هوندا در حال برنامهریزی برای توقف عرضهی محصولات دیزلی خود در اروپا بوده و میخواهد تمرکز خود را روی خودروهای الکتریکی و هیبریدی بگذارد. این خودروساز ژاپنی درصدد است تا سال ۲۰۲۵ یکسوم محصولات فروخته شدهی خود در اروپا از نوع الکتریکی شده باشند.
بنا به گفتهی مدیر ارشد هوندا، این برند برنامههایی برای خاتمه عرضه تمامی خودروهای دیزلی خود در اروپا تا سال ۲۰۲۱ دارد. در آن زمان نسل جدید سیویک معرفی خواهد شد.
این مدیر ارشد هوندا در بریتانیا گفته است:
هیچ کدام از خودروهای ما دیگر با نسخههای دیزلی عرضه نخواهند شد.
کراس اوور جدید CR-V اولین محصول تولید انبوه جدید این برند است که بدون پیشرانهی دیزلی عرضه شده است. این خودرو تنها با قوای محرکهی بنزینی-الکتریکی و هیبریدی کامل عرضه خواهد شد که این پیشرانهی دومی شامل پیشرانهی ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی میباشد. هوندا انتظار دارد نسخهی هیبریدی CR-V نیمی از فروش ۶۰ هزار دستگاهی سالانهی پیشبینی شده برای این خودرو در اروپا را به خود اختصاص دهد.
همین الان شما میتوانید نسخهی دیزلی سیویک هاچبک یا کراس اوور HR-V را انتخاب کنید. انتظار میرود نسلهای جدید HR-V و جاز در سال ۲۰۲۰ و با سیستم هیبریدی i-MMD هوندا عرضه شوند.
این خودروساز ژاپنی سال آینده اولین خودروی تمام الکتریکی خود را که بر پایهی کانسپت اوربان الکتریکی کانسپت ساخته شده عرضه کند.
مانی
۱۲ آذر ۱۳۹۷موتورهای دیزلی خیلی کم مصرف و با دوام هستن
متاسفانه حرکت فولکس باعث ایجاد جو منفی شدید علیه دیزلیا شده
کسی دلیل اصلیش رو میدونه که چرا یهو همه افتادن به جون دیزلیها؟
me84
۱۲ آذر ۱۳۹۷.
بنظر من بهترین کار اینه که یه موتور الکتریکی خیلی خوب استفاده بشه و بجای باتری هم از یه ژنراتور کوچیک بنزینی یا دیزلی برای تامین برق موتور الکتریکی استفاده بشه. الان همین هوندا ژنراتورهایی تو بازار داره که خیلی خیلی کم مصرف و کم صدا و بسیار با دوام هستن که تو یک ساعت کار کداوم 1 لیتر بنزین مصرف میکنه. قیمت خیلی پایینی هم دارن.
اینطوری هزینه های الکتریکیها که بیشتر بخاطر باتریهاست کمتر میشه و مسئله برد و آلایندگی و اینطور چیزا حداقل برای 10 سال آینده حل میشه.
اگه اشتباه نکنم چند تا شرکت این کارو کردن.
emad1990
۱۳ آذر ۱۳۹۷در حقیقت راجع به هیبریدی صحبت میکنی که موتور بنزینی قدرت تولید نکنه و صرفا موتور الکتریکی رو شارژ کنه درسته؟