۶ سرعته متصل بوده و از عملکرد هماهنگی دور پیشرانه‌ی خودکار سود می‌برد.


خریداران بیش از هر زمان دیگری خودروهای گران‌تر را می‌خرند و حتی سیویک تایپ R هم از این قضیه مستثنا نیست. قیمت رقبایی همچون سوبارو WRX STI و فولکس‌واگن گلف R هم افزایش داشته است. اگرچه سیویک تایپ R خودرویی دیفرانسیل جلو است اما از نظر لذت رانندگی هیچ کم و کسری ندارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Mad.z.Max

    ۲۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1840 ديدگاه)

    جزو معدود دیفرانسیل جلو ها که خیلی دوسش دارم : ) از قدیمیای دف جلو هم که خودم روندم و واقعا دوسش دارم، الدزموبیل کوتلاس (کاتلاس) هست. ❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      میدونید چی جذابه؟
      اینکه بجای خرید نسخه صفر کیلومتر که ۲.۵۰۰ دلار هم گرانتر شده
      میتونید مدل ۲۰۱۷ رو با افت قیمت مناسب خریداری کنید
      دقیقا مثل همینجا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. sina

    ۲۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    بهترین دیفرانسیل جلوی تاریخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهمان

    ۲۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (28 ديدگاه)

    سلام
    دوستان ببخشید این سوال و اینجا مطرح میکنم…
    کسی میدونه تسمه تایم ال90 و هر چندهزارتا باید عوض کرد ؟
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Abbas

    ۲۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    اوه چقدر افزایش قیمت?تو برنامم بود بخرمش ولی دیگه قیمتش زیادی رفته بالا?
    پدر بیامرز آخه این افزایش قیمته؟؟؟
    اگه مث اینجا بود که شب میخوابی صبح پا میشی میبینی سه برابر قیمتش افزایش پیدا کرده چی میگفتی؟؟تازه کل دار و ندارشم ازش(اگه چیزی هم داشته باشن)برمیدارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Omid622

    ۲۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (744 ديدگاه)

    سوپرکار کوچک

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا