هوندا

توقف عرضه تنها خودروی الکتریکی هوندا در آمریکا

اکثر مردم احتمالاً نمی‌دانند که هوندا خودرویی تمام الکتریکی در آمریکا عرضه می‌کند. یا عرضه می‌کرد! هوندا کلاریتی الکتریک دیگر در بازار آمریکا عرضه نخواهد شد. البته تحقق چنین امری دور از ذهن نبود زیرا کلاریتی خودروی تولید انبوهی نبوده و تنها در دو ایالت کالیفرنیا و اورگان عرضه می‌شد.

خانواده کلاریتی شامل دو مدل سلول سوختی و پلاگین هیبریدی نیز هست و سال پیش برای مدل سال ۲۰۲۰ خود به‌روز شد؛ اما نسخه تمام الکتریکی دیگر تولید نمی‌شود. محتمل‌ترین دلیل برای توقف عرضه این خودرو می‌تواند فروش پایین آن باشد. کلاریتی الکتریک هرگز جلب‌توجه نکرد زیرا رقبای زیادی همچون تسلا خودنمایی می‌کنند. طراحی متمایز کلاریتی هم باب میل همه نبوده است.

همچنین شعاع حرکتی کلاریتی الکتریک نیز خیلی چشمگیر نیست. این خودرو از باتری ۲۵.۵ کیلووات ساعتی استفاده کرده و برد آن تنها ۱۴۳ کیلومتر می‌باشد. البته ۸۰ درصد باتری را می‌توان در عرض نیم ساعت شارژ کرد. واضح است که اکثر خریداران خودروهای الکتریکی به سمت خودروهای دیگری همچون تسلا مدل ۳ حرکت می‌کنند.

البته هوندا قیمت‌گذاری جذابی را برای کلاریتی الکتریک داشته است. خریداران معمولاً می‌توانند این خودرو را با پیش‌پرداخت ۱۴۹۹ دلاری و اقساط ماهانه ۲۶۹ یا ۱۹۹ دلار به مدت سه سال لیزینگ کنند؛ اما خب این شگرد هوندا هم جواب نداده مخصوصاً اینکه رقبای ارزان‌تر دیگری با برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر معرفی شده‌اند. همچنین به نظر می‌رسد کلاریتی الکتریک از دو بازار دیگر یعنی ژاپن و کانادا نیز خارج شده است.

البته این خودروساز ژاپنی اصلاً قصد کناره‌گیری از بازی الکتریکی‌ها را نداشته و در واقع تنها این آغاز راه است. خودروی جدید هوندا e به زودی وارد بازارهای اروپایی خواهد شد و هوندا همچنین تولید دومین محصول الکتریکی برای این بازار را تائید کرده است. البته فعلاً خبری از جایگزین مستقیم برای کلاریتی الکتریک نبوده است. هوندا می‌خواهد تا سال ۲۰۲۲ چندین خودروی الکتریکی را عرضه کند و احتمال دارد این کمپانی در بازار آمریکا نیز محصولات الکتریکی جدیدی را ارائه نماید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (615 ديدگاه)

    ببخشید میخواستم از سردبیر بپرسم مسابقات فرمول 1 کی شروع میشه لطفا تاریخ را به شمسی بگویید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Hadi

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    معلومه کسی اینو نمیخوره
    فقط ۱۴۳ کیلومتر!!!؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا