هوندا

بررسی هوندا سیتی، سدانی کوچک اما کارآمد

“هوندا” یکی از اسطوره‌های کیفیت در کهکشان بی‌کران خودروسازی است. نامی که یادآور عمری تلاش، رنج و محنت صنعتگری وارسته و فروتن به نام سوئیشیرو هونداست، مردی که از نوابغ دوران خود بود و از نیکان روزگار. او به‌راستی فرزند برومند سرزمین خویش بود و بنایی را بنیان نهاد که تا به امروز نیز، در تارک قلل رفیع خودروسازان سخت می‌درخشد.

2016 Honda City
۲۰۱۶ Honda City
در دیار ما نیز، برند هوندا همواره مورد توجه عشاق و دوستداران خودرو بوده است و محصولاتش در گذر ایام، به بهترین نحو امتحان خود را پس داده‌اند. در حرکتی رو به جلو، اخیراً نمایندگی این شرکت اقدام به رونمایی از مدل مشهور سیتی (CITY) نموده است. سدان کوچکی که توانسته افتخارات فراوانی را نصیب سازنده خود نماید، ازجمله آن‌ها می‌توان به کسب عنوان “بهترین سدان شهری خاورمیانه” در سال ۲۰۱۴ میلادی اشاره داشت، عنوانی که بر سازگاری این خودرو با آب و هوای داغ و سوزان این منطقه مهر تأیید می‌زند.

Honda City
Honda City
ریشه‌های اولیه هوندا سیتی (CITY) به سال ۱۹۸۱ میلادی، یعنی حول‌وحوش سی و پنج سال پیش، بازمی‌گردد. هنگامی که نخستین نسل از این خودرو پا به عرصه وجود نهاد. اما نسخه فعلی، ششمین نسل از آن به شمار می‌آید و برای نخستین بار هم، در بیست و پنجم ماه نوامبر سال ۲۰۱۳ میلادی و در کشور هندوستان رونمایی شد. هوندا سیتی بر روی پلت‌فرم نسل سوم هوندا جاز/فیت (JAZZ/FIT) تکوین و توسعه یافته است، با این تفاوت که فاصله میان دو محور جلو و عقب آن قدری بلندتر شده و ارگونومی آن نیز بهبود یافته است. نسل ششم هوندا سیتی با فاصله بین دو محور جلو و عقبی معادل ۲۶۰۰ میلی‌متر، لیدری کلاس خود را از این لحاظ داراست. در حال حاضر، این خودرو علاوه بر ژاپن، در برزیل، هندوستان، مالزی، تایلند و فیلیپین هم تولید می‌شود. تمامی نسخه‌های صادره به بازار امارات ساخت کشور تایلند هستند.
از همان آغاز ورود این خودرو به بازارهای بین‌المللی، سایت‌های متعددی به بررسی آن پرداختند، اما از آنجایی که نسخه وارده با کشورمان، چه به لحاظ پیشرانه و چه میزان تجهیزات و دسته‌بندی تیپ‌ها کاملاً با نسخه‌های اماراتی آن تطابق دارد لذا بنده هم جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان متنی را از سایت «DRIVEARABIA» گلچین نمودم.

Honda City
Honda City
برخی از خودروها هستند که به یک تعریف و یا ویژگی خاص جهت شناسایی خود مجهز هستند، مثلاً بوگاتی ویرون با سرعتش، تویوتا اف جی کروز با قابلیت آفرودش. اما هوندا سیتی چطور؟ این خودرو با فضا و آن‌هم به میزان زیاد.

Honda City
Honda City
جهت جادادن تمامی این فضا، هوندا به برخی از مصالحات در طراحی خارجی این خودرو، تن داده است. از همین رو، از خطوط افقی به‌وفور استفاده شده است. به‌رغم آنکه بلندی قامت هوندا سیتی امری نیست که از دیدگان پوشیده بماند ولی با این وجود، این خودرو نسخه جذاب‌تری نسبت به نیسان سانی به شمار می‌رود و نیز قدری گران‌تر از دیگر رقبای خود به نظر می‌آید.

در داخل این خودرو، فضا تا آن اندازه کافی است که بتوان آن را به‌عنوان رقیبی برای سدان‌های میان‌سایز محسوب نمود، از این بابت هم باید قدردان “فاصله بین دو محور” بلندتر آن بود. زمانی که در بخش جلوی این خودرو سبک‌بالانه جای می‌گیرید، اگر از قامت متوسطی برخوردار باشید، می‌توانید با جمع نمودن پاهای خود به‌راحتی در قسمت عقب آن بنشینید. فضای پا در این سدان ساب – کامپکت حتی از ب‌ام‌و سری ۵ نیز بیشتر است! علاوه بر آن، در صندوق عقب این خودرو نیز حجم فراوانی از فضا وجود دارد، فضایی که به نحو سخاوتمندانه‌ای توزیع شده است. ما از این بابت خوشحالیم که می‌بینیم هوندا به مهندسی نوآورانه خود رجعت نموده است و در حرکتی نسبتاً رو به جلو، همانند گذشته مستقیماً با تویوتا رقابت می‌کند.

توضیح: “ویل بیس”(WHEELBASE) در زبان فارسی به معنای فاصله بین دو محور عقب و جلوی یک خودروست. لغت کامپکت (COMPACT) هم به معنای کوچک و فشرده است و SUB هم یک پسوند در زبان انگلیسی است که در فارسی به معنای: زیر، کمتر از و نیز مادون می‌باشد. پس سدان ساب – کامپکت (SUB-COMPACT) در اینجا به معنای “مادون کوچک” است. البته به نظر می‌رسد که نویسنده اصلی متن، بیشتر استانداردهای آمریکایی را جهت طبقه‌بندی خودروها مدنظر داشته است تا اروپایی، زیرا درست است که این خودرو در قیاس با سدان هایی همانند آکورد از ابعاد کوچکی برخوردار است ولی قد و قواره آن در حد خودرویی همچون پژو ۴۰۵ است!

Honda City
Honda City
کاربرد مهندسی در این خودرو به همین موارد ختم نمی‌شود. هوندا سیتی در بالاترین رده خود، دارای یک صفحه نمایشگر لمسی خازنی به سایز ۷ اینچ است. با آنکه در برخی اوقات این سامانه از سریع‌ترین کارکرد برخوردار نیست، اما با این همه، به تماس‌های لمسی که بر روی آیکون‌های بزرگ آن صورت می‌پذیرد، پاسخگوست. همچنین، کانال‌های تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب، سیستم هوشمند ورود بدون کلید و دکمه استارت، کروز کنترل، سنسورهای پارک عقب، سیستم صوتی مناسب با قابلیت پخش CD/MP3، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، بلوتوث موبایل با قابلیت جریان صدا در داخل کابین، و نیز پورت‌های AUX و USB و حتی HDMI، در این کابین تعبیه شده‌اند. به علاوه، این تجهیزات شامل مواردی همچون تعداد زیادی از نگه‌دارنده‌های فنجان و محفظه‌های کناری درب‌ها، صندلی‌های عقب قابل خواباندن، ستون فرمان تلسکوپی و سیستم‌های ABS و EBD و دو عدد کیسه هوا، نیز می‌گردد.

اما با وجود آنکه فضای موجود در داخل این خودرو، به طور قطع و یقین، برچسب تجملی را بر پیشانی خود حمل می‌کند؛ اما با این حال، متریال به کار رفته در کابین، سفت و سخت به کلاسی که این خودرو در آن جای گرفته است، یعنی ساب – کامپکت ها، تعلق دارد. سرتاسر کابین را پلاستیک‌های سخت فراگرفته است و حتی این موضوع شامل استراحتگاه میانی دست نیز می‌گردد که این امر در جای خود شگفت‌آور است. با آنکه در لابه‌لای درب‌ها بافت پارچه‌ای به کار رفته است اما در یک نگاه کلی، شاکله این داشبورد تا حدی جالب‌توجه به نظر می‌رسد.

Honda City
Honda City
پیشرانه ۴ سیلندر و ۱.۵ لیتری، به این نسخه نیز انتقال یافته است. این پیشرانه کماکان قادر است توانی معادل ۱۱۸ اسب بخار در ۶۶۰۰ دور در دقیقه و گشتاوری برابر با ۱۴۶ نیوتن‌متر در ۴۶۰۰ دور در دقیقه را تولید کند. این پیشرانه، حالا به یک گیربکس CVT خودکار هم مجهز شده است که دارای کارکرد بهتری نسبت به بسیاری از سیستم‌های انتقال قدرت “منفور” است. این گیربکس در جای خود پاسخگوست و به‌سختی هم امکان می‌دهد تا صدایی از پیشرانه برخیزد. با کمک این جعبه‌دنده ما توانستیم شتاب صفر تا صدی معادل ۱۰.۴ ثانیه، آن‌هم در گرمای ماه ژوئن، بر این خودرو اعمال نماییم. به‌رغم آنکه، مصرف میانگین سوخت این خودرو معادل ۷.۸ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت بود اما کماکان دور موتور زیر رقم ۲۵۰۰ ثابت مانده بود که برای خودرویی در این کلاس، موضوعی بسیار جذاب است. از بابت استفاده از سامانه تعویض دنده پشت فرمان هم نباید هیچ نگرانی به دل راه داد. سیستم ” انتقال قدرت بی دنده” این خودرو در حالت دستی (MANUAL) دنده‌ها را به‌گونه‌ای جا می‌زند که عمل تعویض (دنده) به‌سختی احساس می‌شود.

Honda City
Honda City
سواری این خودرو کمی سفت و سخت است و در برخی موارد، همین امر موجب تلاطماتی در بدنه آن می‌گردد. میزان صدای ناشی از باد و جاده در کابین این خودرو، حتی در زمان تند رفتن نیز از سطح متوسط آن بالاتر نمی‌رود و چنانچه در سرعتی نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ثابت بمانید، داخل کابین نسبتاً ساکت است که این خودش یک دستاورد بزرگ برای چنین خودرویی (ساب – کامپکت) به شمار می‌آید.

Honda City
Honda City
هرچند برخلاف هوندا جاز، هوندا سیتی ساخت تایلند، جزو پویاترین خودروها نیست؛ با این وجود، به‌خوبی کنترل می‌شود، اما تکان‌های قابل‌توجهی در بدنه در آن مشاهده شده و فرمان الکتریکی فوق سبک آن نیز، بازخورد اندکی را ارائه می‌دهد. تایرهای با سایز ۱۸۵/۵۵ که بر روی رینگ‌های ۱۶ اینچی آن نصب شده‌اند از چسبندگی مناسبی برخوردارند. با آنکه ترمزهای مجهز به سیستم ABS این خودرو در سرعت‌های بالا با قدرت وارد عمل می‌شوند، اما ترکیب کالیپرهای دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب، موجب تکان خوردن بخش عقب این خودرو در ترمزگیری های شدید می‌شود. همچنین پدال ترمز این خودرو در سرعت‌های پایین در ترافیک به نحو ضعیفی عمل می‌کند.

Honda City
Honda City
با این وجود، ما حس می‌کنیم که بهای هوندا سیتی بالاتر از میانگین متوسط خودروهای موجود در کلاس ساب – کامپکت هاست. از نظر قدرت، فضا و نیز تجهیزات، این خودرو جلوتر از رقبای معمول خود جای می‌گیرد. و به لحاظ قیمت هم، درست در میانه سگمت های کامپکت و ساب – کامپکت قرار می‌گیرد. در مجموع، اگر کابینی ساخته شده از پلاستیک سخت و یا ترمزهای کاسه‌ای عقب در آن نبود، ما این خودرو را حتی به‌عنوان جایگزین قانونی سیویک به رسمیت می‌شناختیم.

Honda City
Honda City
نکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «DRIVEARABIA»
توان خوب و اقتصادی (پیشرانه)
فضای عالی کابین و تجهیزات
کمی ساکت‌تر از رقبا
نکات منفی این خودرو از دیدگاه سایت «DRIVEARABIA»
بهای بالای متوسط
پلاستیک‌های سخت کابین
ترمز کاسه‌ای عقب

Honda City
Honda City
مشخصات فنی
نوع موتور: L15Z1 i-VTEC SOHC
حجم موتور: ۱۴۹۷ سی‌سی
توان: ۱۱۸ اسب بخار در ۶۶۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۴۶ نیوتن‌متر در ۴۶۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۰.۴ ثانیه (در برخی منابع ۱۰.۱ ثانیه ذکر شد)
حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف ترکیبی سوخت: ۷.۸ لیتر (خودروی در حال تست)
سیستم فنربندی جلو: مستقل، مک‌فرسون استرات
سیستم فنربندی عقب: محور پیچشی
نوع کالیپر ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
نوع کالیپر ترمز عقب: کاسه‌ای

ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۴۵۵/۱۶۹۵/۱۴۷۵ میلی‌متر
فاصله بین دو محور: ۲۶۰۰ میلی‌متر
وزن خالص: ۱۰۹۲ کیلوگرم
گنجایش صندوق عقب: ۵۱۰ لیتر
ظرفیت مخزن سوخت: ۴۰ لیتر

Honda City
Honda City
ایمنی
۵ ستاره ایمنی از موسسه ANCAP استرالیا
۲ عدد کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو)
سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
سیستم کنترل پایداری (ESC)
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
کمربند ایمنی با سیستم پیش کِشنده
پشت‌سری فعال (ACTIVE HEADREST)
و…..

تجهیزات (نسخه فول سفارش ایران)
این خودرو قرار است که در سه تیپ DX (ساده) و LX (نیم فول) و EX (فول) در بازار کشورمان عرضه شود. در این میان، تیپ EX فول ترین نسخه هوندا سیتی می‌باشد و به‌احتمال زیاد با تجهیزات ذیل در ایران عرضه خواهد شد:
سیستم تعویض دنده به‌صورت دستی از پشت فرمان (PADDLE SHIFTER)
صفحه نمایشگر لمسی به سایز ۷ اینچ در میانه کنسول
سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک
سیستم ورود بدون کلید هوشمند (KEYLESS) به همراه دکمه استارت
فرمان الکتریکی حساس به سرعت (EPS)
راهنمای LED روی آینه‌ها
سیستم ECON برای کاهش مصرف سوخت خودرو
دریچه‌های تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب
سوئیچ کروز کنترل بر روی فرمان
استراحتگاه دست جلو
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 با پورت USB،AUX و اتصالات بلوتوث و هندزفری و HDMI
۸ عدد بلندگو
دستگیره‌های کرومی درب‌ها
سیستم دزدگیر ایموبلایزر (IMMOBLIZER)
چراغ‌های هالوژن جلو
آنتن کوسه‌ای
و…

Honda City
Honda City
قیمت
در ایران: هنوز به طور رسمی مشخص نشده است ولی در برخی از سایت‌ها و نشریات، رقمی معادل ۱۲۰ میلیون تومان برای تیپ فول یا EX این خودرو درج شده است.
در امارات: ۵۴,۹۰۰ درهم (تیپ DX) و ۵۷/۹۰۰ درهم (تیپ LX) و ۶۵,۹۰۰ درهم (تیپ EX)
محل ساخت نسخه‌های سفارش امارات: کشور تایلند

دیگر منابع:
WIKIPEDIA.ORG
YALLAHMOTOR.COM
و…
نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. A.G

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (36 ديدگاه)

    گزینه ی خوبی برای مونتاژه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Armin

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (421 ديدگاه)

      این نمایندگی تا قیمتاشو درس نکنه فایده نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Archi KHAN

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (2165 ديدگاه)

      اتفاقا اصلا گزینه خوبی نیست !!
      حیف هوندا نیست بیاد اینجا کیفیت ، آپشن ها و اعتبارش را به لجن بکشن و به قیمت خونشون به مردم بندازن … !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حامد

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (58 ديدگاه)

    زیبا ، جادار ، مطمئن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. saeed

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      ، گران

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. M///

        ۲ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (4 ديدگاه)

        والا اگه خواسته باشیم در مورد قیمت صحبت کنیم که کلا تو کشور ما قیمت ها بالاست.ولی در مورد این سگمنت این قیمت بالا خیلی بیشتر به چشم میاد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. احسان

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (252 ديدگاه)

    البته عکس یکی مونده به آخر آکورد هستش
    دوستان یه نظر سنجی
    هوندا سیتی لایک
    تویوتا یاریس دیس لایک
    من خودم .هوندا

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. ali

      ۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (30 ديدگاه)

      راست میگه پدال جون یکی از عکسها مال آکورده عزیزم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Nima

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    اول از همه بحث کیفیت رو آورد. قبول دارم کیفیت هوندا خیلى خوبه نسبت به میتسوبیشى.
    توى نمایشگاه اصفهان من همه رو از نظر کیفیت بررسى کردم واقعا هوندا یه سر و گردن بالاتر از میتسوبیشى هست ولى چون تجربه تویوتا رو داشتم میگم در حد تویوتا نیس.
    اما طبق آخرین آمار هوندا رتبه 7 رو از نظر کیفیت گرفت و بعد از این برندها قرار میگیره:
    لکسوس- پورشه-بیوک-تویوتا-جى ام سى-شورولت و بعد هوندا چون ما دسترسى به بهترا جز تویوتا نداریم پس هوندا توى ایران بعد از تویوتا باکیفیت ترین برند هست.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. ایمان

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (93 ديدگاه)

      آقای محترم این آماری که خودرو بانک زحمت کشید فقط مربوط به قابلیت اعتماد است!!!!!!!!!!
      در قسمت رده بندی بر اساس کیفیت کلی اولیه آمار بسیار متفاوت است!!! و تویوتا و هوندا تفاوت ناچیزی دارند.
      سری به J.D. Power بزنید متوجه می شوید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Nima

        ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (1658 ديدگاه)

        عزیز که میگى من آمار خودرو بانک رو دادم.
        نخیر من آمار JD.power رو دادم. شما حتى متن من رو درست نخوندى!
        توى آمار خودرو بانک کادیلاک یا شورولت یا بیوک یا GMC هست؟؟
        http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016/03/2016_vds_rank_1.jpg
        این لینک عکس: رتبه هوندا 7 هست و بعد از شورولت قرار میگیره
        اگر دقت میکردین خودرو بانک آلفارومئو رو باکیفیت ترین اعلام کرد که من قبول ندارم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ایمان

          ۲۸ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (93 ديدگاه)

          خودرو بانک چیه؟؟؟ منظورم پدال بود!!!! چون خودرو بانک هم تازه یادش اومده اینو زده اشتباه گفتم. در کل جوش نیار عزیز اگه یه سری به J.D.Power بزنی متوجه منظورم میشی!!!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. (*مهرداد*)

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    قطعا یک گزینه بسیار عالی برای ایران هست ،،فقط قیمتش اگر زیر صد باشه میتونه بهترین سدان شهری تو ایران جا بیفته و سالها به ملت خدمت کنه ،،استهلاکش پایین هست و هزینه بر نیست .،،من داخلش نشستم و رانندگیش هم کردم ..با قد ۱۸۵ سانت صندلی عقب کاملا راحت نشستم و پشت فرمون هم رانندگیش لذت بخش هست ..باب قشر متوسط جامعه هست که سالهاست ماشین درست حسابی گیرشون نمیاد البته بازم تاکید میکنم با قیمت زیر صد …

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. حسین

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    با توجه به قیمتش تو ایران٬ باید با موتور قوی‌تر و تجهیزات بیشتر (بجای پلاستیک و ترمز کاسه‌ای) ارائه بشه!
    وگرنه لنسر آدم میخره! حالا در حد نو!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Zonda R

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    @.F
    با تشکر از سام عزیز
    سیاست خودرویی ایران اینطوری هست که اگر ژاپنی بخواید باید پول فراوانی بدید تا کسانی که کره ای هایی فراوان وارد شدن به راحتی فروش کنن
    سیتی یه خودروی اقتصادی هست نه یه لوکس گرون قیمت ولی خب اگر 90 تومن باشه اکسنت و ریو رو نابود و بازار النترا و سراتو رو هم تحت تاثیر قرار میده
    مشکل اینجاست تعریفی از اسایش و راحتی وجود نداره برای زندگی مردم الا الخصوص قشر متوسط

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      خواهش می کنم فرزاد عزیز،لطف داری شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. علیرضا

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (752 ديدگاه)

    120 تومن!!!! مطمئنن مانند آکورد و سیویک تو بازار ایران شکست خواهد خورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما ناصری

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (336 ديدگاه)

      مگان از این بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 1
  9. حمید

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    به نظر خودم تویوتا پریوس اقتصادی تره چون مصرف سوخت پایین مورد توجه تمام دنیا است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. h112

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (434 ديدگاه)

    طراحیش دوست نداشتم…داخلش هم نا سازگار و نچسبه…
    رنو هم تو طراحی هاش داره پیشرفت های بزرگی میکنه دیگه…مثلا(رنو سنیک)…
    در کل من مزدا 3 که ژاپنی هم هست رو ترجیح میدم…

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. آرمین

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز هوندا هم ساخت ژاپن می باشد

      موافقم 1
      مخالفم 0
  11. Hyper

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام
    منظور از پلاستیک سخت کابین چیه>>
    اگه دوستان راهنمایی کنن ممنون میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احسان

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (314 ديدگاه)

    صد ر صد شکست میخوره تو ایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ali a.j.g

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (634 ديدگاه)

    تشکر ویژه از آقای کاویانی
    به مناسبت ۱۰۰ سالگی برند bmw لطفا مطلبی رو به تاریخچه جلوپنجره مشهور این خودروساز اختصاص بدید . مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      لطف داری دوست عزیز،در صورت کسب منابع معتبر،حتما به خواسته شما عمل خواهم نمود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali a.j.g

        ۲۸ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (634 ديدگاه)

        دست شما درد نکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. احمد باقری

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوب و به صرفه ای هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. سامان اذری

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    قیمتس نهایتا باس 80 تومن باشه
    120 تومن چه خبره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. بهنام طیبی

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    افرین به خودروسازی مهندسی ژاپن که اکثرا رضایت دارن از محصولات هوندا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. javanmard

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    هوندا واقعا کارش درسته. ولی 120 تومن خداییش نمیارزه!!! میگم خدا هم واقعا از چه راههایی به بعضی بنده هاش روزی میده. کسی دیگه طراحی میکنه میسازه برند مشهور میشه کسایه دیگه نونشُ میخورن و سودهای کلان میکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مهرداد_ایلات

    ۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام؛
    120 میلیون!!!
    اونهم برای خودرویی به عرض زیر 170 سانتی متر!!!
    2 ایربگ!!!!
    موتور 1.5 اتمسفریک!!!!
    ترمز عقب درام!!!
    خوب یکبارگی دیگه سیستم کنترل پایداری رو هم بردارید تا بشه مثل تولیدات وطنی دیگه.
    خدا خیرتون بده که یا خودتون تو خارج از کشور زندگی میکنین و از بازار خبر ندارید یا اینکه قیمت تحمیلیه که رقیب شاخی برای بعضی از آقایون نشید!!!
    راستی این یکی که دیگه مال خانواده معظم گرامی نیست که؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا