هوندا

در حاشیه معرفی نسل دهم هوندا سیویک در لس‌آنجلس

۴ در شیک و جسور هوندا سیویک، شهر فرشتگان را به کرنش واداشت!
در مراسمی زیبا که شب گذشته در لس‌آنجلس امریکا و به‌صورت اختصاصی توسط شرکت هوندا برگزار شد از نسل دهم و نوین هوندا سیویک به‌طور رسمی رونمایی شد و قرار شد سایر مدل‌های متنوع سیویک از جمله مدل فوق‌العاده type R، مدل si، مدل ۵ در هاچ‌بک و مدل دو درب کوپه در طول یک سال آینده به‌طور متناوب معرفی گردند. سیویک که همواره یکی از پرفروش‌ترین محصولات شرکت هوندا بوده در نسل نوین خود از جدیدترین تکنولوژی‌های روز صنعت خودرو بهره می‌برد.

2016 Honda Civic Sedan
۲۰۱۶ Honda Civic Sedan
موردی که هوندا در نسل جدید خود نقض کرده و در سالهای اخیر نمونه‌های بسیاری از آن را دیده‌ایم به‌روزرسانی مدل‌های قدیمی و تکراری است که شرکت‌ها با اندکی تغییرات آن‌ها را به‌عنوان مدل‌های جدید به مشتریان غالب می‌کنند. این درحالی است که نسل دهم و جدید سیویک خودرویی کاملاً جدید و زیبا است که باتوجه به مشخصات و اعلام مدیران هوندا از آخرین تکنولوژی‌های شرکت خوش‌نام ژاپنی سود می‌برد.

2016 Honda Civic Sedan
۲۰۱۶ Honda Civic Sedan
درباره سیویک می‌توان به‌طور قطع گفت: سیویک ۲۰۱۶ یک کوپه ۴ در شیک و جسور است که سودای بازگشت به بالاترین جایگاه را در کلاس خود دارد آن‌هم با موتور جدید، شاسی جدید و تکنولوژی‌های ارتباطی کاملاً تازه که در نمونه ۵ در و هاچ‌بک که در بازار آمریکا قرار است معرفی گردد پرداخت و کیفیت بالاتری دارد. برمبنای گفته مدیران هوندا مدل فوق‌العاده type R قرار است در اوهایو ساخته و پرداخته شود و احتمالاً برای رقابت با فورد فوکوس RS از یک موتور دولی‌تری توربو با قدرت ۳۶۰ اسب‌بخار بهره می‌گیرد.

2016 Honda Civic Sedan
۲۰۱۶ Honda Civic Sedan
برمبنای اطلاعات موثق یکی از دو موتوری که سیویک جدید را نیرو می‌بخشد یک موتور ۱.۵ لیتری ۱۶ سوپاپه تزریق مستقیم و بنزینی است که از توربو شارژری قوی بهره می‌برد و با یک جعبه‌دنده CVT برای مدل‌های بازار امریکا ارائه می‌گردد. هوندا در سه تریم EX-T, EX-L و Touring سیویک را به خریداران عرضه می‌کند و برمبنای صحبت‌های “ساژ ماری” مدیر ارشد هوندا، موتور جدید سیویک با ۳۰ اسب افزایش قدرت نسبت به موتور ۱.۸ لیتری که هم‌اکنون بر روی مدل ۲۰۱۵ سیویک نصب شده، می‌تواند در مدل ۲۰۱۶ حدود ۱۷۳ اسب‌بخار قدرت تولید نماید. این برای نخستین بار است که هوندا برای یکی از محصولات خود در بازار امریکای شمالی از موتور توربو سود می‌برد.

2016 Honda Civic Sedan
۲۰۱۶ Honda Civic Sedan
موتور دیگر که یک گونه ۲ لیتری i-VTEC و بنزینی است و برای مدل LX تدارک دیده شده با ۱۵ اسب‌بخار افزایش در مدل ۲۰۱۶ می‌تواند ۱۵۸ اسب‌بخار تولید نماید و خریداران این مدل می‌توانند از بین دو گیربکس شش سرعته دستی و یا CVT یکی را انتخاب کنند. هوندا هدف خود از انتخاب این دو موتور را رسیدن به مرز ۴۰ مایل برای هر گالن بنزین می‌داند که به‌عنوان استانداردی در بین خودروهای کم‌مصرف تعیین شده است.

2016 Honda Civic Sedan
۲۰۱۶ Honda Civic Sedan
هوندا سیویک که در نسل دهم خود ۵ سانتی‌متر عرض بیشتر و ۳ سانتی‌متر طول بیشتر را تجربه نموده نسبت به نسل گذشته ۳۱ کیلوگرم سبک‌تر شده و فضای بار بیشتری در اختیار خریداران خود قرار می‌دهد به‌طوری که صندوق عقب در قیاس با نسل پیشین ۱۰۷ لیتر حجم بیشتری دارد. سیویک جدید در صندلی‌های عقب خود با ۵ سانتی‌متر فراخی بیشتر فضای راحتی جهت سرنشینان ایجاد نموده و حجم بخش عقب ۷۶ لیتر افزایش یافته است.

2016 Honda Civic Sedan
۲۰۱۶ Honda Civic Sedan
سیستم تعلیق جدید سیویک نیز که در گذشته با انتقادهایی مواجه بود در بخش جلو به بازوهای چنداتصاله مجهز شده و در بخش عقب نیز با اتصالات سفت و سخت‌تری جایگزین شده تا در عین یک تعلیق مستحکم‌تر سواری اسپرتی برای سیویک به ارمغان آورد. در کنار این‌ها فرمان حساس‌تر، میله‌های ضدلغزش عقب و ۴ دیسک ترمز قدرتمند باعث ایجاد ثبات بالایی در ساخته جدید هوندا شده‌اند. هوندا در ساخت سیویک جدید از فولاد استفاده بالایی نموده و توانسته مقاومت پیچشی بدنه را تا ۲۵% افزایش دهد. این تدارکات گسترده باعث شده تا ساژ ماری درباره هوندا سیویک بگوید:

به‌طور قطع کامپکت سیویک خودرویی است با رانندگی بسیار لذت‌بخش.

2016 Honda Civic Sedan
۲۰۱۶ Honda Civic Sedan
در نهایت اینکه هوندا با قراردادن لامپ‌های LED در سپر جلو، اضافه کردن سیستم اپل کار پلی و اندروید خودرو به یک صفحه لمسی ۷ اینچی ضد نور و فوق‌العاده که کنسول مرکزی را برمبنای سیستم اندروید طراحی شده توسط بخش ارتباطات شرکت هوندا مدیریت می‌نماید به راننده و سرنشینان سیویک سطح بالایی از ارتباطات اینترنتی را ارائه می‌کند.

2016 Honda Civic Sedan
۲۰۱۶ Honda Civic Sedan
خلاصه اینکه جلوه واقعی نسل دهم هوندا سیویک و ویژگی‌های بالای آن را می‌توان در گفته جان مندل معاون ارشد و اجرایی شعبه آمریکایی شرکت هوندا جستجو کرد که می‌گوید:

ما به مدد فن‌آوری‌های جدید و تفکر نوآورانه، درصدد ساخت محصولی بوده‌ایم که به‌طور همزمان برای خریداران امکان لذت بردن از سطح بالای عملکرد و رانندگی، بهره‌وری سوخت و عملکرد ایمنی را فراهم کند و حال همه این‌ها در کامپکتی جمع‌وجور بنام سیویک ۲۰۱۶ آماده و مهیا است


منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. ali

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (80 ديدگاه)

    واقعاً برام سوال که چرا نسل قبلی سیویک در ایران فروش نکرد، شاید 1 دلیلش میتونه طمع ورزی فامیلی موتور باشه که قیمت غیر منطقی نسب به هم رده هاش براش تعیین کرد. دقیقاً همون کاری که با CR-V داره میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. matin

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (233 ديدگاه)

      وقتی این هارو می بینیم فقط می تونم بگم لعنت به گمرک

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. shahab

        ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (647 ديدگاه)

        خون خیلی از ایرانیا گردن گمرکه
        مردم بی گناهی که کارمند عادی مملکت بودند و خدمت میکردن اما با این ماشینا جان به جان آفرین تسلیم کردن مردمی که در خیلی از موارد مقصر نبودن و بخاطر ضعف شاسی و تعلیق و ترمز و…. مردند

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مروت

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (57 ديدگاه)

        و البته وارد کنندگان طمعکاری که با سودهای چند ده درصدی همچنان سیری ناپذیرند.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. مصطفی

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (226 ديدگاه)

        مقصر شرکت ها و مثلاً نمایندگی هایی است که به سودهای نجومی عادت کردن و تا امثال ما هستیم که ازشون می خریم امثال اونایی هم هستند که تا جایی که دندونشون فرو بره می کنن. چارش نخریدن آقاجان. چه داخلی چه خارجی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. amir

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (255 ديدگاه)

      وارد کننده ها بر اساس قیافه قیمت گذاری می کنند.اگه بیاد ایران تا 180 قیمت میخوره.همون کاری که با بنز c200 2015 کردند و 450 500 قیمت خورده در حالی که قیمت جهانی فقط 2000 دلار افزایش داشته در حالی که در ایران 150 تا 200 میلیون رفت رو مدل جدید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. ارشیا فقط ژاپن فقط تویوتا

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (19 ديدگاه)

      از همه لحاظ بهتر از الانترای جدید
      به جای این که سراتو یا لانترا بخریم اینو میگیریم که از لحاظ کیفیت . قدرت استحلاک شتاب هندلینگ از این کره ای ها سره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. shahab

        ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (647 ديدگاه)

        از کره بد گفتی؟؟ طرفداری ژاپنو کردی؟؟ الان منف هات سر به فلک میکشه :دی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. شبح سیاه

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با این فقط باید گاز داد، خیلی جیگره …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیرحسین

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    اصولاً طبقه متوسط ایران از همه جهت دچار گرفتاریست
    جدا از تعرفه های گمرک و شرایط پلاک گذاری شرکتهای واردکننده محصولات با کیفیت جهانی در ایران بدترین عملکرد رو داشتن و از ابتدایی ترین اصول فروش بی بهره هستن
    هوندا بینظیر هست و شاید بهترین انتخاب برای طبقه متوسط.خود من شخصاً هوندا رو به تویوتا ترجیح میدم.از نظر من نمره “هوندا آکورد ” 18 و “کمری” حدود 15 هست
    متاسفانه ایران شده بهشت کره ای های ارزان قیمت جهانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. yas

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (68 ديدگاه)

      همه حرفاتونو قبول دارم اما قبول کنید که کره ای ها همچین ارزون نیستن و تو ایران یه دفعه ای گرون نشدن مثلا سانتافه قیمت جهانی فول الپشنش تقریبا 35 هزار دلاره که پنج هزار دلار گرون تر از تویوتا کمری هستش و تو ایران هم فاصله قیمتیشون همون حدوده و مدل گرند هم که پلاک ملیش تو ایران نیست 40 هزار دلار و در مورد هوندا هم به نظرم هم نمایندگیش خیلی طمع کرد که اون قیمت اورد هم تبلیغ انجام نداد یعنی هیچ بیلبور ی تو خیابون ها من ندیدم برا هوندا فقط چند تا تک وتوک تو روزنامه ها

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. امین

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (118 ديدگاه)

    یکی از لذت های رانندگی عوض کردن دستی دندس
    اینکه یه جعبه دنده ای این قابلیت رو نداشته باشه یکم آذار دهندس
    جعبه دنده های manumatic رو ترجیه میدم به cvt

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امین

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (118 ديدگاه)

      لطفا به آزارم گیر ندین اشتباه چاپی بود????????
      اینم بگم که عاشق محصولات هوندام

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. وحید

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    خودرو با کیفیت ایمن و زشت
    همین که بازار امریکا رو فتح کرده نمره قابل قبولی می گیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ali z

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    درود به مردم خوب کشورم یک بار هم که شده با هم باشیم کمپین به پیروزی نهایی نزدیکه . خودروی صفر نمی خریم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. HELL CAT

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (196 ديدگاه)

    یعنی چه فروشی بکنه
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    از اتاق فرمان میگن تویوتا قرار نیست یه جا بشینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سامان اذری

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    تیر خلاصی هوندا برا تمامی سدانهای کوچک
    این از کرولا و النترا و مزدا 3 هم بهتره
    فکنم بهترین فروش تو سدانهای کوچک رو بدست بیاره
    لیاقتشم داره
    زحمت کشیدن الان مزدشم میگیرند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. shahab

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (647 ديدگاه)

    قیمتش نباید از 160 بیشتر بشه وگه نه با شکست مواجه میشه چون به کمری و اکورد خیلی نزدیک میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مروت

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (57 ديدگاه)

      اخوی کلاس خودرو را اشتباه گرفتی ۱۶۰ چیه؟ این یه سدان کامپکته‌ها!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. احمد باقری

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    انصافا هوندا داره خیلی خوب کار می کنه و روند رو به رشدش همچنان ادامه داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. امیرحسین

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    تنها طمع ورزی نمیتونه شکست فروش هوندا سیویک رو توجیه کنه.عدم تبلیغات کافی و رعایت نکردن اصول بازاریابی و عرضه نامنظم از دیگر دلایل شکست محصولات هوندا تو ایران بوده.
    ببینید “اطلس خودرو” و “آسان موتور” چقدر هوشمندانه وضعیت بازار رو درک کردن و قیمت ها رو کاهش دادن و شرایط فروش بی بهره و دراز مدت گذاشتن.
    اگر فامیلی موتور کمی قیمت cr -v رو کاهش بده و با شرایط اقساطی و دراز مدت بفروشد مطمئناً 50 درصد بازار سانتافه و سورنتو رو خواهد گرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ALiHidden

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    داشبورش خیلی خلوته…

    انتظار داشتم از این شلوغ تر باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Archi KHAN

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    هوندا و اینفینیتی بهترین های ژاپن
    حیف هوندا که تو ایران نماینده ی بی کفایت و طمع کاری مثل فامیلی موتور داره …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. mohsen

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    همیشه میگفتم رو ماکسیما تو اون رده ماشین نیست ولی وقتی آکوردو دیدم نظرم عوض شد الان اینم عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. AHMADREZA

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    چرا پشتش اینجوریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. مسعود

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (72 ديدگاه)

    خدارو شکر بالاخره سیویک جذابیت قدیمشو به دست آورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. AMIR

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (107 ديدگاه)

    باحاله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. شاسی

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (104 ديدگاه)

    طراحی فوق العاده ای داره که کمتر تو محصولات هوندا دیده بودم
    طراحی جلوی خودرو بسیار قوی هست و جلو پنجره ی زیبایی داره، ورودی های هوا در سپر جلو هم بسیار شبیه محصولات لامبورگینی طراحی شده، با این حال طراحی عقب میتونست بهتر از این باشه و در بعضی موارد ناشیانه عمل شده. در کل احتمال فروش بالای این خودرو در امریکا و کانادا بسیار زیاد است.
    این که به ایران بیاد و قیمتی دو برابر خودرو های هم رده ش داشته باشه مطمئنا از نقاط ضعف فروشش خواهد شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا