هوندا

برنامه‌های هوندا برای خودروهای الکتریکی و خودران

هوندا کنفرانسی خبری در توکیوی ژاپن برگزار کرده و در آن رئیس و مدیرعامل این برند آقای تاکاهیرو هاچیگو برنامه‌های آتی شرکت را شرح داده است. تاکاهیرو تأیید کرده که هوندا توسعه‌ی خودروهای الکتریکی را گسترش خواهد داد و روی تکنولوژی‌های خودران آماده برای استفاده در سال ۲۰۲۰ کار خواهد کرد.


هاچیگو سخنرانی خود را با خودروهای الکتریکی آغاز کرده و گفته که در پاییز سال جاری یک خودروی تمام الکتریکی تولیدی را خواهیم دید. این خودرو در حال حاضر به همراه مدلی که مختص بازار چین است توسعه می‌یابد. فرایند توسعه خودروهای الکتریکی هوندا توسط بخش تازه تأسیس توسعه خودروی الکتریکی که بخشی از دپارتمان تحقیق و توسعه هوندا می‌باشد صورت می‌گیرد. همچنین در سال ۲۰۱۸ شاهد معرفی یک اسکوتر تمام الکتریکی از سوی این برند ژاپنی خواهیم بود.


تکنولوژی‌های خودران نیز نقشی اساسی در آینده این برند خواهند داشت و اولین سیستم برای خودروهای تولیدی از نوع اتوپایلوت خودران بزرگراه خواهد بود. این سیستم که در سال ۲۰۲۰ معرفی خواهد شد قادر است عملکرد تغییر لاین رانندگی را انجام دهد و بدون دخالت راننده در چندین لاین عمل رانندگی را کنترل نماید. همچنین این سیستم پیشرفته راننده را از پایش محیط اطراف بی‌نیاز کرده و خودرو نیز با ترافیک هماهنگ می‌شود.


هوندا به بهبود این تکنولوژی ادامه خواهد داد تا مناسب استفاده در جاده‌های عمومی عادی باشد. انتظار می‌رود تکنولوژی خودران سطح ۴ هوندا تا سال ۲۰۲۵ از راه برسد.


هوندا در حال توسعه نسل بعدی زبان طراحی خود نیز بوده و پیش‌نمایشی از آن را در پاییز امسال خواهیم دید. پیش از پایان سال خواهیم توانست نسل جدید آکورد را نیز ببینیم که تحت یک تغییر اساسی بوده و طراحی پیشرفته‌تر و تجربه رانندگی بهتر خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. ME84

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    نمیدونم چرا ولی به نظرم روند پیشرفتهای تکنولوژی خودران و الکتریکی سازی در هوندا نسبت به شرکتهای دیگه کمی کنده. انگار خیلی داره با احتیاط میره جلو.
    ولی واقعا برند خوبیه و محصولات دوست داشتنی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا