هوندا

رکوردشکنی هوندا سیویک تایپ R در استرالیا

هوندا سیویک تایپ R بازهم رکورد دیگری را به نام خود ثبت کرد. این خودروی ژاپنی توانست رکورد طی یک دور پیست بترست (bathurst) استرالیا برای خودروهای دیفرانسیل جلو را بشکند. پشت فرمان تایپ R دوست‌داشتنی قهرمان سال ۲۰۰۹ و سفیر هوندا یعنی جنسن باتن قرار داشت و توانست رکورد ۲ دقیقه و ۳۵.۲۰۷ ثانیه را ثبت نماید.


باتن با این خودرو به دل پیستی زده که طول ۶.۲ کیلومتری داشته و ۲۳ پیچ آن چالش‌های زیادی برای رانندگان مختلف ایجاد می‌کند. این رکورد در یکی از ۱۴ تلاش باتن برای طی یک دور پیست بدست آمده است.


باتن پس از این رکوردشکنی گفته است:

هر چیزی را که شما در این پیست برانید فوق‌العاده شگفت‌انگیز است. تایپ R در بالای کوه بسیار سریع بوده و من هم به یک ریتم رسیدم و واقعاً هیجان زیادی وجود داشت. من قطعاً این خودرو را به حداکثر سرعت خود رساندم و زمان ۲ دقیقه و ۳۵ ثانیه‌ای برای یک خودروی دیفرانسیل جلو واقعاً خوب است. البته درصورتی‌که هوا خنک‌تر بود می‌توانستیم رکورد بهتری هم ثبت کنیم اما خب فکر می‌کنم من همه‌چیز این خودرو را استخراج کردم.

این راننده‌ی بریتانیایی همچنین رکورد غیررسمی پیست مانت پانوراما با خودروی فرمول ۱ را نیز ثبت کرده است. او در سال ۲۰۱۱ به رکورد ۱ دقیقه و ۴۸.۸ ثانیه دست یافت. باتن همچنین سال پیش رکورد خودروهای دیفرانسیل جلو در پیست هانگارو رینگ را با همین سیویک تایپ R به نام خود ثبت کرد.


هاچبک داغ هوندا تا به اینجا سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلوی تولیدی در چندین پیست از جمله نوربرگ رینگ، اسپا فرانکوشمپس، سیلورستون، استرویل و مگنی کورس بوده اما رکورد اخیر این خودرو برای اولین بار در خارج از اروپا ثبت شده است.


این خودرو در استرالیا با یک تریم و قیمت پایه‌ی ۵۱۹۹۰ دلار استرالیا عرضه می‌شود. از جمله ویژگی‌های سیویک تایپ R می‌توان به سیستم تعلیق استاندارد با تنظیمات الکترونیکی و سه حالت رانندگی، ترمزهای برمبو، رینگ‌های ۲۰ اینچی با لاستیک‌های کانتیننتال اسپورت کانتکت ۶ و ویژگی‌های ایمنی کامل اشاره کرد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Seyed.AMG

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (75 ديدگاه)

    کلا سیویک محشره مخصوصا همین تایپ R که جذاب ترین و بهترین هاچبک پرفورمنس در پیست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      این سویک تایپ R رو اصلا نمیشه دوست نداشت
      امیدوارم هوندا قدرشو بدونه و نسلهای بعدیش هم همینطور فوق العاده باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. تویوتا موتورز

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (60 ديدگاه)

    عالیه سیویک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. sina

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    بهترین دیفراسیل جلوی تاریخ

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا