هوندا

تحریم فیس‌بوک و اینستاگرام توسط هوندا!

کمپانی هوندا آمریکا به منظور توقف سفارش آگهی تبلیغات در پلتفرم‌های اجتماعی فیس‌بوک و اینستاگرام به برخی از برندهای رده‌بالای دیگر پیوسته است. این خودروساز اخبار مرتبط با این موضوع را در حساب‌های کاربری خود در توئیتر منتشر کرده و البته از هشتگ  #StopHateForProfit استفاده کرده است. این کمپین پس از آن به راه افتاد که فیس‌بوک به خاطر عدم انجام اقدامات لازم برای ممانعت از انتشار اطلاعات غلط و آسیب زدن سخنان نفرت‌انگیز مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

کمپانی Unilever نیز هم‌زمان با هوندا اقدام مشابهی را انجام داده است. اگرچه این شرکت اعلام کرده دیگر سفارش آگهی خود در سال جاری را به فیس‌بوک و اینستاگرام نخواهد داد اما هوندا فعلاً تحریم یک‌ماهه این دو شبکه اجتماعی را اعلام کرده است. با این وجود هوندا ریسک بزرگی را آغاز کرده زیرا خودروسازان در حال حاضر به شدت به شبکه‌های اجتماعی تکیه کرده‌اند و محصولات خود را در این پلتفرم‌ها معرفی می‌کنند. برای مثال همین ماه پیش بود که بازوی لوکس هوندا یعنی آکورا اقدام به رونمایی آنلاین TLX کرد.

موضوع جالب اینکه در همین روز هوندا کمپین The Power Of Something Greater را به راه انداخت. بدون حضور در فیس‌بوک و اینستاگرام این کمپین توجه افراد کمتری را به خود جلب کرده اما واضح است که سازنده CR-V و آکورد پرفروش معتقد است حرکت علیه چنین شبکه‌های اجتماعی ارزش بیشتری دارد.

مارک زاکربرگ مالک فیس‌بوک نیز ظاهراً در پاسخ به این تحریم‌ها پستی را با اشاره به سیاست‌های جدید فیس‌بوک منتشر کرد. او گفته که فیس‌بوک با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی پیشرفته با مطالب نفرت‌انگیز مقابله خواهد کرد.

هوندا در توئیت خود به پیام معنی‌دار “فلسفه بدون عمل بی‌ارزش است” اشاره کرده است. این را سوئیچیرو هوندا مؤسس این کمپانی گفته است. ظاهراً این خودروساز سال پیش حدود ۶ میلیون دلار صرف تبلیغات خود در فیس‌بوک کرده و بنابراین یک حساب کتاب ساده نشان می‌دهد که این شبکه اجتماعی چه مبلغی را از دست داده است.

سؤال این است: آیا دیگر شرکت‌ها نیز این حرکت را دنبال خواهند کرد؟ قطعاً این یک دوراهی بوده اما فعلاً هوندا وضعیت خود را روشن کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Khan

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (362 ديدگاه)

    کلا همه شرکت های بزرگ فیسبوک و زیرمجموعه هاش رو بخاطر اینکه پست های با محتوی نژادپرستی رو علامت گذاری نمیکنه تحریم کردن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مصطفی

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (56 ديدگاه)

    اینو میگن یه برند ارزشی …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. meysam

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    دمش گرم
    این زاکربرگ از اوناییه که بخاطر پول هر کثافت کاری که بگی کرده.
    چه خیانتهایی که در حق مردم ایران کرد که اینجا جاش نیست مطرح بشه.
    تو تمام شبکه های اجتماعی، مرد میخوای، موسس تلگرام که انسانیت خودشو به هیچ قیمتی نفروخت

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. سورنا

      ۱۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      چقدر ساده ای گه فکر میکنی تلگرام نفروخته …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. meysam

        ۱۱ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (3524 ديدگاه)

        نفروخته
        هرچند که صد در صد نه ولی خیلی مردتر از بقیست.
        وارد موارد سیاسی خط قرمزی میشیم وگرنه میتونم اثبات کنم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. دانیال

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (594 ديدگاه)

    وقتی قاسم سلیمانی رو هم ترور کردن مارک زوکربرگ عکسهاش رو از اینستاگرام پاک میکرد. من کاری ندارم که سلیمانی آدم خوبی بود یا نه ولی این اقدامش کمتر از ترور نیست. هر چیزی وقتی برای یه گروه زیادی آدمها مقدسه کسی حق هرگونه عمل منفی علیه ش رو نداره. درسته ما جلوی گاوپرست های هندوستان به گاو هاشون توهین کنیم فقط به این دلیل که عقایدمون با اونا فرق داره؟ ترور که دیگه جای خود داره. چقد بده آدم تو باتلاقی گیر کنه که بخاطر پول تو هر گونه عمل غیر انسانی دست و پا بزنه. من به نوبه ی خودم از این اقدام هوندا حمایت میکنم البته هوندا رو یه جور خاصی دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی آقا

      ۱۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (571 ديدگاه)

      گاو پرستی اون گاو پرست به کسی آسیب نمیزنه. اما بعضی عقاید و آدمای دنبال اون عقاید به دیکران آسیب میزنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. آرین

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (444 ديدگاه)

    هوندا همیشه کارش درست بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا