هوندا

تقابل جالب هوندا NSX قدیمی و سیویک تایپ R

۱۲ سال فاصله بین دو خودرو قاعدتاً به معنی یک پیروزی آسان برای خودروی جدیدتر خواهد بود نه؟ خب دقیقاً این‌گونه نیست! نسل اول هوندا NSX که با کمک‌های راننده فقید آیرتون سنا توسعه یافته یک سوپرکار کامل متعلق به سال‌های نه چندان دور بوده و حتی در مقایسه با استانداردهای امروزی نیز کاملاً سریع است. در گوشه دیگر رینگ یکی از جذاب‌ترین هاچبک های داغ بازار یعنی سیویک تایپ R قرار دارد. هر دو خودرو محصول هوندا بوده (!) اما نگاهی مختصر به برگه مشخصات فنی تغییرات زیادی را نشان می‌دهد.


NSX دوست‌داشتنی این درگ متعلق به آخرین سال تولید این نسل بوده و از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۲۸۰ اسب بخاری سود می‌برد. شایان ذکر است مدل‌های متعلق به سال قبل از ۱۹۹۷ از پیشرانه ۳ لیتری با قدرت ۲۵۶ اسبی استفاده می‌کردند.
اما سیویک، کودک جدید هوندا پیشرانه ۲ لیتری توربویی دارد که اگرچه فاقد ۲ سیلندر اضافی NSX بوده اما ۴۰ اسب بخار قوی‌تر است. اگرچه قدرت پیشرانه NSX به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود اما تایپ R خودرویی دیفرانسیل جلوست.


خب حالا زمان مسابقه درگ هیجان‌انگیز است. NSX در ابتدا و به لطف پیشرانه‌ای مشتاق‌تر و کشش بهتر طراحی دیفرانسیل عقب پیش می‌افتد اما سیویک تایپ R فاصله را کمتر کرده و این دوئل با یک تصویر جذاب به پایان می‌رسد. NSX مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۳.۵ ثانیه و تنها یک‌دهم ثانیه زودتر از برادر جدیدش طی می‌کند.


البته داستان در درگ دوم کاملاً متفاوت می‌باشد. در دوئل دوم شاهد درگ خودروها از سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت و در دنده سوم هستیم. همان‌گونه که مت واتسون تأکید می‌کند، گشتاور پیشرانه در این بخش نقش مهمی دارد. NSX دارای ۲۹۸ نیوتون متر گشتاور بوده که از دور ۵۳۰۰ پیشرانه در دسترس بوده درحالی‌که گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری سیویک تایپ R به لطف توربو از دور پایین ۲۵۰۰ قابل استفاده است. علیرغم تأخیر توربویی که تایپ R دارد این خودرو کاملاً سریع‌تر از NSX می‌باشد.


یک تست دیگر نیز به توقف خودرو در سرعت ۱۱۳ کیلومتر در ساعت مربوط می‌شود و خودرویی که در فاصله کوتاه‌تری متوقف شود برنده خواهد بود. اینجا هم وزن فاکتور مهمی بوده و هر دو خودرو از این نظر تقریباً فاصله زیادی ندارند. NSX وزن ۱۳۹۲ کیلویی و تایپ R وزن ۱۳۸۰ کیلوگرمی دارد. اگرچه سیویک تایپ R در این بخش برنده می‌شود اما فاصله دو خودرو خیلی زیاد نیست.

2017 & 2018 Honda Civic Type R
در نهایت این هوندا سیویک تایپ R است که دو بر یک NSX را شکست می‌دهد اما باید یک امتیاز هم به طراحی زیبای NSX بدهیم که گرد پیری بر چهره آن ننشسته است. این خودرو پس از ۱۳ سال هنوز هم زیباست…

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Just bentley continental

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (539 ديدگاه)

    Nsx هنوزم هیولایی قابل احترامه.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. امیر

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    هنوزم nsxعشقه
    تو gta سن اندریاس هم بود
    یادش بخیر

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      من الانم بازی میکنم
      GUSNHDE این رمز ماشینهای جدید هست NSX هم بینشون هست
      شتاب و هندلینگش فوق العاده بود تو بازی خودشم دو دیفرانسیل بود

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. سامان اذری

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    Nsx دهه نود یکی از شاهکار های اون زمان بود

    https://www.ravspec.com/wp-content/uploads/2014/01/sa55m-19-nsx.jpg

    عاشقشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فتنه گوساله سامری

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    چقدر کم ارتفائه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. تک درختی در کویر

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    NSX قدیمی هنوز هم زیباست ،،، حتی زیباتر از سیویک

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. مانی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    به نظر من که طراحیNSX جدید در حد نسل قبلیش نیست

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا