هوندا

معرفی نسل جدید هوندا BR-V در اندونزی

هوندا رسماً نسل دوم کراس‌اوور BR-V را در جاکارتای اندونزی رونمایی کرده است. این خودرو هرچند مثل قبل ابعادی جمع‌وجور دارد و به سه ردیف صندلی با ظرفیت هفت نفر مجهز است اما به‌گونه‌ای که طراحی شده که راحتی و کارایی کابین یک MPV را ارائه می‌کند. نسل جدید BR-V در مقایسه با نسل قبلی تکنولوژی‌های بیشتر و ظاهر شیک‌تری دارد. این خودرو که طبق جدیدترین زبان طراحی هوندا شکل گرفته است، مدرن‌تر از قبل به نظر می‌رسد.

هوندا فعلاً هیچ تصویری از داخل BR-V جدید منتشر نکرده اما از وجود یک نمایشگر ۴.۲ اینچی TFT در صفحه آمپر و نمایشگر ۷ اینچی استاندارد برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خبر داده است. همچنین کابین جادار این کراس‌اوور ژاپنی از محفظه‌های اشیاء زیاد، جیب‌های پشت صندلی‌ها، خروجی برق ۱۲ ولت، هشت جای بطری آب و آفتاب‌گیر با چراغ و آینهٔ آرایش مجهز است. ازجملهٔ دیگر تجهیزات این خودرو نیز می‌توان به استارت پیشرانه از راه دور و مجموعهٔ سیستم‌های کمک‌رانندهٔ Honda Sensing اشاره کرد.

زیر کاپوت BR-V جدید نسخه‌ای بروز شده از همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر قبلی قرار گرفته که ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی این موتور به چرخ‌های جلو هم توسط یک گیربکس CVT جدید انجام می‌گیرد که موجب کاهش مصرف سوخت می‌شود. عدم تجهیز این موتور به سیستم هیبریدی خفیف اما احتمالاً به خاطر پایین نگه داشتن قیمت بوده است زیرا بازارهای آسیایی مقررات چندان سخت‌گیرانه‌ای برای آلایندگی خودروها ندارند.

از سال ۲۰۱۵ که BR-V برای اولین بار به بازار عرضه شد تاکنون بیش از ۲۵۵ هزار دستگاه فروش داشته که ۳۰ درصد آن در اندونزی بوده است. به همین دلیل، نسل جدید این کراس‌اوور ژاپنی در اندونزی توسعه پیدا کرده و در همان‌جا تولید می‌شود. هوندا هنوز قیمت نسل دوم BR-V را اعلام نکرده اما انتظار می‌رود قیمتی مشابه نسل قبلی داشته باشد که در اندونزی از ۲۴۰ میلیون روپیه معادل ۱۶,۸۰۰ دلار آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ابر بهاری

    ۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (7 ديدگاه)

    این دیگه چه سمّیه؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 2
  2. Reza Waffen SS

    ۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    طراحیش خزه

    موافقم 0
    مخالفم 2
  3. Nima RST

    ۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (121 ديدگاه)

    خودرو به آپشن چراغ و آیینه آرایش مجهز است 🤣🤣🤣 جونم مهندسی مصرف و کارایی گرایی 👏👏👏😂

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. میثم

    ۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    ماشینای MPV واقعا کلاس کارا و عملگرایی هستن و بنسبت قیمت، ارزش بالایی ارائه میدن
    البته این یک MPV کامل نیست ولی خیلی خوبه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا