هوندا

احتمال تولید هوندا سیویک تایپ R چهارچرخ محرک

هنوز یک هفته از قیمت‌گذاری و عرضه نسل جدید هوندا سیویک تایپ R نگذشته اما این کمپانی ژاپنی قبلاً درباره‌ی نسخه‌های بیشتر قهرمان دیفرانسیل جلوی پیست نوربرگ رینگ صحبت کرده است. مهندس ارشد مدل سیویک به اتوموتیونیوز گفته است که هوندا می‌خواهد از نظر حجم فروش پایدارتر باقی بماند و احتمالاً تولید بیش از یک مدل سیویک تایپ R می‌تواند یک راه‌حل باشد.


او گفته که برنامه‌ای برای تولید نسخه قدرتمندتر از سیویک تایپ R کنونی وجود دارد و شاید نسخه‌ای چهارچرخ محرک از آن نیز برای رقابت کامل با حریفانی چون فورد فوکوس RS و فولکس‌واگن گلف R تولید شود. یک راه دیگر نیز می‌تواند توسعه‌ی تایپ R متمرکزتر روی جنبه‌ی گرند تورینگ باشد که احتمالاً در آن از سیستم تعلیق نرم‌تر استفاده خواهد شد و بهینه‌سازی‌هایی برای راحت‌تر شدن خودرو برای سفرهای طولانی در نظر گرفته خواهد شد.


شایان ذکر است نسل جدید سیویک تایپ R استاندارد از هفته گذشته در بازار آمریکا عرضه شده و بهای آغازین آن ۳۴۷۷۵ دلار بوده است. شاید بتوانید در سال ۲۰۱۸ پشت فرمان نمونه‌ای ارزان‌تر قرار بگیرید زیرا انتظار می‌رود تریم پایه‌ی جدیدی به مدل کنونی ملحق شود.

در خبری مرتبط نیز باید گفت هوندا شاید طیف مدل‌های سیویک کنونی را از آنچه که هست بیشتر کند و مدلی را برای قرارگیری بین Si و تایپ R ارائه نماید. برنامه‌ریز تولید ارشد سیویک اوایل ماه جاری به این نکته اشاره کرده و گفته که شاید نسخه‌ای ارتقا یافته از مدل مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو عرضه شود. او گفته که هوندا می‌تواند کارهایی را روی این پیشرانه انجام دهد. هنوز نام این نسخه مشخص نشده اما به نظر می‌رسد فرصت مناسبی برای ظهور دوباره نسخه تایپ S وجود داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. سامان اذری

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    اوف چه شود
    با سوبارو wrx برادران تاچیبانا رو تشکیل میدن
    .
    I❤HONDA

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      با تشکر از شاهین قارداش ❤❤❤
      بابت این پست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (2643 ديدگاه)

        داش سامان نذاشت از آرزوت یه هفته بگذره هوندا?

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سامان اذری

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          اره سینا داش
          حیف بود سیویک تایپ ار با 400 نیوتن متر گشتاور فقط FWD باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. فيصل

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (350 ديدگاه)

        آقا کامنت ٢-٣ روز قبلت رسید به گوششون

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سامان اذری

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (3197 ديدگاه)


          اره فیصل جان

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. شاهین

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (4524 ديدگاه)

        مخلصم سامان جان

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Mahdi US & JP CARS

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      جای لنسر خالیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط تویوتا و هوندا

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (571 ديدگاه)

        واقعا
        حیف که میتسوبیشی تمام تمرکزشو کذاشته رو شاسی بلندها و کراس اوورها طبق حرف خودشون. متاسفانه.
        میترسم از روزی که کراس اوورها اکثر بازار رو به دست بگیرن و کمتر سدان ببینیم.
        همین هوندا رو نگاه. crv خیلی عالیه. بهترینه تو کلاس خودش. ولی آکورد و سیویک برای یه عاشق ماشین یه چیز دیگه ان. چه ظاهری، چه لذت رانندگی و … .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. h

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (434 ديدگاه)

    Subaru Impreza WRX STI خیلی سر تره…
    از اون طرف طراحی سویک عالیه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ACR VIPER

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    اصلا پرفرومنس هوندا عالیه مخصوصا باسیستمawd
    کلا این تیپ سدانها با این مشخصات فنی واقعا جذابن
    میدونم ربط نداره ولی دعا میکنم سلطان این سگمنت
    که میتسو اوو باشه تو نسل جدید لنسر
    یا تو یه ماشین مستقل که احتمال میدم از لنسر جدا شه توسط میتسو
    دوباره برگرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mohammadreza

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (870 ديدگاه)

    یکم گرونه(اما قابل احترام)
    شخصا مزدا mx-5 رو که 5 هزار دلار ارزون تره و دیفرانسیل عقبه و رودستر هم هست رو ترجیح میدم
    ماشینی که در رقابت با بزرگانی همچون اس کلاس کابریولت در سال 2016 به عنوان ماشین سال انتخابذشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. #ali.m#

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    چه شود?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ShoMpeT

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (271 ديدگاه)

    دوستان میشه دلیل مقایسه این ماشین با فورد فوکس و گلف رو یکمی توضیح بدید؟ این ماشین که هاچبک نیست، چرا همش با هاچبک ها مقایسه میشه؟ من که متوجه نمیشم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohammadreza

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (870 ديدگاه)

      سیویک هاچبکیه که ادا سدانارو در میاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mohammadreza

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (870 ديدگاه)

        ولی خارج از شوخی درسته سیویک لیفت بکه ولی چون تعداد لیفت بک های بازار کمه (مخصوصا اونایی که عملکزد اسپرت هم داشته باشن) و از طرف دیگه مهم ترین معیار اینکه یه ماشین بین ماشینذهای مشابه تو چه سگمنتی قراربگیره فاصله دو محورشه و فاصله محورهای سیویک شبیه به هاچبک هاست معمولا با هاچبک ها هم مقایسه میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا