هوندا

تجربه رانندگی با هوندا CR-V جدید

هوندا می‌گوید پنجمین نسل CR-V مهم‌ترین خودروی جدیدی است که امسال عرضه خواهد کرد. به عنوان یکی از پرفروش‌ترین شاسی بلندهای جهان، CR-V منبع بزرگ تجاری برای این برند ژاپنی بوده و در سال ۲۰۱۷ و در قاره سبز عملکرد آن از نظر فروش کاملاً قابل‌توجه بوده است.

هوندا CR-V
بی‌شک مهم‌ترین نقطه صحبت درباره نسل جدید هوندا CR-V فقدان پیشرانه دیزلی است. ما می‌توانیم فضای کنونی دنیای خودرو درباره پیشرانه‌های دیزلی را دلیل عرضه این شاسی‌بلند پرچم‌دار با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوی VTEC در اروپا بدانیم. این پیشرانه تنها گزینه در دسترس بوده و در سال ۲۰۱۹ نیز نمونه‌ای هیبریدی با میزان آلایندگی کمتر عرضه خواهد شد.

هوندا CR-V
نسخه‌های دیفرانسیل جلو و گیربکس دستی CR-V در دسترس هستند اما محبوب‌ترین گزینه این شاسی‌بلند گیربکس CVT خواهد بود که قدرت را به چهار گوشه خودرو خواهد فرستاد. هوندا می‌گوید مدل‌های فول تر این خودرو فروش بیشتری داشته بنابراین مدل پرچم‌دار بازار اروپا که در تست ما هم حضور داشته تقریباً نشان دهنده همان خودرویی است که اواخر سال جاری در نمایندگی‌های هوندای اروپا حاضر خواهد بود.

هوندا CR-V
پنجمین نسل شاسی‌بلند محبوب هوندا طراحی قدیمی نسل قبلی را کنار گذشته و ظاهر تکامل‌یافته‌تری داشته و البته فرم کلی آن نیز تغییر یافته است. خود خودرو طول مشابه با نسل قبلی داشته اما فاصله بین محورها ۳۰ میلی‌متر بیشتر شده تا بدین ترتیب فضای پای بیشتر در ردیف عقب صندلی‌ها ایجاد شود.

هوندا CR-V
به این ترتیب نسل جدید CR-V بسیار جادار احساس شده و یکی از نقاط قوت خود را نشان می‌دهد. هر دو مدل ۵ و ۷ نفره در اینجا حضور دارند اما مدل‌های سه ردیفه تنها بخش کمی از میزان فروش را به خود اختصاص خواهند داد که بخشی از آن به خاطر فضای کم صندلی‌های ردیف سوم و مناسب بودن برای کودکان کوچک می‌باشد.

هوندا CR-V
اما نسخه ۵ نفره هوندا CR-V فضای بسیار زیادی برای پاها و سرها داشته و به لطف تونل گیربکس کم ارتفاع‌تر فضای مناسبی در نیز بخش وسط صندلی عقب دیده می‌شود. قطعاً شما مشکل کمی در حمل‌ونقل ۵ سرنشین بزرگ‌سال خواهید داشت.

هوندا CR-V
کابین در بحث طراحی و کیفیت یک پله ارتقا یافته است. پشت آمپرهای بزرگ و واضح دیجیتالی از سیویک گرفته شده درحالی‌که پلاستیک‌های بکار رفته برای داشبورد نرم و خوب هستند. البته پلاستیک‌های سخت‌تر در بخش‌های پایینی داشبورد و درب‌ها دیده می‌شوند.

صفحه‌نمایش هفت اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی به خوبی در داشبورد جای گرفته و از نظر حساسیت به لمس خوب است. هنوز هم هوندا اینترفیس نه چندان خوب با گرافیک از مد افتاده را در نظر گرفته و سیستم‌های اطلاعات سرگرمی رقبا تیزتر و پاسخگوتر هستند.

هوندا CR-V
فضای بار هوندا CR-V جدید زیاد است اما خب یک هشدار هم وجود دارد. فضای ۵۶۱ لیتری محفظه بار به این معنی است که این خودرو در بالاترین رتبه از این نظر قرار می‌گیرد و پژو ۳۰۰۸ تنها رقیب بهتر از هونداست؛ اما موضوع جالب اینکه فضای بار نسل جدید CR-V کوچک‌تر از فضای بار ۵۸۹ لیتری نسل قبلی است. اگر صندلی‌های عقب را تا کنید به فضای ۱۷۶۵ لیتری دست می‌یابید. همچنین می‌توانید فضای بار را کاملاً بصورت تخت دربیاورید. فضای ذخیره‌ای زیادی در کابین تعبیه شده است که کاملاً به دردتان می‌خورد.

هوندا CR-V
نسل جدید CR-V سواری بهتری در مقایسه با نسل قبلی دارد. سیستم فرمان جدید به این معنی است که این خودرو دیگر فرمانی مبهم نداشته و تنظیمات تیزتر و خطی‌تری دارد، همچنین پاسخ‌های آن قابل پیش‌بینی است. این نسل از CR-V حدود یک سال است که در آمریکا عرضه می‌شود و در این زمان هوندا تصمیم به تجهیز مدل‌های اروپایی به سیستم تعلیق بازنگری شده با دامپرهای جدید کرده است.

هوندا CR-V
باید ببینیم نسل جدید این خودرو در جاده‌های بریتانیا چه عملکردی خواهد داشت اما به نظر می‌رسد CR-V در هر دست‌اندازی عملکرد پایداری دارد.

هوندا CR-V
با موجود بودن تنها یک پیشرانه در زمان عرضه، تمامی مشتریان اولیه این خودرو شاهد قلب تپنده ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی خواهند بود. این پیشرانه در سیویک کاملاً مشتاق بوده و یکی از بهترین دلایل درخشش هاچبک هوندا در بین بهترین خودروهای خانوادگی می‌باشد.

هوندا CR-V
متأسفانه این پیشرانه در CR-V خیلی رضایت‌بخش نیست. اگرچه پیشرانه در بزرگراه عملکرد خوبی دارد اما گشتاور آن خیلی موردنیاز بوده و زمانی که گیربکس CVT دور پیشرانه را نگه دارد صدای زیادی در کابین به گوش خواهد رسید. تست کوتاه مدل دیفرانسیل جلو و مجهز به گیربکس دستی نشان دهد که این نسخه حتی پر سر و صداتر است.

همچنین تا زمان عرضه مدل هیبریدی CR-V، نسخه مرسوم این خودرو با مصرف ۷.۱ لیتری خیلی کم‌مصرف نبوده و البته باید در تست‌های سخت‌گیرانه‌تر جدید هم شرکت کند. رقبای دیزلی چهار چرخ محرک هزینه مالکیت کمتری خواهند داشت درحالی‌که رقبای جمع و جورتری همچون اشکودا کاروک و پژو ۵۰۰۸ با پیشرانه‌های بنزینی کم‌حجم‌تر، اقتصادی و ارزان‌تری در دسترس هستند.

هوندا CR-V
هوندا CR-V به حدی تکامل یافته که هم‌اکنون می‌توان آن را پکیجی متقاعدکننده برای خانواده‌ها دانست. این شاسی‌بلند کامپکت از کابینی جادار سود می‌برد و البته کیفیت سواری آن نیز مناسب است. البته تصمیم هوندا در عرضه اولیه CR-V تنها با یک پیشرانه بنزینی باعث محدود شدن جذابیت‌هایش شده است.

مشخصات هوندا CR-V EX 1.5 VTEC Turbo AWD

  • قیمت: ۳۵ هزار پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۱۹۰ اسب بخار/۲۴۳ نیوتون متر
  • گیربکس: CVT، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۱۰ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۰۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۷.۱ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. سام

    ۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    هوندا CR-V یک کراس اوور عالی در کلاس خودش است.کیفیت این خودرو به حدی بالاست که در بدترین شرایط آب و هوایی نیز دوام می آورد.این خودرو نمادی از مهندسی برتر هونداست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۸ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      تمام خودروهای ژاپنی قابلیت استفاده در بدترین شرایط آب و هوایی رو دارند اما پرچمدار تحمل شرایط سخت به تویوتا و نیسان میرسه که از فروش بال در آفریقا و خاورمیانه برخوردارند اما هوندا همیشه بهترین سواری رو داشته .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سامان اذری

        ۹ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        به نظرم نسل جدید راو4 دقیقا مثل کمری امسال از بقیه رقیباش بیشتر میفروشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رضا

          ۹ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (87 ديدگاه)

          رافور که سلطانه.چه این نسلش.چه نسله جدیدش. ازجمله بهترین گزینه هاس.از لحاظ فروش که غوغا کرده.نسل جدیدش انشالله راه موفقیت رو ادامه میده

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. Sina

    ۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (809 ديدگاه)

    هوندا نرم با دوام و استاد استفاده از فضای ماشینه اما چرا همیشه باید یه جای کار بلنگه چرا یه چیز درست و کامل نمیدن بیرون
    آخه موتور ۱۵۰۰ سی سی هاچ بک واسه کراس اور !!
    وقتی توی مصرف سوختم اثری نداشته چرا این همه دردسر توربو و نگهداری و مخارج جانبیش رو برا خودمون به وجود بیاریم
    لااقل یه گزینه دو و نیم لیتری تنفس طبیعی هم میگذاشین
    واقعا اون تیم مهندسی چی تو سرشون بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mohamad

    ۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    ماشین که عالیه
    اما اون طبیعت بکر، دریاچه و درختا چه فضای فوق العاده ای رو بهم زده.
    عجب لذتی داره یه شاسی بلند با تجهیزات ماهیگیری، چادر و دم و تشکیلات برداری ببری یه همچین جاهای خلوتی چند روز اتراق کنی. یه لحظه لذتشو تجسم کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رامتین

    ۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    بنظرم بجای موتور توربو کم حجم، مثل راو4 باید موتور 2لیتری طبیعی 206 اسبی استفاده میشد. بنابراین کاملا راو4 برتری داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محسن صفری

    ۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    هوندا در تاریخ بسیار درخشان و عالی بود ولی امروزه به یک شرکت آمریکایی با طراحی های افتضاح تبدیل شده است و من برای تاریخ هوندا متاسفم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. LAMBORGHINI

    ۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    ارزش تک تک پوندهایی که واسش میدن رو داره
    یک ماشین ایده آل واسه خانواده ی 2 تا 5 نفره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رستان

    ۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بی نقص در طراحی جلو و داخل و پرتوان در قوای محرکه…ولی فاجعه در طراحی اگزوز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علی

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی خوبه ولی تو این کلاس تیگوان با اون اصالت المانیش و ترکیب فنی بی نقصش قطعا به این ترجیح داره. کاش crv جدید هم وارد می شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا