هوندا

تأیید تعطیلی کارخانه تولید خودروی هوندا در بریتانیا

همان‌گونه که انتظار می‌رفت، به دلیل احتمال بالای عدم دست‌یابی به توافق مناسبی درباره‌ی برگزیت، خبرهای زیادی از بریتانیا و صنعت خودروی آن به گوش رسید و هوندا تأیید کرد برنامه‌هایی برای تعطیلی کارخانه‌ی سوئیندون در سال ۲۰۲۱ دارد.


پس از انتشار خبرهای ضدونقیض در چند روز گذشته، هوندا به‌صورت رسمی اعلام کرد اقدام به بازنگری در شبکه ساخت جهانی خود می‌کند. با توجه به بیانیه‌ی منتشر شده می‌توان گفت این حرکت به عنوان تعهد هوندا برای شتاب بخشیدن به تولید خودروهای الکتریکی و در پاسخ به تغییرات بی‌سابقه‌ی صنعت خودروی جهانی انجام می‌شود.


در بیانیه‌ی خبری هوندا آمده است:

چالش‌های قابل‌توجه الکتریکی سازی محصولات باعث شده هوندا در شبکه‌ی ساخت خود بازنگری کند و تمرکز فعالانه‌ای روی مناطقی با حجم تولید بالا داشته باشد.

موضوع تعجب‌آور و سورپرایز کننده اینکه هوندا اشاره‌ای به مباحث مربوط به برگزیت نداشته اما با توجه به اینکه هوندا جزو اولین خودروسازانی بود که درباره‌ی تأثیر برگزیت روی تولید محلی‌اش سخن گفت و هشدار داد بنابراین به نظر می‌رسد برگزیت محتمل‌ترین دلیل تعطیلی سوئیندون باشد.


به همین خاطر هوندا به کارکنان خود در کارخانه‌ی سوئیندون اطلاع داده که در سال ۲۰۲۱ و زمانی که عمر محصولات کنونی به پایان برسد اقدام به تعطیلی آن خواهد کرد. تأسیسات بریتانیای این خودروساز هاب جهانی تولید دهمین نسل سیویک بوده و نسخه‌های هاچبک و تایپ R این خودرو در سوئیندون تولید می‌شود.


شکی وجود ندارد که تعطیلی سوئیندون تأثیر زیادی روی صنعت خودروی بریتانیا خواهد داشت زیرا تولید سالانه‌ی آن ۱۵۰ هزار دستگاه در سال بوده و حدود ۳۵۰۰ نفر در آنجا مشغول بکار هستند. هوندا گفته مذاکرات با کارکنان تحت تأثیر این قضیه از امروز آغاز می‌شود. اگرچه از سال ۲۰۲۱ دیگر در سوئیندون خودرویی تولید نخواهد شد اما مقر هوندا در اروپا همچنان در بریتانیا خواهد بود.


علاوه بر تعطیلی کارخانه‌ی سوئیندون، برنامه‌های بازسازی جهانی هوندا شامل تأسیسات آن در ترکیه نیز خواهد بود. این خودروساز ژاپنی گفته از سال ۲۰۲۱ تولید سیویک سدان در تأسیسات گبز را نیز متوقف خواهد کرد. البته در بیانیه گفته شده هوندا به دنبال ادامه‌ی ساخت محصولاتش در ترکیه است، جایی که سالانه ۳۸ هزار خودرو می‌سازد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. محمد

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    امیدوارم خودروهای ساخت انگلیسه که اسیر برگزیت نشن
    علاوه بر هوندا که در انگلیس مونتاژ میکنه،
    خود جگوار لندرور انگلیسی هم شرایط خوبی رو تجربه نمیکنه
    که البته بخاطر کوتاهی مالکش تاتا موتور هند هم هست
    اما واقعا حیفه افول خودروسازی صاحب سبک انگلیس

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا