هوندا

انتشار اولین تیزر رسمی از نسل جدید هوندا سیویک تایپ R

هوندا اولین تیزر رسمی از نسل جدید هاچ‌بک داغ سیویک تایپ R را منتشر کرده است. گفته می‌شود که تایپ R جدید آخرین محصول درون‌سوز خالص هوندا در اروپا خواهد بود زیرا این شرکت قصد دارد همهٔ محصولات خود در این قاره را الکتریکی‌سازی کند. این تیزر شامل دو تصویر از پروتوتایپ سیویک تایپ R جدید می‌شود که هرچند پوشش استتاری کاملی دارد اما بازهم ویژگی‌هایی از ظاهر خودرو مثل عناصر آئرودینامیکی جدید را نشان می‌دهد. به‌طورکلی، هرچند طراحی تایپ R هنوز هم تهاجمی است اما در مقایسه با نسل قبلی خود ساده‌تر و آرام‌تر به نظر می‌رسد.

در جلوی خودرو جلوپنجره و ورودی هوای میانی بزرگ‌تری دیده می‌شود درحالی‌که گلگیرهای جلو و عقب هم عریض‌تر از سیویک معمولی به نظر می‌رسند. زیر این گلگیرها، رینگ‌های بزرگ‌تر با لاستیک‌های فاق کوتاه میشلن و کالیپرهای ترمز قرمزرنگ قرار گرفته است. رکاب‌های اسپرت با باله‌های یکپارچه و دریچهٔ هوای کوچکی پشت چرخ‌های جلو هم از دیگر ویژگی‌های این قسمت هستند. در عقب، بال ثابتی روی درب صندوق نصب شده که هرچند بزرگ است اما در مقایسه با نسل قبلی چندان افراطی به نظر نمی‌رسد. در پایین هم یک دیفیوزر برجسته به چشم می‌خورد که سه سر اگزوز از میانهٔ آن بیرون آمده است.

هوندا هنوز هیچ اطلاعاتی از مشخصات فنی سیویک تایپ R جدید منتشر نکرده است اما طبق آخرین گزارشات، این هاچ‌بک داغ ژاپنی به نسخهٔ ارتقاءیافته‌ای از همان پیشرانهٔ ۲ لیتری توربوشارژ قبلی مجهز خواهد بود که قدرتی بیش از ۳۱۰ اسب بخار فعلی خواهد داشت. این موتور با تنظیم اسپرت‌تر تعلیق و ترمزهای قوی‌تر همراه می‌شود. به گفتهٔ هوندا، نسل جدید سیویک تایپ R سال آینده معرفی خواهد شد زیرا کارهای توسعه‌ای بیشتری باید روی آن انجام شود؛ بنابراین احتمالاً هوندا با هاچ‌بک داغ جدید خود به دنبال شکستن برخی رکوردها مثل رکورد سریع‌ترین خودروی محرک جلوی نوربرگ‌رینگ است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۱۳ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    نسل قبلی زیباتر بود

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. عرفان

      ۱۳ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (229 ديدگاه)

      سلیقه ای هست
      نظر شمام محترمه
      ولی من نظر متفاوتی دارم
      بنظرم قبلی خیلی طراحیش شلوغ پلوغ بود
      یکم به من حس یه ماشین پلاستیکی میداد!!!
      ولی حالا که این زیر استتاره
      ولی بنظرم تا جایی که دیدم این طراحیش هم به اندازه کافی اسپرته هم شیک و باکلاس

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. Reza.M

        ۱۳ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (309 ديدگاه)

        کاش نمونه سه درش رو هم تولید میکردن…واقعا خوشگل تر میشد…

        موافقم 2
        مخالفم 0
  2. محمد مختاری آذر

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    واقعا نسل قبل زیبا تر بود این زیاد خشن و اسپرت نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. آریا ماشین

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (661 ديدگاه)

    طراحی نسل قبل به نظرم خشن تر و تهاجمی تر بود
    ولی مگه نسل قبل رکورد سریع ترین ماشین محور جلو رو نزد؟
    قرار بود یه مدل به نام limited edition بیاد که رکورد بزنه یادمه یه طعنه هم به رنو مگان rs تروفی r هم زد که گفت با صندلی های عقب این رکورد رو میزنه ( رنو برای رکورد صندلی های عقب خودشو حذف کرده بود )

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Iman99

      ۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      رکورد دست رنو مکان آر اس تروفی هست ولی این طعنه ایکه زده شد بیشتر واسه ضایع نشدن خودش بود چون مگان با اختلاف زیادی رکورد رو زد رکورد قبلی هم دست مگان قدیمی بود که سیویک جدید رکورد رو مسلما میشد بزنه ولی چون مگان جدید رکورد جدیدد رو با اختلاف زیادی زد جای بحث نداره و هر حرفی دیگه باشه بهونست

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا