هوندا

جزئیات و بهای هوندا سیویک تایپ R جدید

سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلوی پیست نوربرگ رینگ یعنی هوندا سیویک تایپ R جدید از ماه جولای به نمایندگی‌های این برند در بریتانیا راه پیدا خواهد کرد.


نسخه‌ی پایه‌ی این خودرو بهای ۳۰۹۹۵ پوندی داشته و برای مدل GT باید ۲ هزار پوند دیگر نیز پرداخت کرد.


مدل‌های GT به‌صورت استاندارد با تجهیزاتی چون پایش نقاط کور و ترافیک محیط، سیستم تهویه دو ناحیه‌ای، آینه دید عقب با تیره شوندگی خودکار، سیستم اطلاعات سرگرمی کانکت هوندا با ناوبری گارمین، شارژ بی‌سیم و مه شکن‌های LED عرضه می‌شوند.


جدیدترین هاچبک داغ هوندا از پیشرانه‌ی ۲ لیتری بنزینی با قدرت ۳۱۶ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متر نیرو می‌گیرد. این پیشرانه منحصراً به گیربکس ۶ سرعته دستی مجهز شده و نیرو را به چرخ‌های جلو می‌رساند. همان‌گونه که می‌دانید تایپ R جدید با ثبت رکورد ۷ دقیقه‌ و ۴۳.۸ ثانیه عنوان سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلوی جهنم سبز را از چنگ فولکس‌واگن گلف کلاب اسپورت S درآورد. این خودرو حدود ۵.۵ ثانیه سریع‌تر از گلف و حدود ۷ ثانیه سریع‌تر از نسل قبلی خود می‌باشد.


شاسی نسل کنونی طویل‌تر، کم ارتفاع‌تر و پهن‌تر بوده و سیستم تعلیق آن در جلو از نوع مک فرسون اصلاح شده و در عقب از نوع تنظیمات چند اتصالی است و استحکام پیچشی آن نسبت به نسل قبلی ۳۹ درصد افزایش یافته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. Ace

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    مدل GTیش میشه 32900 پوند یا 40000 دلار.
    15000 تا میذاری روش پورشه 718 کیمن میخری.
    موتور وسط محور عقب 300 اسب 3.9 ثانیه تا 100.

    (نظر شخصی)

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. یاسین

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (658 ديدگاه)

      قبول دارم نظرتو ولی موضوع محدوده بودجه ایه ماشینه کسی که بودجش تو این محدودس 15000 خیلی پوله براش اگر میتونست که خب میخرید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. آرش

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (33 ديدگاه)

      15000دلار ????????????????????????????????????? ای خدا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ace

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        15000 تا برای تصاحب برندی مثل پورشه هیچی نیست.
        ***

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Hamid...Audi

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (712 ديدگاه)

      پورشه 718 یه ماشین کوپه س این یه ماشین سدان
      چه ربطی دارن به هم خب؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. M

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (227 ديدگاه)

      4.9 کیمن و 4.4 کیمن s هست ، تازه اون 55 هزار دلار واسه مدل پایه هست …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ace

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        شتاب کیمن در مجلات مختلف متفاوته.
        منبع من کاراندرایور
        خودت برو نگاه کن …

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. Nima

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      شخصا با 40000 دلار از خانواده ماسل خرید میکنم!
      کامارو ss یا ماستنگ GT که بسیار سریعترن.

      نظر شخصى

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. سامان اذری

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    من اخرش نفهمیدم سیویک تایپ ار 306 اسبه یا 3015 یا 316 یا 320
    هر کی یه چیزی میگه
    حتی سایت های خارجی رو هم نگاه کردم هم 306 نوشتند هم 316 ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فيصل

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    ١) کیمن ارزونترین مدلش ۵۶٣۵٠ دلار، ۴ تا آپشن معمولی بزاری روش میشه ۶٠٠٠٠تا یعنی ۵٠٪‏ گرونتر تقریبا
    ٢) ٠-١٠٠ هم ۴.٩ ثانیه است
    منبع: سایت پورشه امریکا: لطفا ببینید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ace

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      Tested: 2017 Porsche 718 Cayman PDK Automatic

      EPA:
      22/29 mpg
      0-60:
      3.9 sec
      Horsepower:
      300 hp
      Top Speed
      171 mph
      It’s alert enough to enable the car to split the difference between the manual-equipped standard Cayman’s acceleration measures and those of the PDK-equipped Cayman S.

      .

      At just 3.9 seconds from rest to 60 mph, this
      car is only the second Cayman we’ve tested to break the four-second barrier, 0.3 second behind the PDK-equipped 718 Cayman S while besting the stick-shift Cayman by 0.4 second
      .
      شتاب کیمن S بر طبق این تست 0.3 ثانیه کمتر یعنی 3.6 ثانیست.
      بحث آپشن هم نیست.
      بدون آپشن سفارش میدی…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Carbonado Aventador

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        یه موقعی با کامنت هات حال میکردم..
        ولی این چند وقته کلا نظرم برگشت..!

        میدونی!تو اصلا تکلیفت هم با خودت مشخص نیست..
        یه روز از یه ماشین خوب میگی , یه روز بدشو میگی…
        یه روز میزنی تو فاز ماسل کار , یه روز میزنی تو فاز آلمانی ها!!!!

        انقدر از این شاخه به این شاخه نپر..
        انقدر از این دکل و اون دکل بالا نرو…!!!

        کامنت هات شده مثل پست های تتلو..
        همش خنده دار و بی معنی شده!

        مقایسه سیویک فول آپشن با کیمن پایه…
        هم خنده داره هم تاسف بر انگیز!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ace

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          من چکار کنم که نظرت برگشته … !!!؟؟
          اصلا به من ربطی نداره که شما خوشت می آمده یا نه.
          من با شما فرق میکنم … من هر روز در فاز همه ی ماشین ها هستم.
          چون همشون رو دوست دارم.
          رو هیچ کدوم تعصب ندارم.
          از سیویک خوشم نمیاد. چون محور جلوست و ماشین محور جلو هر کاریش که بکنی understeer داره. از طرف دیگه موتور جلوئه و وزن زیادی رو محور جلو هست و این کم فرمانی رو تشدید میکنه. نیاز به عقل انیشتین نداره.
          .
          بهتر میگم ؛ سویک به نظر من لذت رانندگی بالایی نداره. از مشخصاتش میشه فهمید.
          از اون طرف کیمن با همون الگوی سوپراسپرت های چند صد هزار دلاری یعنی لافراری ؛
          پی وان و 458 و 488 ساخته شده. یعنی محور عقب موتور وسط. و این یعنی نهایت لذت رانندگی.
          .
          من به هیچ دسته و گروهی تعلق ندارم. نه آلمانی بازم نه هیچ چی. ماشین هایی که دوست دارم اکثرا آلمانی هستن واسه همین اواتارم پرچم آلمانه و آرزوم خرید R8 . به کشور آلمان هم علاقه دارم.
          .
          نمیخوام بیام اینجا و برچسپ های مزخرف ایتالیایی باز و آلمانی باز و فلان و فلان رو له خودم بچسپونم در حالی که پراید سوار میشم.
          .
          این رفتار های بچگانه رو دوست ندارم.
          .
          در هر خودروساز و هر کشوری از یک سری ماشین ها خوشم نمیاد و عاشق یه سری دیگه هستم. از آئودی Q2 خوشم نمیاد ولی عاشق Q7 هستم. از لکسوس RCF خوشم میاد ولی با سیویک حال نمیکنم.
          .

          دوره ی (فقط فلان کشور یا فقط فلان ماشین ) که خیلی از کاربران پدال زندگیشون رو بر اساس اون بنا نهادن خیلی وقته گذشته.
          .
          اصل من اینه :
          ( هر ماشینی که ازش خوشم بیاد ) …
          به هیچ چی و هیچ کس هم کاری ندارم.

          خیلی وقت پیش میگفتم فقط ایتالیا فقط لامبو یا فقط آلمان فقط پورشه … اما چند وقت پیش به پوچی رسیدم … چون فهمیدم هیچ خودروسازی بی نقص نیست …

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Hamid...Audi

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (712 ديدگاه)

          آقای ace
          مقایسه یه سدان با قیمت فوق آپشن 40000 دلار و یه ماشین کوپه با قیمت پایه 55 هزار دلار خود تعصب و یا تنفره.
          من به شخصه عاشق سیویک و 718 هستم ولی اینکه این دف جلوئه و اون عقب این کم فرمانی داره و اون دریفت بهتری داره مقایسه جالبی بین یه سدان و یه کوپه با قیمت های مختلف نیست.
          با فرض اینکه شما از سیویک بدتون بیاد جالب نیست بیاد اینجا و ضعف هاش نسبت 718 کیمن رو بگید.
          منی که میام کامنت ها رو بخونم یه چیزی جدید در مورد سیویک بفهمم با کامنت های شما رو به رو میشم و کل کل هاتون.
          با اینکه عاشق اون ماشین پروفایلتونم ولی کارتون اصلا قشنگ نبود.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Ace

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          ببین عزیزم

          شما فکر نمیکنی یکم زیادی به کامنت های من همه جواب میدن و عکس العمل نشون میدن؟؟؟؟
          من در این صفحه فقط و فقط و فقط 1 کامنت از خودم گذاشتم اونم همش 3 جملست !!! زیرش هم قید کردم ( نظر شخصی )

          شما همین امروز برو تمام مقاله های پدال رو نگاه کن ، من در هر صفحه فقط 1 کامنت میذارم و این بقیه هستن که جواب میدن و بحث میکنن.

          من نه علاقه ای به بحث کردن دارم و نه حوصلش رو.

          خودم حس میکنم تعداد کامنت هام که اینقدر متاسفانه زیاد شده باعث شده این نمه بحث بین من و بقیه باشه.

          بقیه خیلی راحت این خرف ها رو میزنن و تموم میشه میره پی کارش.
          اما من تا 1 کامنت میذارم 10 نفر میان reply میکنن.

          دوستی که به من میگه اعدادت اشتباهن و لطفا برو نگاه کن ، نه مودبانست و نه درسته که جوابش رو ندم ، باید بفهمم من درست میگم یا ایشون.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Ace

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          در ضمن محمد حسین خان خوشحال میشم طرز بالا رفتن از دکل و احیانا درخت ! رو به من هم یاد بدی رفیق.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Wolf

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (18 ديدگاه)

        یه توصیه دارم به شما آقا مجید
        سعی کن یه جوری رفتار کنی که اگه یه روز از پدال رفتی همه به نیکی ازت یاد کنن ……..صلاح مملکت خویش خسروان دانند (

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1477 ديدگاه)

        یه ماشین باز عاشق ماشینه
        یه ماشین بیشتر یکی کمتر
        اگه از ماشینی خوشش نیاد یا بدش بیاد قطعا دلیل قانع کننده ای داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. فيصل

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (350 ديدگاه)

        قیمت رو کیمن پایه عنوان میکنید و شتاب رو کیمن s؟
        لطفا قیمت کیمن s هم بنویسید .
        خدای من قیمت کیمن s حدود ٧٠٠٠٠ دلاره یعنی تقریبا ٢ برابر سیویک تایپ r

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. sina

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    ما بی تو خسته ایم سیویک جان
    تو بی ما چگونه ای ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    طراحی خیلی خوبی داره
    اگزوزشش جالبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    طراحی خوب و دوست داشتنی داره
    اگزوزشم جالبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. #ali.m#

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    همونطور که گفتم 7سال و3ماه دیگه میخرمش.
    ??

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. M

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (227 ديدگاه)

      وارد ایران میشه ؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. #ali.m#

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        تایپ rنه متاسفانه اما سیویک در تو تیپ قراره بیاد ایران با نماینده ی رسمی.
        تیپ ex که 2لیتری هست
        و تیپ touring که 1/5لیتری توربو هست .قیمتشون هم هنوز مشخص نیست .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      علی خوب حساب کتاب کردی
      امیدوارم وضعیت اقتصادی جوری نشه برنامت بهم بریزه
      موفق باشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. #ali.m#

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        خخخخخ
        این زمانی که گفتم فقط برای شوخی بود .البته واقعا عاشق این ماشینم و امیدوارم روزی بخرمش .در مورد وضعیت اقتصادی هم خیر نبین اونا که باعثش هستن .اگه کاری رو که با پدرم سال 90 شروع کردیم و بیشتر سرمایمون به خاطر باج ندادن از بین رفت
        رو از سال 92به این ور شروع کرده بودیم این همه سنگ جلو پامون نمیذاشتن و الان دیگه سیویک برام ارزو نبود .
        امیدوارم وضعیت درست شه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. Omid622

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    نمایندگی که CRV هوندا رو وارد میکنه بی زحمت اینم وارد کنه عجب جیگریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. #ali.m#

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      قراره وارد بشه ولی تایپ r نه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. بهزاد

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    این پورشه 718 کیمنی که کار اند درایو تست کرده و این بیش فعال سایت های خبری از اون به عنوان مدل پایه در نظر گرفته با قیمت 55 هزار دلار اصلا وجود خارجی نداره و در واقع اون سایت مدل کیمن s pdk که 350 اسب بخار هست را تست کرده با قیمت پایه 70 هزار رو خورده ای دلار و در متن هم گفته قیمت 74 هزار دلار که مربوط به مدل تست شده هست و اگر متن را به خوبی میخوند میفهمید کیمن s هست با شتاب 3.9 ثانیه!
    http://www.caranddriver.com/porsche/718-cayman
    و متاسفانه با این فرافکنی ها به غیر از خراب کردن جو پدال هدف دیگری ندارد.
    مدل s قیمت پایش 67 هزار دلار و به همراه pdk قیمت پایه میشه 70 هزار و 910 دلار و با اضافه شدن چند آپشن چند هزار دلار هم بیشتر خواهد شد و حیف نام بزرگ پورشه که بر زبان این بیش فعال اینترنتی جاری میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. madjid

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      ??????????????
      فقط اینکه برات متاسفم …
      فقط همین …
      هر چقدر بحث کردیم فایده نداره ، نه ادب و نه انصاف ….
      کاری غیر از تاسف ازم برنمیاد …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهزاد

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (2372 ديدگاه)

        برادر گرامی شما چرا باید تاسف بخورید!
        وقتی یکسری داده اشتباه در یک مقاله روانه میکنید بعد هرطور شده از اون دفاع میکنید و انتظار هم دارید دیگران اون اشتباه را بازگو نکنند!
        در مسیر مقاله اگر حرفی گفته بشه چه موافق چه مخالف در جای خودش قابل احترام هست نه اینکه با کانال زدن از نوع تخریبی با برچسب نظر شخصی به دنبال ایجاد تنش که سودی برای هیچ فردی نداره بیاییم و جولان بدیم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. جواد

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (141 ديدگاه)

    اقاaceپونزده هزار دلار تقریبا یعنی نصف قیمت این ماشین کسی که چهل هزار دلار پول ماشین میده احتمالاً 55هزار دلار در توانش نیست.
    مثل اینه که شما بری یه جک جی5هزارو هشتصد سی سی با60میلیون بخری یکی برگرده بگه چرا اینو خریدی میرفتی80تومن میدادی یه لیفان820دوهزارو چهارصد سی سی می خریدی.
    اگه تو80تومن پول داشتی که یه ماشین بهتر از جک جی5می خریدی.
    سیویک رو باید با گلف و فوکوس مقایسه میکردی نه با کیمن که نه تو این سگمنت قرار داره و نه از لحاظ قیمتی نزدیک به این ماشینه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. mehran.Jy

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    دلبر ترین ماشینیه که زیر ۴۰ هزارتاست .
    من سیویک موخوام
    ???

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا