هوندا

اعلام قیمت هوندا پاسپورت، گران‌تر و مجهزتر از پایلوت

هوندا پس از هفده سال غیبت سرانجام مدل پاسپورت را احیا کرده و آن‌را رسماً در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۸ رونمایی کرد. حال نیز سازندهٔ ژاپنی قیمت پایهٔ این کراس‌اوور میان سایز را ۳۱,۹۹۰ دلار اعلام کرده است؛ بنابراین با اینکه پاسپورت کراس‌اووری میان سایز با دو ردیف صندلی است، قیمت پایهٔ آن ۵۴۰ دلار از مدل فول سایز و سه ردیفهٔ پایلوت بیشتری است. البته هوندا برای پاسپورت تیپ پایهٔ سنتی را ارائه نکرده و بجای آن یک تیپ اسپرت با تجهیزات بیشتر را در نظر گرفته است.

به گفتهٔ هوندا، این کار ازآن‌جهت انجام گرفته که این شرکت معتقد است خریداران پاسپورت از اقشار متوسط به بالای جامعه خواهند بود؛ بنابراین، تیپ اسپرت پایلوت در بیرون به‌صورت استاندارد به چراغ‌های جلو و عقب LED، مه شکن‌های LED، شیشه‌های دودی عقب و رینگ‌های ۲۰ اینچی مشکی براق مجهز شده درحالی‌که در داخلی نیز از تجهیزات فراوانی چون استارت از راه دور، سیستم کنترل تهویهٔ اتوماتیک سه منطقه‌ای، نمایشگر پنج اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، سیستم صوتی با هفت بلندگو و ساب‌ووفر، دوربین دید عقب چند زاویه‌ای و صندلی‌های عقب تاشو برقی برخوردار است.

با اینکه تیپ اسپرت تیپ پایهٔ پاسپورت محسوب می‌شود اما از سیستم‌های و تجهیزات ایمنی زیادی هم بهره‌مند است که ازجملهٔ مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، ترمز خودکار برای جلوگیری از برخورد، سیستم جلوگیری از خروج از جاده، سیستم هشدار برخورد جلو، سیستم هشدار خروج از خط و سیستم حفظ حرکت میان خطوط اشاره کرد.

تیپ بعدی EX-L نام دارد که قیمت آن از ۳۶,۴۱۰ دلار آغاز می‌شود و هوندا انتظار دارد حدود ۵۰ درصد از خریداران این تیپ را انتخاب کنند. این تیپ به شیشهٔ جلوی آکوستیک، سانروف برقی، آینه‌های جانبی با راهنماهای LED یکپارچه و گرم‌کن، در صندوق بار برقی، رینگ‌های ۲۰ اینچی خاکستری، غربیلک فرمان چرمی، صندلی‌های جلوی چرمی با گرم‌کن، تنظیم برقی ۱۰ جهتهٔ صندلی راننده و چهار جهتهٔ سرنشین جلو، آینهٔ داخلی تیره شوندهٔ اتوماتیک، نمایشگر هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با پشتیبانی از اندروید اتو و کارپلی، سیستم هشدار نقاط کور و هشدار ترافیک عقب مجهز است.

تیپ سوم که تورینگ نام دارد، لوکس‌تر بوده و با قیمت پایهٔ ۳۹,۲۸۰ دلار از تجهیزات بیشتری برخوردار است. این تجهیزات شامل نورپردازی داخلی، نگه‌دارنده‌های لیوان چراغ‌دار، گرم‌کن صندلی‌های عقب، ناوبری، خروجی برق ۱۱۵ ولت، سیستم صوتی پریمیوم با ۱۰ بلندگو و یک ساب‌ووفر، ریل‌های روی سقف، سنسور باز کردن در صندوق بار، شیشه‌های آکوستیک برای پنجره‌های جلو و عقب، سنسورهای پارک جلو و عقب و آینه‌های جانبی تاشو برقی می‌شود.

و نهایتاً بالاترین تیپ پاسپورت نیز الیت نام دارد که قیمت آن از ۴۳,۶۸۰ دلار آغاز می‌شود و از گرم‌کن غربیلک فرمان، صندلی‌های جلو با چرم سوراخ‌دار و تهویه، سنسور باران، آینه‌های جانبی تیره شونده، چراغ نقشه‌خوان LED و شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند برخوردار است. تمامی تیپ‌های پاسپورت با یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 ارائه می‌شوند که ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد.

نیروی پیشرانه توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک به‌صورت استاندارد به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند اما برای همهٔ تیپ‌ها با پرداخت ۱۹۰۰ دلار امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک وجود دارد به‌جز تیپ الیت که به‌صورت استاندارد به این سیستم مجهز است. هوندا پاسپورت از چهارم فوریه راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد و به گفتهٔ سازندهٔ ژاپنی از نسخه‌های مجهز رقبایی مثل شورلت بلیزر، فورد اج و نیسان مورانو هزاران دلار ارزان‌تر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. hami

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (34 ديدگاه)

    زیباست …
    یه روز خوب بیاد مردم سرزمینم شاد باشن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    میگن آفرودر خیلی خوبی هم هست ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. me84

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    تیپ الیت واقعا یه ماشین کامله در حالی که چون هوندا یه برند ارزونه کلی امکانات ماشینای لوکس رو با برند ارزون قیمت بدست میاری و پول برند نمیدی.
    من از این تیپ ماشینا خیلی خوشم میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. M

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    به این میگن ماشین خانواده بینهایت ایده آله از هر لحاظ
    چرا خانواده های سرزمین من بایدبه جای این جک S5 سوار شن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کفر کاکل به سر

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      یعنی چی این حرفا اخه؟
      چون ایرانی هستیم یا متعلق به این سرزمینیم داشتن هوندا پاسپورت و ماشینایی مثل فراری حق ذاتیمونه؟
      حق چیزیه که براش زحمت میکشی به دست میاری
      ***

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. M

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        کفتر خان کاکل به سر

        چی میگی واسه خودت ؟ اون مرد 30 ساله اب که اونور دو تا بچه داره و اینو میخره وحدانن زحمت بیشتری از اون بازنشسته ای کشیده که در بهترین حالت یه جک خریده ؟ ببخشین شما مطمئنی خودت انقدر روشن فکری انقدر عاقلی که خودتو از مردم متمایز میکنی و اینجوری بهشون توهین میکنی؟
        این مردم چی واسه کشورشون کم گذاشتن ؟
        کاری به انقلاب ندارم فقط میخوام بگم این مردم وقتی دیدن یه نفر حتی یه درصد عزت نفسوشونو برده زیر سوال اونجوری معصومانه و خالصانه از جون مایه گذاشتن تا سر نگونش کنن (اصلا کاری ندارم که الان از اون معصومیت چه استفاده ای شده چون این جهیچ ربطی به فعالیت های اون زمان مردم نداره )
        این مردم واسه این که آزادیشون حفظ بشه میدونی ند تا کشته دادن تو جنگ باعراق ؟ این مردم چی کم دارن از مردم پول پرست هوس ران عربستان ؟بعد یه نفر یه فاز گرفته هر چی از دهنش در میاد به مردم میگه و اسم خودشم گذاشته روشن فکر

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا