هوندا

دلیل عدم تولید جانشین هوندا S2000 چیست؟!

تقریباً ۹ سال از زمان خاتمه تولید هوندا S2000 می‌گذرد و علیرغم اخبار زیادی که درباره بازگشت این رودستر محبوب به گوش می‌رسد اما خبری که به تازگی منتشر شده شاید کام دوستداران این خودرو را تلخ کند.

هوندا S2000
مدیر برنامه تولید هوندای کانادا به اتوگاید گفته که جانشین S2000 هرگز تولید نخواهد شد. هایاتو موری گفته دلیل این کار توجه شدید مشتریان به کراس اوورها و شاسی بلندها بوده و اکثر آن‌ها پولی بابت یک رودستر نخواهد پرداخت زیرا این خودروها خیلی کاربردی نیستند. همین امر باعث شده دوام چنین خودروهایی در بازار امروزی سخت شود و هزینه تحقیق و توسعه چنین خودروهایی زیاد بوده و به همین دلیل است که نیسان نیز هنوز نسل جدید ۳۷۰Z را توسعه نمی‌دهد.

هوندا S2000
افرادی که هنوز هم خواهان سواری جذاب محصولات ژاپنی هستند می‌توانند هاچبک های داغی همچون هوندا سیویک تایپ R را بخرند و به همین دلیل هم احتمالاً این خودروساز هرگز S2000 را احیا نخواهد کرد.

علیرغم اینکه رودسترها خواهان چندانی ندارند اما هنوز هم هستند کمپانی‌هایی که این‌گونه محصولات را می‌سازند. از جمله این خودروسازها می‌توان به مزدا با MX-5، پورشه با ۷۱۸ باکستر و آلفارومئو با ۴C اسپایدر اشاره کرد. ب ام و نیز در حال توسعه نسل جدید Z4 می‌باشد. این خودرو از معماری مشترک با نسل جدید تویوتا سوپرا (نام تأیید نشده) برخوردار بوده و نیسان نیز همچنان ۳۷۰Z رودستر را در چندین بازار از جمله آمریکا عرضه می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. me84

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    نمیدونم چی بگم. من که میگم این تصمیم اشتباهه. چون مزدا میاتا خیلی خوب داره فروش میکنه. اما فکر میکنم بیرون گود نشستم و دارم نظر میدم. حتما اونا خیلی بهتر دارن تصمیم میگیرن. هوندا شرکت موفقیه. ولی حیف شد.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Saeed Boroomand

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (477 ديدگاه)

      کلا ماشین هایی که دور موتور بالایی دارن به خاطر نسبت قطر به دیسپلیسمنت عمودی بالا ( طول سیلندر) دو تا مشکل همزمان دارن، اول اینه که سطح بزرگ پیستون اصطکاک رو بیشتر میکنه و روغن کاری بیشتر و اطحلاک بیشتر. و بعد این که بخشی از انرژی گاز های گرم قبل از اعمال تمام کار مکانیکی هدر میره، و همچنین مساحت بزرگ پوسته ی محفظه احتراق نسبت به مجموع دیسپلیسمنت ( حجم سیلندر ) باید میشه مقدار زیادی حرارت از جداره ها تلف شه، به همین دلیل هم هست که توربو چاجر ها بازدهی بیشتری دارن). مزیت این موتور ها اما دور موتور بالای اون هاست و در نتیجه اسب بخار زیاد به نسبت وزن موتور. اما خب خیلی به درد استفاده روزمره نمیخورن.
      الان توی کشتی ها دور موتور بعضا زیر صد هست. یا حتی تویوتا پریوس که دور موتور و اسب بخار رو کم کرده اما بازدهی و نیرو رو افزایش داده. الان کی هست که پراید رو روی دور موتور ۶۰۰۰ برونه؟ اما اگه میشد با ماکزیمم دور ۴۵۰۰ ده درصد بازده بیشتر داشت و اطحلاک کمتر به نظر من عاقلانه تر بود هر جند اسب بخار میومد روی پنجاه مثلا اما با حفظ نیرو. البته خب هوندا ۲۰۰۰ اس ماشین اکانامیک شهری نبود.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. Amir.z

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (175 ديدگاه)

    یعنی ادم این خبرارو میشنوه از هرچی کراس اوور متنفر میشه
    اون از نیسان این از هوندا. مزدا هم که یه گوشه نشسته گلبرگ میکنه میگه rx9 تولید کنم….نکنم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. (Ali (Chevy nova

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    حدودا هفته ى پىش ىه ماشىنى دىدم تو محلمون که ژاپنى بازها خىلى دوستش دارن
    ((مزدا مىاتا نسل اول کروک))
    رنگش قرمز بود و نکته جالبش اون بود که پلاک ملى داشت و گذر موقت نبود

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. سياوش

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    هونداs2000
    یاد بازی undergrand افتادم ماشین فوقالعاده ایه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Anfield

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (74 ديدگاه)

    من که فک میکنم تولید بشه بهتره.مطمئنن s2000رقیب دست و پا بسته ای نمیشه که نتونه با مزدا mx5و فیات ۱۲۴ رقابت کنه و فروش نداشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا