هوندا

مشخصات احتمالی نسل آتی هوندا سیویک تایپ R

نسل بعدی هوندا سیویک تایپ R از قوای محرکه‌ی هیبریدی استفاده خواهد کرد چراکه ژاپنی‌ها اعلام کرده‌اند تا سال ۲۰۲۵ تمامی محصولات خود در اروپا را با قوای محرکه الکتریکی شده عرضه خواهند کرد.


تولید نسل فعلی سیویک تا سال ۲۰۲۱ یعنی زمانی که هوندا اقدام به تعطیلی تأسیسات سوئیندون بریتانیا خواهد کرد ادامه خواهد داشت. اندکی پس از آن ژاپنی‌ها اقدام به ساخت نسل آتی سیویک در آمریکای شمالی خواهند کرد. نسخه‌ی پرفورمنس سیویک تایپ R نیز می‌تواند اندکی بعدتر و احتمالاً در سال ۲۰۲۲ عرضه شود.


جزئیات زیادی از نسل جدید سیویک تایپ R در دست نیست اما به نظر می‌رسد این هاچبک داغ همچنان از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو و طراحی دیفرانسیل جلو استفاده خواهد کرد. یک جفت پیشرانه‌ی الکتریکی نیز می‌تواند به این مجموعه اضافه شده و چرخ‌های عقب را به حرکت درآورد. اگر این موضوع رخ دهد اولین نسل از سیویک تایپ R چهار چرخ محرک متولد خواهد شد.


پیشرانه‌ی فعلی این خودرو قدرت ۳۰۶ اسب بخاری داشته و اضافه شدن دو واحد الکتریکی به آسانی می‌تواند خروجی این مجموعه را به سمت ۴۰۰ اسب بخار سوق دهد و سیویک تایپ R به قلمروی خودروهایی همچون مرسدس-ای ام جی A45 و آئودی RS3 وارد شود. نسل بعدی فورد فوکوس RS نیز هیبریدی خواهد شد و شاید قدرتی در حدود ۴۰۰ اسب بخار داشته باشد.

هوندا در نمایشگاه ژنو اقدام به انتشار بیانیه‌ی الکتریکی سازی محصولاتش کرده است. این خودروساز می‌خواهد تمامی محصولاتش در اروپا را تا سال ۲۰۲۵ به‌صورت الکتریکی شده عرضه نماید و از جمله اولین محصولات این برند می‌توان به نسل جدید CR-V هیبرید و پروتوتایپ e اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    این نسلش فوق العاده بود

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. سامان اذری

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    از نزدیک خیلی با شکوه تر از عکسهاشه
    صدای اگزوزشم شاهکاره

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا