هوندا تولید خود در کارخانه سوئیندون بریتانیا را به خاطر تراکم بندرها و تأخیر در تحویل قطعات کلیدی متوقف کرده است. این خودروساز ژاپنی به دنبال از سر گیری تولید خود در سریعترین زمان ممکن است.
کارخانه سوئیندون سال پیش حدود ۱۱۰ هزار دستگاه خودرو تولید کرد و در سال ۲۰۲۱ به خاطر برنامه احیای هوندا بهطور موقتی تعطیل خواهد شد.
هوندا با انتشار بیانیهای گفته است: “موقعیت کنونی با دقت تحت نظر بوده و ما به دنبال از سر گیری تولید در سریعترین زمان ممکن هستیم.” این خودروساز از روش تولید درست سر وقت استفاده میکند که در آن قطعات دقیقاً زمانی به دست کارخانه میرسند که موردنیاز بوده و درخواست شوند.
یکی از راهحلهای جایگزین میتواند ارسال هوایی قطعات از کشورهای مبدأ به بریتانیا باشد. در همین اثنا بندرگاههای اصلی بریتانیا همچون ساوتهمپتون و لندن کاملاً متراکم شلوغ هستند که یکی از دلایل اصلی آن افزایش سفارشهای مصرفکنندگان به خاطر کریسمس و همچنین انباشت محصولات کمپانیها به خاطر قرنطینه میباشد.
خودروسازان دیگری هم با چنین مشکلاتی روبرو بودهاند و بنتلی هواپیماهای تجاری را برای نقلوانتقال احتمالی قطعات بدنه، پیشرانهها و قطعات دیگر آماده داشته است. گروه پژو-سیتروئن نیز هشدار داده حتی با وجود توافق تجاری دقیقه نود بریتانیا با اتحادیه اروپا نیز رخ دادن چنین اختلالاتی اجتنابناپذیر خواهد بود.
بریتانیا و اروپا در زمینه تجارت خودرویی کاملاً به هم مرتبط هستند و عدم دستیابی به یک توافق بر سر برگزیت میتواند عواقب جدی برای خودروسازان در پی داشته باشد.
Ahmedreza2002
۲۱ آذر ۱۳۹۹سیویک سفید چقد قشنگه
خصوصا که به پس زمینه و اشخاص حاضر در تصویرم میاد
مزدا
۲۱ آذر ۱۳۹۹من اون شخص سفید کناریشو بیشتر دوست دارم!!
Ho3in
۲۱ آذر ۱۳۹۹آیا با اینکه هزینه مالیات در انگلیس زیادهست و همچنین حقوق کارمندا و صد تا هزینه دیگه …
سود بصرفه ای واس کمپانی داره ؟؟ که محصولاتشو انگلیس مونتاژ کنه ؟
افشار
۲۱ آذر ۱۳۹۹اگر سود نداشت که تا حالا صد بار تعطیلش کرده بودن
علیرضا
۲۱ آذر ۱۳۹۹مالیات؟ اینا میسازن. تولید میکنن. مالیات رو موقع فروش میگیرن. ماشین ممکنه اصلا تو بریتانیا فروش نره. اکثرا صادر میشه. پس مالیاتی روش نمیاد. بعدم اینا هاب برا تولید هستن. تیتراژ بالا میصرفه تولیدش. ۴۰۰ میلیون جمعیت اروپاس. تولید میکنن بعد میبرن هلند فرانسه ایتالیا المان باقی کشورا
زیزیگولو
۲۱ آذر ۱۳۹۹حالا بگیم سایپا و ایرانخودرو چون بخاطر تحریما مواد اولیه و قطعه نمیرسه دستشون واسه همین خط تولیدشون با مشکل مواجه شده، اینا چشونه دیگه!!؟؟
علیرضا
۲۱ آذر ۱۳۹۹اونا چون تحریم نیستن و تحریم کننده هستن و تولید دارن و تکاپوی اقتصادی دارن و تولید میکنن و بنابراین حمل و نقل کالاشون بالاست باعث شده که بندرهاشون شلوغ باشه.
تو همین ایران که خیلی از بنادر حتی نصف ظرفیتشونم کار نمیکنن بعضی وقتا چند کشتی باهم میرسه و حتی تا چند ماه باید صبر کنن. منظورم کشتیهای ایرانیه. خارجی فکر نکنم بیاد. خوبه تو خود مقاله هم گفتن بندرها شلوغه
زیزیگولو
۲۱ آذر ۱۳۹۹منظورمو نگرفتی دیگه، منم همینو گفتم که پس واسه چی کبود قطعه دارن؟
sina
۲۱ آذر ۱۳۹۹چقد من این چراغ عقب هوندا رو دوست دارم برعکس خعلیای دیگه
میثم
۲۱ آذر ۱۳۹۹منم همینطور
میثم
۲۱ آذر ۱۳۹۹اگه اشتباه نکنم تویوتا برای اولین بار از سیستم “تولید درست سر وقت” استفاده کرد.
این سیستم باعث حذف انبار برای قطعات و هزینه های جانبی اون میشه