هوندا

فراخوان 10 دستگاه هوندا به خاطر احتمال “جوشکاری بد بدنه”!

هوندا برخی مدل های معین پایلوت و پاسپورت ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ را فرامی‌خواند. پس از مشخص شدن اینکه تعدادی از خودروهای یاد شده خط تولید را بدون جوشکاری کامل بدنه ترک کرده‌اند ژاپنی‌ها مجبور به اعلام این فراخوان شدند.


مشکل موردبحث به بخش بین فریم جلوی خودرو مربوط می‌شود که شاید بعضی قطعات آن به یکدیگر جوش نخورده و این امر ریسک جراحت سرنشینان و راننده در زمان تصادف را بالا می‌برد.


هوندا به مالکان و نمایندگی‌ها اعلام خواهد کرد تا خودروهای خود را بررسی کرده و در صورتی که خودرویی با چنین وضعیتی پیدا شود، نمایندگی پیشنهاد بازخرید خودرو یا ارائه محصولی جدید را خواهد داد.


این خودروساز ژاپنی می‌گوید تنها ۱۰ خودرو دارای جوشکاری ناقص هستند. یک دستگاه پاسپورت ۲۰۱۹، چهار دستگاه پایلوت ۲۰۱۹ و پنج دستگاه پایلوت ۲۰۲۰ تحت تأثیر این قضیه قرار گرفته‌اند. این مشکل کاملاً قابل‌ردیابی بوده و خودروهایی که شامل فراخوان نشده‌اند اصلاً جوشکاری ناقصی ندارند.


این اولین باری نیست که هوندا با جوشکاری محصولات خود به مشکل برمی‌خورد. در ماه سپتامبر بود که این شرکت خوش‌نام ۱۳۴ دستگاه کراس اوور CR-V 2019 را به خاطر اتصال نادرست باک سخت و لوله بازگشت بخارات بنزین فراخوان کرد. اگر این بخش خودرو مشکلی داشت باک سوخت با نشتی روبرو می‌شد و بنابراین ریسک آتش‌سوزی وجود داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. مرتضی

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (78 ديدگاه)

    خداروشکر ، از یه طرف مطمعن شدم سوتی دادن فقط کار ایرانی ها نیست، از طرفی فهمیدم فقط تو ایرانه که جان خریدار مثقالی ارزشی نداره! همین امروز ماشینی رو دیدم که ناقص رنگ شده بود و احتمال زنگ زدگی و اسیب موقع تصادف داشت، اونوقت به صاحب گفته بودن به ما چه ربات رنگ نزده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حالا اینا چجوری میفهمن که این ماشینا خوب جوشکاری نشدن؟
    یاد ماشین خودم افتادم که گفتم ترمزش خالی میکنه،گفتن مهم نیست همشون اینجورین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا